@ Birgitte, volgens mij zou je nu al kunnen tesetn hoor. Dat onderdrukken van een menstruatie door een griepje heb ik echt nog nooit van gehoord :O Wat zeiden ze in het ziekenhuis wanneer je een thuistest of bloedtest moest komen doen? Bij mij is dat altijd na 14 dagen. Sterkte en ik duim voor je, hou je ons op de hoogte!
@t Brigitte: volgens mij kun je nu wel testen met een vroege test hoor. Zou even naar het kruidvat gaan voor een vroege test! Als die test positief is ben je zwanger. De pregnyl is al lang uit je lichaam . Geloof al na een dag of 8 a 9....En van dat je menstruatie onderdrukt wordt door een griep....lijkt me niet vanzelf sprekend. Had de vorige behandeling, zware blaasontsteking en antibiotica en grieperig en ik werd na dag 12 pregnyl gewoon ongesteld. Heel veel succes met testen en let us know!!!
meiden na 8 dagen 50 eh gespoten te hebben, morgen weer een fm... oh wat spannend.. zal het aangeslagen zijn?
Fijn om te horen dat een griepje mijn menstruatie niet kan onderdrukken volgens jullie Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord maar in deze situatie is zelfs het kleinste griepje een potentiele beer op de weg.. Ik had nog een zwangerschapstest van de Kruitvat liggen (die van 2 voor 5 euro). Het gaat het beste met ochtendurine dus ik wacht wel tot morgenochtend. Is wel zo leuk voor mijn vriend denk ik want die zit op zijn werk... mijn handen jeuken wel hoor!! Spannend Wendy!!! het spuiten zit er weer op deze maand en nu knallen! Tuurlijk is het aangeslagen joh... sterkte en succes!
@t wendy en Richard: nou dat klinkt goed...is het sneller dan eerste keer??? Bij mij ging het de 2e keer ineens snel, na 8 dagen spuiten al de pregnyl. Volgens mij komt het door dat je lichaam er nu aan gewend raakt...en omdat de zon schijnt , zon doet wonderen heb ik wel eens gehoord. @t Brigitte: nou, ik weet niet of ik zou volhouden hoor hahaha. Zou in de avond denk ik toch kriebelen als je rustig thuis bent...Nou heel veel succes heb je veel z.symptomen?
WendyenRichard: ik had ook na 8 dagen Puregon 2 rijpe eieren.. Dag 9 de Pregnyl en dag 11 de inseminatie. Pat007: ik hou het ook niet meer.. Zodra mijn vriend thuis is (19.00 pas!!!) ga ik een test doen! Ben kotsmisselijk nu en nu ik er over nadenk was ik dat gisteren ook rond deze tijd. Morning sickness in de avond?? Daar heb ik nog nooit van gehoord en het zal er wel niks mee te maken hebben.... Ik laat wel even weten wat de test zegt. Volgens mij is het nog te vroeg maar we zien wel...
Hoi allemaal Ik wou me ook aanmelden voor dit topic. Ik ben 26 en me man ook. We zijn nu 3 jaar bezig en zitten nu in de 2de ronde van de oi. Heb gister pregnyl gespoten na een reeks van vermoeiende echo's. Eerste ronde ging super goed alleen niet zwanger geraakt. Nu dus bezig met de 2de ronde eerste weken gebeurde er niets ben toen verhoogd naar puregon 75 ipv 50. Ik heb er erg veel moeite mee en vind het prikken erg eng zeker de pregnyl. Ik hoop hier en daar wat tips mee te krijgen wat het wat makkelijker maakt. Mijn man steunt me in alles wat ik doe hoewel hij nooit echt inzage heeft in wat er in me om gaat. Ook werkt zijn baas niet erg mee met ziekenhuis bezoeken en dat maakt het ook nog eens erg lastig. Pas geleden vroeg de arts zelfs of me man het wel wilde omdat hij nooit aanwezig is. dit viel mij erg zwaar en begin een beetje down te worden van dat het allemaal zolang duurt. Ik weet dat ik heel veel geluk heb dat ik nog jong ben, maar toch staat het me steeds meer tegen als een vriendinnetje verteld dat ze na 2 maanden zwanger is. Eigenlijk weet niemand ergens vanaf behalve mijn ouders en mijn schoonouders, en een paar hele goede vriendinnen dit om vragen over hoe het nu gaat te vermijden. Ik weet dat ik misschien down klink maar over het algemeen ben ik vrolijk en een gelukkig mens.
Hoi Jessi, Ik snap dat het moeilijk is en vooral de prikken zijn geen pretje. Dat weet ik omdat ik ze al 2 jaar (laat) zetten door mijn man, ik kan het ook niet zelf. Wat bij mij scheelt is dat ik zelf in een stukje huid knijp van mijn buik, waar mijn man dan gaat prikken, zodat ik dát geknijp voel en niet de prik zelf. Heel veel sterkte gewenst
Gisteravond en vanmorgen een test gedaan en die waren beiden positief. Ik ben zwanger. Nu deze hindernis genomen is zie ik ineens allemaal beren op mijn weg: buitenbaarmoederlijke zwangerschap, vlokkentest. Nou ja de eerste hindernis is genomen... Ik hoop dat jullie ook snel het goede nieuws kunnen brengen en leef met jullie mee!!
@brigittte gefelicieteeeeeeeeeeerddddddddd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zo snel al dames? Ik heb pcos he... dus kan iets langer duren.. Vorige keer 3 weken bezig geweest, eerst 1,5 week 25 EH, daarna een paar dagen 50 en daarna 3 dagen 75Eh.. ben nu begonnen met 50 eh... dus ben erg benieuwt!
@ Brigitte, wauw gefeliciteerd joh, eindelijk weer is goed nieuws @ WendyenRichard, ik zie in je handtekening dat je eerste IUI niet gelukt is Hoelang moest je toen spuiten? Ik spuit ook al een tijdje maar zit op 125 eenheden p. dag. Ik heb ook PCOS
@t Brigitte: gefeliciteerd! Wat leuk! Misschien kunnen ze om je onrust een beetje af te nemen je hcg meten??? Mijn zus was geloof ik 37 toen ze door de medische molen zwanger raakte en was ook ongerust...ze hebben dus toen om de paar dagen haar hcg gemeten...de HCG ging steeds snel meer omhoog dit gaf haar wel meer rust....En een bbz lijkt me niet zo snel aan de orde...Door de pregnyl springt je eitje echt wel, en meestal hebben ze als protocol toch voor je met de iui of inductie begint dat ze gaan kijken of je eileiders etc goed zijn en doorlopen??? En buikkrampjes als ongesteldheid hoort er allemaal bij en misselijkheid is - het klinkt gek een goed teken hoor . Misschien wel een 2 ling Na 8 dagen kon je al pregnyl spuiten, dat geeft mij weer rust want ik dacht dat kan toch niet goed zijn zo snel (dag kans)...maar goed ik zit weer met het feit: heb deze ronde een cyste was 6 cm maar tijdens laatste fm 5 cm naast de cyste zaten dus eitje van 19 en 16 en aan de andere kant 1`van 15 en een van 12. Ik ben bang dat door de cyste mijn eitjes niet goed in de eileider kunnen springen..ernaast ofzo.. En de arts kun je niets vragen nu want daar hebben ze tijdens de meeting geen tijd voor. Heb pas over 1,5 week een gesprek...
nou meiden, ik ben er weer. Helaas is mijn eitje na 9 dagen spuiten op cd 11 pas 10mm... zucht.... ik moet nu doorspuiten tot maandag, als ik dan niet genoeg groei zie op de echo, dan gaat mijn dosis omhoog ( zeer waarschijnlijk want dat was vorige keer ook)
@t Wendy: waarom krijg je niet gelijk de opgehoogde dosis? De eerste keer had ik 75 eh dat ging langzaam...en toen idd ook na een dag of 9 100eh dat heb ik geloof ik een dag of 5 moeten spuiten en toen waren ze wel rijp. 2e Poging: gelijk aan de 100eh gegaan en dus een sneller resultaat. Heb overigens de eerste keer wel kunnen vragen (aardige dr en had wel geduld, elke keer namelijk een ander) of het wat uitmaakt dat het wat langzaam groeit..en hij gaf aan dat het niet erg is, vrouwen worden ook zwanger als de eitjes langzaam groeien...
Ik krijg helaas geen hogere dosis omdat hun vinden dat ik eerst 2 weken moet spuiten.. zucht.... tis dat ik het niet durf anders zou ik gelijk beginnen met 75 eh
@t Wendy en Richard: goh tja elk ziekenhuis heeft weer een ander protocol...maar goed, langzame groei is volgens het AMC niet erg hoop dat het je helpt! Succes nog effe. Volgens mij is het ook elke cyclus anders hoor, de groei etc. Bedoel ja kan via de natuurlijke weg ook de ene keer eerder of later ongesteld zijn toch... en merk ook dat ik nu meer last heb van de pregnyl. De vorige keer weet je wel had ik bijna geen last van de pregnyl (behalve de laatste 2 dagen voor nod day)... Nu last van een opgezette buik, trekkerig gevoel onder in de buik en heel soms in de liezen...alsof je een soort van spierpijn hebt ofzo. Daarnaast af en toe beetje gemeen tegen vriendlief...snel happen en snauwen. Maar na 2 seconden zeg ik wel weer sorry...alsof het er dan ff uitmoet ofzo...Wie herkent dit????? En de hond is ook zo aanhankelijk, hij ruikt de hele tijd aan me en kijkt me dan heel zielig aan...hoop niet dat het een overstimulatie is ofzo...
Vanmorgen het ziekenhuis gebeld met de vraag of het de bedoeling is dat zij ook nog een test afnemen voor de zekerheid. (dat had ik ergens gelezen) Er werd heel laconiek gereageerd en gezegd dat ze daar niet aan begonnen. Verder zei ze niks. Toen heb ik maar gevraagd of ik al moest stoppen met bepaalde dingen eten... aarzelend kwam er 'alcohol' uit... oh en rauwmelkse kazen... die zijn volgens echt nergens meer te koop in NL maar goed... Ik heb 8 april de eerste echo en verder hoef ik tot die tijd niks te doen. Ik vind het heel vreemd want ik had altijd de indruk dat zodra je zwanger bent je besprongen wordt door een heel leger hulpverleners... blijkbaar dus niet....
@brigitte, het klopt inderdaad dat ze je juist met rust laten.... raar is dat he na de mmm? @pat, klopt idd dat ieder ziekenhuis anders is... heb begrepen dat arnhem helemaal rare regels heeft maar goed...
@t Brigitte: heb een keer een miskraam gekregen (natuurlijk zwanger) en toen waren ze ook zo raar in het ziekenhuis (was in het ziekenhuis onder controle omdat ik negatief uitstrijkje had, cystes, verklevingen etc).... Ik had veel last van pijnen en koorts...Arts wilde toch even echo maken maar die gaf aan: ik zal waarschijnlijk toch heel weinig zien (5,5 week)...toen zocht hij: en hij zag wel wat zitten, maar kon nog alle kanten op zei hij....pas rond de 6 a 7 weken maken we echo - dan is er een hartje te zien en dan spreken we van een zwangerschap... ..lekker hard was die vent zeg....
Die artsen gaan geloof ik 13 jaar naar school. Kunnen ze er niet een college 'hoe communiceer ik met mijn patienten' tussen fietsen?? Bijna zonder uitzondering zijn het horken! Vanaf 6 weken spreken ze van een zwangerschap: dan ben ik zo misselijk van die 2 flessen wijn die ik gisteren heb gedronken zeker... Laat gaan die stress... alleen maar negatieve energie.... Zet hem op he allemaal....