Hallo iedereen, Mijn naam is Rachel en ben 22 jaar oud. Ik heb vaak overwogen om mee te doen op een forum en vandaag dan de stap gezet. Dit is voor mij nieuw maar zou graag in contact komen met vrouwen die hetzelfde mee maken als mij om zo ervaringen uit te wisselen. Mijn verhaal is als volgt: gestopt met de pil, menstruatie bleef uit, pco gecontateerd, clomid 3x geen werking. Nu voor de eerste maand puregon en pregnyl gebruikt. Is me erg meegevallen het prikken! Hoe ervaren jullie het? Ik heb afgelopen zondag de pregnyl mogen zetten (wat was ik blij). Maar sindsdien erg veel ongi krampjes, is dit een bekend verschijnsel? Ik weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten omdat het mijn eerste keer is. Ik kijk uit naar jullie verhalen! groetjes
Hoi Rachell88; (helaas) welkom hier. Ja tuurlijk wil je met lotgenoten kletsen. Dan kun je vaak toch nét wat andere dingen bespreken die je elders niet kwijt kan. Ik vond zelf de Puregon ook heel erg meevallen. Pregnyl was wel een venijnig kreng haha maar dat is maar effe. Ik vond Clomid qua bijwerkingen een stuk heftiger. In principe hoor ik vaak dat de dames hier per cyclus verschillende klachten hebben bij Puregon. Ongi krampjes horen er soms ook bij. Moet eerlijk zeggen dat ik het juist voor het eerst zo erg heb gehad deze keer. Maar dan vooral pas vanaf 7 dagen dpo of zoiets. En heb posi getest Nou meid, lekker komen kletsen hier en hopelijk is Puregon/Pregnyl ook jullie wondermiddeltje! spannend allemaal he? Zeker om weer een nieuwe behandeling in te gaan. X
Hey Wat leuk dat ik al zo snel een reactie ontvangen heb! En gefeliciteerd!! Leuk voor je. Hoop dat alles goed zal voorlopen. En ja die pregnyl prik was wel effe op mn tanden bijten maar goed het is voor een goed doel he. Mag ik vragen hoelang jullie al bezig zijn? Ik ben nu 1,5 bezig met zwanger worden en 4 maanden met hulpmiddelen. En trouwens,(nee ik heb die ingo krampachtige pijn al vanaf mijn ei weet niet wat het betekend maar hoop wat goeds) volgende week weten we meer. groetjes
Hey natuurlijk kan je dat vragen. Wij zijn ook 1,5 jaar bezig waarvan nu 7 maanden met hulpmiddelen. En waarschijnlijk deze eerste keer met Puregon raak Nog wel ff spannend zo voor NOD natuurlijk! Heb jij toevallig ook PCOS trouwens? Of een andere reden voor hormoonbehandeling?
Hey ja dat kan ik me voorstellen, maar wel leuk!! Maar dus het heeft niet erg lang geduurd voor jullie met de puregon, das wel fijn Ik hoop dat het bij mij ook zo mag gaan. Ben zo benieuwd wat volgende week zal brengen meestal kan ik wel erg van mijn lichaam op aan en denk zelf dat ik gewoon mijn ongi krijg maar zal meer gerust zijn als ik zekerheid heb. En hoe ver ben je nu?? groetjes
Ja PCOS is niet zo handig met zwanger worden helaas Maar ben maar wat blij dat er medicatie voor is bedacht Ik zit nu op dag 11 na ovulatie en dag 13 na Pregnyl. Erg spannend allemaal dus nog Vooral dat wachten is killing... pffff. Ik moet wel zeggen dat het deze maand al meteen anders aanvoelde... maar of dat nou door Puregon is of toch door innesteling etc is moeilijk te zeggen voor mij omdat het de eerste keer was. Nou meid hopelijk hebben jullie een beetje mazzel.
Het is hier sowieso spannend want zitten al meer meiden op t wachtbankje nu Ik wacht vol spanning de eerstvolgende tester af haha
Nee idd heb je goed. Oh dus het is nog echt pril, wat spannend! Wanneer mag je eigenlijk testen 14 dagen na pregnyl of na je ovulatie? En wanneer heb jij getest? En dacht dat dit al je tweede keer met puregon was? Of is dit echt je eerste keer en meteen raak? Ik hoop het ook!!
Haha ja nou dat wachtbankje lijkt wel een HELbankje!! VERSCHRIKKELIJK!! pffff hopelijk snel voorbij weer..
In principe kan je ervan uitgaan dat Pregnyl na 10-12 dagen uit je urine is als het ware. Ook een beetje afhankelijk van de dosis en of je het snel of langzaam afbreekt. Maar na 14 dagen sowieso. Als je dan posi test dan kan je gewoon in de handjes klappen haha. Dit was echt onze eerste keer Puregon trouwens ja.
Ja het is echt niet leuk deze twee weken denk er elke minuut aan en ga alles na op internet maak mezelf zo ook een beetje gek natuurlijk maar het ergste is nog kan er helemaal niks aan doen!! haha.. Maar gelukkig heb ik vanavond een beetje afleiding en gaan we gezellig naar de bios gr
Hallo Dames Is er nog iemand die ******** nodig heeft!! heb nog een misselijke koelkast staan stuur maar een pb
@t all: nou het wachtbankje is echt een rotbankje inderdaad. Ik ben bang dat ook deze poging helaas mislukt is en mijn gevoel zegt gewoon dat het innestelen een probleem is. Heb nu helemaal geen gevoelige borsten, af en toe alweer licht zeurend gevoel in mijn baarmoeder, nou dan weet ik dat het bloeden na 2 of drie dagen weer zal beginnen. Ik ken het gevoel van zwanger zijn, en weet ook hoe een feutus in je baarmoeder voelt. Gisterennacht kwam het zwangerschapsgevoel aardig bij in de buurt maar was in de ochtend alweer verdwenen en daarvoor in de plaats dus het zeurende gekregen. Kan het ook zien aan de afscheiding trouwens.
@pat007 Dat is balen hoop voor je dat je je nog anders gaat voelen. Ik ben trouwens nieuw hier dus aangenaam. Ik heb het PCOS syndroom en zit nu ook voor de eerste maand aan de puregon en pregnyl. en ik ken het gevoel van erg veel kunnen aanvoelen van je lichaam.Heb zelf nu ook het gevoel (4 dagen na mijn ovulatie) dat ik volgende week of week erop ongi word. Heb vanaf de ovulatie al ongi krampjes. en het voelt ook niet echt als zwanger. Maar wat kunnen twee weken lang duren zo he!! Hopelijk hebben we snel meer zekerheid stelt toch meer gerust. sterkte xx
@t Rachell88: Welkom hier, spannende tijden dus ook voor jou...het kan alle kanten opgaan! Ik wou dat er een test bestond die gelijk kon zien of het gelukt was. PCOS, hebben veel vrouwen he. Ik sprak vorige week iemand die had ook pcos en werd maar niet zwanger. En toen na 2 jaar, haar relatie was over kwam ze iemand anders tegen en de eerste keer dat ze met hem ging was ze gelijk zwanger en de tweede (bewust was binnen 3 keer raak). Volgens mij kun je maar beter niet je lichaam snappen . En wat je zegt ik zoek ook veel op, maar ook uit nieuwsgierigheid. Mocht ik ooit nog kinderen krijgen wil ik me omscholen naar verloskundige (wil ik al vanaf mijn 19e, maar vond het toen toch eng allemaal) ben nu 29 en kijk er anders tegenaan. Alleen eerst zelf kids anders is het te confronterend. Ik heb geen pcos. Ik maak soms een eitje en soms geen eitje en als ik dan een ei heb dan heeft hij soms geen zin om te springen. Heb een miskraam gehad met 3 maanden in 2006 spontaan zwanger en wist het niet (na een operatie, verkleving darm). Weet daarom hoe het voelt zwanger zijn en omdat tussen mijn baarmoeder en vel maar weing ruimte zit voelde ik het ook op een gegeven moment. Zon moment vergeet je nooit en hoop dat we dat hier met zijn allen mogen meemaken. Daar kan een verliefdheid niet tegenop hahaha, zoiets magisch. Verder: tja tot nu toe voelt elke poging anders, zowel lichaamlijk als geestelijk. De ene keer veel kwaaltjes, dan weer weinig kwaaltjes. Ook van menstruatiekrampen, pijn in liezen misselijk, moe, tot aan bijna niets voelen. Elke keer andere symptomen, behalve de koppijn op de 1e dag van mensturaite is steeds hetzelfde en zo heftig.
welkom rachel88 ! ik ben ook 22 , ook 1,5 jaar bezig en 7 maanden in de MMM. puregon valt idd mee , en pregnyl is a bitch ! dit is nu mijn 4e ronde met puregon & pregnyl . hoop dat er snel een eind aan komt voor ons allemaal ! wat bedoeld diaantje allemaal ????????????????????
Hoi dames, pff word steeds zooo belachelijk vroeg wakker Zo nog maar ff 2 uurtjes proberen te slapen. Heb toch maar ff een CB gedaan ook: Bekijk bijlage 148786 DAt kan nu 14 dagen na Pregnyl toch niet meer. . . Ik weet ook niet wat Diaantje bedoelt met bovenstaand bericht??? nou ik duik nog ff t mandje in. Kus!