@ pat , toen ik cystes had moesten we een maand niks doen !!! dus vind het heel bijzonder dat je uberhaupt verder mag gaan !!! door dat alles groeit kunnen de cystes mee groeien en als die te groot worden is dat absoluut niet goed voor je !!! wil je niet bang maken oid .. maar vind het vreemd dat je gewoon door kunt gaan , en cystes belemmeren de boel wel degelijk ! Ps. Ik zit op men wachtbankje ,, mag pas volgende week donderdag testen ! gister ( 1 dag na eisprong ) ogi achtige pijntjes ! weer een nieuw verschijnsel !
De cystes zitten er al vanaf het begin. Ze zeggen in het ziekenhuis: zolang ze niet groter zijn dan....dan is het goed. De eitjes groeien volgens schema dat wel, het is niet zo dat ze geen ruimte hebben om te groeien of traag groeien anders waren ze nu veel kleiner. Zal toch eens vragen in het ziekenhuis aankomende woensdag. Wat zou volgens jou dan kunnen belemmeren 1988 mamma?? De laatste 2 x iui groeide mjn eitjes links - waar alles schoon is. Eierstokken lijken bij mij om de 2 maanden te wisselen om folikkels aan te maken (2 rechts, 2 x links, nu weer rechts..) en steeds ongeveer zelfde resultaat 2 a 3 eieren van goed formaat.
ps: de cystes krimpen wel, eerst waren ze geloof iets van 5 by 6 ofzo nu 1,5 bij 1,6 en de kleinste is nog wat kleiner..en oja ze keken toen naar mijn bloed of de cystes niet vol zaten met hormonen, als dat wel het geval was dan mocht ik geloof ik niet door
Hi meiden! Ik kom ook nog maar even spieken hier.. paar dagen al niet gedaan. @pat Mooi dat het tot nu toe voorspoedig gaat. Ik hoop echt voor je dat die bollen hun best voor je doen! @1988mama Succes in de wachtweken meid! @kellox Nog steeds alles lekker rustig bij jou? Al hevig aan de braak? @all Ik ben sinds vorige week toch aan de provera gegaan, eitjes bleven maar zo groot en het deed ook vreselijk zeer. Mn hele onderbuik was gespannen en opgezwollen. Nu nog vier dagen provera en dan wachten op een nieuwe cyclus, hopelijk voordat we op vakantie gaan volgende week. Daarna beginnen we weer vol goede moed aan een nieuwe ronde met puregon. Fijne avond!! xxx
Haha nee nog geen braaksporen hier . Alleen af en toe krampjes/rekpijntjes en gevoelige ( . )( . ) Maar blijf flink in spanning tot de 1e echo uiteraard. Dan durf ik te genieten. Jee idd erg heftig dat je zo'n last hebt gehad van die overstimulatie. Is het wel een beetje aan het zakken inmiddels of? Hoop idd dat de Provera gauw zn werk doet voor je vakantie. Waar gaan jullie eigenlijk heen? Nou t blijft ff spannend bij jullie allemaal, de een middenin nieuwe ronde, de ander op t wachtbankje etc! Ik volg het allemaal braaf mee uiteraard. Hoe is het eigenlijk met Ikhebjelief. Zou ze al terug zijn met vakantie? Fijne avond ladies!
vroeg me ook al af hoe het met ikhebjelief gaat !!!! Hier al sinds men eisrong niet echt lekker in men buik .. ben misselijk met vlagen , gevoel van ongesteld worden in men onderbuik ! ontzettend lui en moe ... zaterdag ochtend eisprong gehad ! wat zou diit nou weer kunnen betekenen ???? Nu ffkes aant werk , om 13.00 al weer vrij
@Kellox Ja gaat een stuk beter nu, dankje! Voel veel minder pijn, dus ik denk dat de eierstok wel wat kleiner is geworden. Snap je voorbehoud wel hoor, ik zou ook pas echt uit mijn vel springen van blijdschap als je toch meer weet en het frummeltje op de echo ziet.
@t all: hoe is het met jullie? Het is beetje stil hier... Ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest. 2 eggs van net geen 18 mm dus vanavond de pregnyl en vrijdag de inseminatie. Dr vroeg nog en denk je dat ze klaar zijn voor de pregnyl??? Zei nog: ja, net geen 18 mm en vrijdag 1130 de inseminatie...en het klopte...Ach wat wil je als dit poging nr 5 is...dan weet je wel ongeveer hoe snel de eitjes groeien Verder vroeg ik de arts (weer een ander overigens). Als deze poging mislukt dan moet ik aan de pil he gelijk want ik heb cystes. Dokter: voor ivf maak het niet zoveel uit hoor die cystes van je. Het is gewoon handig dat je aan de pil gaat voor de rust en zo kunnen we de behandeling goed inplannen. De andere dr zei echt: je moet aan de pil want die cystes moeten ook weg en eerder mag je niet beginnen dan moeten we ze ook wegprikken. Oja deze zei ook over iui: ohhhhh wat goed dat je aan de utrogestan bollen gaat, ben benieuwd of het de fase wat langer maakt. Wel een goede zet!!! PFfffffffffffff die dr zeggen allemaal want anders...maargoed. Als deze poging mislukt weet ik nu al: half juni intake ivf + uitleg en bak vol medicatie. 30 juni start met behandeling.
@ pat ik duim voor je , en laten we hopen dat het niet tot ivf komt .. lijkt me een zware weg ! vaag dat alle artsen wat anders zeggen ?? Maar waarom heb je niet gewoon maar 1 vaste arts ??? Idd rustig hier !! niks aan !! ik zit nog op men wachtbankstel , 7 dagen na pregnyl , ben erg vermoeid geweest afgelopen dagen , maar probeer mezelf niet gek te maken!
@t 1988 mama: spannende tijden voor je meis! Hoop dat het raak is! Ga je een ultra vroege test doen of wacht je netjes de 14 dagen af? Heb je spuit pregnyl 5000 eh gehad? Ja, in het Amc werken ze met een team...maar kan af en toe verwarrend zijn. Heel vaak hebben ze toch allemaal een andere mening. Mijn eerste arts zei: ik denk dat het bij jou dmv iui binnen 3 x raak is en anders echt wel via ivf. De andere arts maakt zich zorgen, zelf bij ivf maak hij zich zorgen...En nu ook weer: de een vindt de utregestan bollen een goede zet, de ander niet. Hoe maak je een patient gek . Ach, we zien het allemaal wel. Net de spuit erin gezet. Heb begrepen dat je van de utrogestan bollen behoorlijk moe en duizelig kan worden, mijn zus ook gehad...hoop dat ik er niet veel ast van zal krijgen.
Hoii Er rustig laatste tijd hier ja, de meesten zullen wel op het wachtbankje zitten. @Pat Wanneer moet je beginnen met die bollen? Inderdaad vervelend dat je steeds verschillende artsen hebt, die dan ook nog es allemaal een andere mening lijken te hebben. Kun je dat niet een keer bespreekbaar maken? Ze zullen vast begrijpen hoe verwarrend dit voor je is in een tijd dat er toch al vanalles in je omgaat. @1988 mama Spannend meis! Succes nog een weekje. Bij mij nog niets te melden. Voel mn ongi al opkomen en de pijn van de overstimulatie wordt met de dag minder. Finally! Volgende week lekker voor drie weken naar Amerika en proberen alles van me af te zetten. Daarna beginnen we vol goede moed weer helemaal opnieuw. xxx
Ja 5000eh pregnyl , en ga me best doen om te wachten met testen tot volgende week donderdag ! maar krijg toch weer hoop , nog geen 1 x zoo vermoeid geweest ! elke dag wel een aantal keer misselijk ! boobs doen erg pijn ! en witte draderige afscheiding !! Help !!!!
@t shanny ik vind het echt klote voor je dat het zo heeft gelopen allemaal. Wel leuk dat je 3 weken naar Amerika ga. Ik ga ook 3 weken naar AMerika eind augustus. Positief is dat je lichaam nu even kan rusten en als je terug komt weer kan beginnen. En hopelijk gaat het nu goed, meestal wel hoor de 2e keer. Nogmaals: meestal is de eerste keer altijd zoeken. @t 1988 mama: ja vermoeidheid kan door spanning afgelopen tijd, door de pregnyl komen en tja ook door zwangerschap. Laten we hopen dat het het laatste zal zijn toch! EN pijnlijke tiets is een goed teken denk ik met name als het na een week nog is denk ik. Pregnyl is meestal na 7 a 8 dagen wel uitgewerkt met 5000. Bij mij nam pijn aan tieten vanaf dag 5 na pregnyl steeds per dag af. Op een keer na dat het toenam per dag, was ook rare cyclus toen. Had 8 dagen menstruatie en heel heeel veel. Mijn baarmoederslijmvlies was op dag 4 van nieuwe cylus toen ook nog super dik, dat ik zelfs een zwangerschapstest moest doen...kennelijk heeeeel vroege miskraam helaas. Maar die ronde namen de kwalen wel toe ipv af. Dus als de kwalen nu toenemen is dat wel een goed teken denk ik dat er wat gaande is . DUIM VOOR JE! Ik duik zo lekker mijn nest in. Ben wat grieperig. Keelpijn, koud, warmm hoofdpijn en misselijk (al de hele dag) ble ble. Hopelijk morgen weer wat beter. Slaap lkekker allemaal
Een kleine update van mijn kant: Na 3x terug te zijn geweest binnen 7 dagen voor een echo in het ziekenhuis, was het gisteren zover dat ik de Pregnyl mocht gaan zetten. De komende 2 weken worden wel heel erg spannend! Op de 1 of andere manier heb ik hier meer vertrouwen in dan de Clomid, maar waarschijnlijk komt dat ook omdat het iets nieuws voor mij is.
@t all: nou vanochtend om 09:30 mijn eisprong gevoeld, half 12 de inseminatie. Was een beetje vreemde dag. Vriendlief had 12,9 miljoen goede zwemmers! Das erg veel,gemiddeld is dat 2,5 - 3,5 dus daar waren we erg blij me. Dit keer heeft een verpleegster mij geinsemineerd, niet dat ik haar niet vertrouw maar moest wel even vragen hoe of wat. Blijkt dus dat ze sinds een maand ook mogen insemineren... Heb al 2 dagen enorme, koppijn..heb ik nog nooit gehad net voor mijn eisprong. Weet iemand hoe het kan? Verder gisteren acupunctuur gedaan. Goed gevoel maar ook niet goed gevoel bij. Ik werd er wel enorm rustig van, maar toch kreeg naalden in buik, kuiten en bij me achillespees en verder een vitaminespuit uit de jaren 40 in mijn arm gespoten...Heb ook chinese kruiden gekregen die de vruchtbaarheid bewerkstelligen. De man had het erover dat je 6 verschillende baarmoeders hebt etc..Nou goed heb medicatie op internet gezocht en het kan dus wel helpen. Maar weet nou niet of ik ze wil innemen daar ik die utrogestan bollen vanaf vandaag moet inbrengen.. Hoe is het met jullie? @t Rissie 1980. Welkom hier, voor jou ook spannende dagen dus...we lopen gelijk op denk zo...hoe voel je je...
Tot nu toe voel ik mij goed, niets vreemds of ongewoons. Wat mij alleen wel opvalt zijn mijn stemmingswisselingen. Daar heb ik nog nooit last van gehad, en nu ineens wel. Ik schrok er eerst zelf van.... Maar toen realiseerde ik me dat de gynaecologe vertelde dat dat een bijwerking was van de Puregon... @Pat007: Wat interessant over de acupunctuur! 6 verschillende baarmoeders? Heb je dat vaker gedaan, die acupunctuur? Aangezien je vertelt dat je er zo rustig van werd, lijkt mij dat ook wel wat...
@t rissi1980: ik heb meestal die stemmingswisselingen door de pregnyl - meestal 1 dag na de inseminatie is het helemaal erg..temperamentje van hier tot Tokia haha. Maar kan hoor. Elke cyclus tot nu toe andere klachtjes. Ben gisteren voor het eerst gegaan. Ik vond het eerst maar allemaal raar. Ja, hij had het over koude baarmoeder, warme baarmoeder, mijn nieren etc. Hij merkte aan mijn nieren dat mijn hormoonbalans niet helemaal goed was. Nou dan lig je op zon tafel (die warm gehouden wordt) en toen kreeg ik vitaminespuit..hij zei: je gaat het proeven op je tong en dat was echt eng, want toen hij het inspoot gelijk zon medicatiesmaak in mijn mond. Vervolgens die naaldjes in buik, enkels en kuiten. Toen had ik echt zoeits van: wat doe ik hier. Na 20 minuten haalde hij deze eruit en moet ik op mijn buik gaan liggen tja en toen voelde ik wel warmte stromen door mijn lichaam en werd ik echt super rustig. Ik kreeg nog wat naaldjes in mijn rug en toen was het klaar. Ben gisteren de hele dag rustig geweest (vriend had een boete, hij was gezakt voor een examen, mijn moeder zat niet goed in haar vel) EN IK: ik bleef kalm, voelde geen stress, alsof ik beschemerd werd ofzo...weet niet...apart relaxxx gevoel en vandaag ook nog wel..... Als je veel last heb van stress en je snel dingen aantrekt kan dit heel fijn zijn he. DIt is mijn laatste iui en daarna ivf eind juni start dus doe het ook om mij daarop voor te bereiden. Er zijn verschillende onderzoeken geweest die laten zien dat acupunctuur sowieso bij IVF voor een groter slagingspercentage zorgen en tja, met zoveel emoties etc kan het bij iui denk ik ook geen kwaad.
Dames, Ik heb een vraagje. Misschien hebben jullie een idee? Dinsdag had ik (met een uitwendige echo!) een ei van 22mm, dus kreeg meteen de pregnyl. (Rechts zat nog een eitje van 13mm) Nu was ik woensdag in afwachting van een eisprong na de pregnyl van dinsdagochtend 9.00 uur. Normaal zou 't dan woensdagavond moeten springen. Tot vandaag heb ik helemaal nix gevoeld, wat natuurlijk kan... Nu kreeg ik vanmiddag rond half 1 enorme pijn in mijn eierstok, baarmoeder en schaamstreek...echt steken en krampen. Dit duurde ongeveer een half uurtje. Het kan bijna niet anders dan dat dit de eisprong was. Voelde precies hetzelfde als de vorige keer. Alleen is dit veel te laat....meer dan 70 uur na de pregnyl!? Mijn eitje moet inmiddels groter dan 30mm zijn geweest... Ik twijfel nu heel erg of het geen cyste is geweest en of vandaag dan mijn andere eitje van 13mm (inmiddels weer 3 dagen kunnen groeien met een flinkje boost pregnyl) gesprongen is... Kan alleen maar afwachten tot het bloedprikken en dat is heel frustrerend! Iemand een idee???
@t zazu: heb je geen uitgangsecho gehad waar een eventuele cyste te zien was? En de hoeveelste dag van je cyclus was je afgelopen dinsdag dat je de echo hebt gehad?
@pat007 Jawel, ik heb een uitgangsecho gehad, helemaal schoon. Daarom mocht ik beginnen met Puregon. Ze kunnen alleen bijna nooit mijn linkereierstok vinden, zo ook de afgelopen 5 inwendige echo's...daarom de uitwendige echo afgelopen dinsdag op dag 17 waarop ze een ei van 22mm zagen. Zou het kunnen dat dit een cyste is?