Puregon & pregnyl

Discussion in 'MMM clubs' started by 1988 mama, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t zazu: Dag 17 en dan een ei van 22 zou kunnen dat dit een gewone folikkel is, als hij ten tijde van je uitgangsecho ook zo groot zou zijn dan hadden ze deze wel gezien. Het kan zijn dat je een late eisprong hebt gehad en dat je ei 3 cm is en je wat kleinere 2 cm, bij sommige vrouwen springt een ei met 5000eh pregnyl niet en springen je eitjes (later of eerder) uit jezelf of niet...

Kan ook zijn dat die van 22 woensdag toch is gesprongen en het wat kleinere ook (eitjes van 15 cm kunnen ook een goed eicel bevatten) en dat wat je nu gevoeld hebt dat de eitjes nu echt in een eileider zitten (opgevangen) en bevrucht zijn.

Het is jammer dat je nu geen ovulatietest kan doen, ivm dat je een pregnylspuit heb gehad (je test nu sowieso positief).

Waarom probeer je niet de billingsmethode (klinkt heel vies) maar ik zou je afscheiding in je vagina checken als ik jou was NU! Ik heb vanochtend mijn eisprong gehad en mijn slijm down under is nog steeds gliberig en PUUR doorzichtig net als snot. Dus NIET wit. Als jouw slijm ook zo is is er kans dat je inderdaad vandaag je eisprong hebt gehad. Maar de vervelende pregnyl kan ook zorgen voor doorzichtigslijm. ECHTER, Ik heb er al 5 rondes opzitten en tot zover is het slijmerige doorzichtige alleen als ik de eisprong heb, dag daarna begint het echt weer wittig te worden, dus heb NIET de bijwerking van pregnyl. Als het van jouw nu ook doorzichtig is en morgen weer wittig, troebel tja dan denk ik dat het toch je eisprong is geweest vandaag.

2. zazu

zazu Actief lid

Dec 5, 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Pat007 Bedankt voor je uitgebreide verhaal...superfijn :)
    Ik had gisteren inderdaad 'cervixslijm', dus glibberig en doorzichtig. Vanmiddag na die pijn voor het eerst heel veel witte vloed.
    Ik hoop zó dat er een goede eisprong is geweest, of het nu woensdag of vandaag is! Dit zou de 1e goede (en uberhaupt) 2e eisprong in bijna een jaar zijn!

Het maakt je zo onzeker...het zou fijn zijn als het eindelijk eens aanslaat. Clomid deed helemaal niets bij mij.

3. Rozerin

Rozerin Actief lid

Feb 1, 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    Hoi dames..
    Ben er heeeeeel lang tussenuit geweest.. heb het zo druk met werken en al.. maar hou af en toe de topic wel in de gaten hoor.. ik zie meerdere zwangeren allemaal gefeliciteerd..!!!
    ik heb nu een cyclus van meer als 50 dagen bijna en nog heb ik maar een eitje van 12mm.. maandag nog 1 echo.. en owja afgelopen woensdag heeft de gyn me verteld dat ik misschien verborgen suikerziekte kon hebben en daardoor zijn we begonnen met metformine.. mijn lichaam reageert nu heel traag op 200E puregon.. word afwachten.. :(
    ik heb besloten om in het buitenland ook eens te gaan voor controle.. hoop zo dat het me goed zal doen..!!
    Heel veel succes allemaal deze ronde.. hoop op veel roze!!

4. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @ Zazu: ja dan denk ik toch echt dat je gisteren je eisprong hebt gehad en dat je ei(tjes) nu in een van de eileiders zitten. Heb meestal ook na 2 dagen ofzo van die steekjes die liijken op eisprong en dat witte yoghurt vloed. Krampjes kun je ook krijgen omdat vocht follikels ergens heen moet en meestal in je buik rondom je baarmoeder en eierstokken zweef, tot het lichaam het weer opzich neemt. Laat ons weten hoe je aankomende weken voelt en hopelijk heb je een positieve test in handen!!!

@t Rozerin: jeetje meid hoe komen ze erbij dat je wellicht verborgen suikerziekte hebt????? Ga je naar een ziekenhuis in Belgie? Hoor dat ze daar wat beter zijn mbt behandelingen.

5. Rozerin

Rozerin Actief lid

Feb 1, 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    @pat007 het zit namelijk zo ik heb een overgewicht bmi=35 en ik ben al getest op diabetes maar was niets te bekennen.. maar mijn vader en 5 ooms hebben allemaal suikerziekte mijn arts zei ook omdat ik aan 125E vorige maand genoeg had en gelijk eitjes had en nu met 125 absoluut niets had dat mijn lichaam er langzaam op reageert.. in deze ronde ben ik van 125 naar 150 van 150 naar 175 en van 175 naar 200 gegaan en zit op CD50 ong nu.. metformine zou de puregon gaan stimuleren en het te veel aan glucose in het lichaam afbreken en ook minder eetlust zal ik kunnen krijgen..
    ik denk dat naar turkije gaan.. in IZMIR hebben ze een fertiliteits centrum dat heel bekend staat om ivf ik weet niet of ze dat wel bij mij zullen doen maar miss iui en anders gwn controle.. ik ga 2 weekjes eerder weg als mijn man. en als hij er is zie ik verder.. in tussentijd kan ik dan ook uitrusten :) hoe gaat het nu met jou..?

6. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t rozerin: pfff heftig. Hoop echt dat je de juiste combinatie en behandeling kunt vinden. Okay Turkije, hoe ben je daar gekomen dan?

Ja hier: ach langgggggggg verhaal. Luteale fase is steeds kort dus tja weinig kans dat het lukt. En de arts maakt zich ook zorgen om ivf....ach zie het wel. Als het echt niet lukt allemaal dan ga ik mijn laatste ivf (mochten de 2 in Nederlands helemaal niets worden) ivf met eiceldonatie doen.

7. Rozerin

Rozerin Actief lid

Feb 1, 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    Pat007 hoop zo dat je zonder eidonatie al zwanger zult zijn!! blijf hopen en geloven..!!

Turkije omdat ik het bij vele mensen heb gehoord en turkije is echt goed in ivf en iui.. Maar aan de ene kant hoop ik deze maand nog op goed nieuws lukt het niet ga ik het in de vakantie daar proberen..

8. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Ik wens , ik bid , ik smeek , ik huil , ik vraag , ik verlang , ik wil dat het raak is deze keer !!!

zie anders zo tegen de vakantie periode op , hoe moet dat nou met al die uitstapjes ??

nog 4/5 dagen wachten ( of ik word dinsdag of woensdag ongi denk ik )

9. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t rozerin: heb ook ff ivf Turkijke bekeken. Ze hebben daar idd wel een extra methode die ervoor zorgt dat de beste cellen worden teruggeplaatst. En als het na 2 x mislukt krijg je de 3e gratis.

@t1988 mama: ik hoop dat het raak is voor je. Spannend allemaal. En als het raak is kun je toch tijdens je vakantie nog leuke dingen doen...alleen oppassen met eten en sportactiviteiten zou ik zeggen. Ga je een vroege test doen???

@t all: hier gaat het zijn gang. Ben alleen moe, moe en nog een moe, maar dat komt echt door de bollen. Moet zeggen tot zover (heb ze pas een aantal dagen) vind ik de bollen meevallen. Ben nog niet misselijk of duizelig en hoop het niet te worden. Ben zo benieuwd hoelang de luteale fase nu zal zijn. Ga wel nieuwe bh kopen want sinds ik bezig ben met de behandelingen (al vanaf paar maanden)zijn mijn borsten wel voller hebben jullie dat ook?

10. Rozerin

Rozerin Actief lid

Feb 1, 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    @mama1988 ik hoop het meid..!! en ookal is het deze maand nog niet raak gwn doorblijven gaan geloven dat het ooit toch wel zal gebeuren..!!

@pat007 ben blij voor je dat je je er goed bij voelt.. en wat betreft je LF hoop ik dat het zal werken.. inderdaad turkije is een goede optie.. ik ga toch maar eens kijken wat ze daar zullen zeggen ik ga namelijk voor 5 weken naar izmir.. en voor een behandeling heb je max 14 dagen nodig.. die heb ik zat:)

@hierow voel hier en daar heel wat steekjes.. naar de wc gaan voelt ook niet echt prettig meer.. ik voel gwn letterlijk mijn eierstokken.. Heb om 12:00 afspraak bij de gyn.. Afgelopen donderdag had ik 2 eitjes links 1 van 12mm en rechts 1 van 6mm.. hoop dat ze door gegroeit zijn. en dat de metformine toch wel de puregon gestimuleerd heeft.. Hoop dat deze ronde raak is voor iedereen!! duim duim duim

11. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Hoi meiden!

Wat is het weer rustig hier! Iedereen op het wachtbankje?

Bij mij nog meer slecht nieuws sinds vandaag: de gyn had verwacht dat de Provera de effecten van de overstimulatie zou wegnemen en dat alles weer normaal zou zijn nadat ik ongi was geweest. Nou je raadt het al, niet dus! Eierstok is nog net zo groot en moet nu afwachten tot het vanzelf slinkt, wat nog maanden kan duren :S.
    Donderdag gaan we lekker voor een paar weken op vakantie en daarna maar kijken hoe het ermee staat. Pfff.... wil niet echt meezitten hier. Hoop ontzettend dat jullie meer geluk hebben in jullie lopende rondes!

Dikke kuss

12. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t shanny: ben je nu inmiddels ongesteld geworden? Zo ja welke dag? Eierstokken zijn rare dingen zegt mijn arts altijd, het kan met een paar dagen ook gewoon weer goed zijn! Heb ook een keer gehad dat ze vergroot waren, week later was het weer goed. Na je vakantie zal je vast weer mogen beginnen met een nieuwe ronde.

Hier: ik voel nog niets, geen ongi krampjes helemaal niets. Alleen ineens grotere borsten en dat komt gewoon door de utregestan. Ben tot zover nog niet duizelig of iets. Heb wel zin in al mijn lievelings gerechten en na een portie heb ik nog trek, ik zie het eten gewoon voor mijn ogen dansen.:) Niet goed die pillen.

13. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    jee Shanny hopelijk zal de eierstok idd zoals Pat aangeeft vlug weer slinken! In elk geval alvast een heeeeeeele fijne vakantie meis!

@ Pat; nou toch wel weer spannend als ik dat zo lees. Ben echt zo benieuwd. Op hoeveel dpo zit je nu?

Hier gaat alles goed. Heel moe das het enige symptoom dat ik al ruim voor NOD had en dus al die tijd is gebleven.
    Zojuist MvM langsgeweest, en ik kan nu dus ook weer andere dames gaan helpen aan de Pregnyl :) Toch wel een fijn idee.

Fijne avond!

14. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t kellox: wat goed dat je mvm doet, heb mijn zusje er ook op geattendeerd en die doet het ook. Ze is alleen van haarzelf super misselijk dus als ze zon pot open doet valt ze bijna flauw.

Ik zit pas op 5 dagen. Normaal gesproken voel ik de krampjes nu al lichtelijk. Maar heb nu alleen maar honger en heel veel zin in al mijn lieverlings eten, heb dikke borsten en kan niet super goed naar het toilet voor het grote zeg maar. Maar deze symptomen komen echt door de progesteron, gebruik 600 mg per dag en het zijn allemaal bijwerkingen. Als ik zwanger zou zijn dan moet ik dit voelen over dik een week ofzo. Ben wel blij dat ik niet duizelig of misselijk ben want dat worden veel vrouwen ook door de progesteron. Heb wel af en toe als ik lig op de bank en opsta voor thee ofzo dat ik een beetje zwaar gevoel in lichaam heb en van zwarte vlekken maar dat heb ik vanmezelf ook wel vanwege lage bloeddruk alleen nu iets meer. Ik voel me zover dus NIET zwanger en heb het gevoel dat ik hoe dan ook wel of niet zwanger een langere luteale fase zal krijgen...

15. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    @Pat
    Idd heel spannend, vooral omdat je nu dus niet weet welke bijwerkingen nou precies van de progesteron komen. Duim hard voor je dat de bollen hun werk doen!!
    Ik ben ongi sinds zondag. De overstimulatie is al geconstateerd sinds 2 mei en sindsdien niet meer geslonken (loop al vier weken met een eierstok van 8 cm groot dus). Ik hoop ontzettend dat het in de komende weken toch vanzelf beter zal gaan, anders gaat de gyn na mijn vakantie proberen de blaasjes open te prikken om de boel zo leeg te laten lopen. Hoop dat het zover niet hoeft te komen.

De gyn zei dat ze aan mn hormoonwaardes kon zien dat mn eierstok nog wel wat activiteit vertoonde. Wat zou ze hiermee kunnen bedoelen? Ben ik helemaal vergeten te vragen en dacht er achteraf pas aan.. :S Kan dat betekenen dat er toch nog een eisprong kan komen?? Op zich heb ik er verder niets aan, want we mogen niet klussen omdat daardoor de eierstok kan draaien en dat kan weer gevaarlijk voor mij zijn. pfff...

@Kellox
    Thnx meissie! Ik ga idd proberen maximaal van onze reis te genieten.

16. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Wow nou dat klinkt in elk geval goed! Een luteale fase waarin je tenminste een eerlijke kans krijgt! wel goed teken dat je nog niet die ongi krampen hebt die je normaal nu al had. Hoop echt keihard dat je luteale fase niet eindigt ;) (9 maanden dan hehe)

Ik blijf jullie volgen hoor, vinden jullie toch niet erg he?

17. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t shanny, heeft de gyna dus nog een echo gemaakt en zag nog eitjes zitten? Meestal prikken ze je bloed om te kijken of de eitjes actief zijn of niet. Als ze niet actief zijn dan maak je een bepaald hormoon niet aan en anders wel. Ik had bijvoorbeeld de vorige keer 2 cystes en dmv bloedprikken kon ze dus zien of deze echt blaasjes/cystes waren die nog konden groeien. Als een hormoon nog hoog was dan mocht ik niet beginnen met een nieuwe ronde.

Wanneer ga je precies op vakantie? Mocht dat volgende week zijn dan zou ik voor jezelf om toch enigszins rustig op vakantie te gaan nog een keer een echo laten maken. En kan je gynaecoloog niet iets geven dat ALLES even stil komt te liggen??

Wel vervelend hoor meis pffffff.

@t kellox: voorlopig voel ik me totaal niet zwanger. Ben al blij als ik een langere luteale fase zal hebben. Maar goed, als ik nu ongesteld word aan de pil en dan volgende maand beginnen met de ivf. En tuurlijk mag je hier blijven kletsen. Ik hoop ik ook ondanks ik ivf waarschijnlijk ga doen. :p

18. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Hi Pat,
    Ze heeft idd een echo gemaakt en zag hele grote blaasjes. Eierstok was gewoon een en al grote zwarte plekken, iets van vier als ik me niet vergis. Daarna bloed laten prikken en toen ze belde voor de uitslag zei ze dat ze nog wel wat activiteit zag, geen idee dus of ze daar de eitjes mee bedoelt. We gaan donderdag al, dus vandaag was de laatste keer dat ik haar zie voor we gaan. Ze zei zelf dat er niets aan te doen is verder en dat we gewoon moeten afwachten tot het vanzelf weer slinkt. Geen medicijnen die het stilleggen dus. Tenzij ze er niet van af weet natuurlijk..

Ja drama weer he... word hier wel moe van hoor! Ik wil ook gewoon aan de klus en zelfs die ellendige wachtweken lijken me nu gewoon heerlijk. :(

19. Rozerin

Rozerin Actief lid

Feb 1, 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    Heej dames..

voel me eigelijk een beetje down.. laatst maandag bij de gyn geweest en die zag dat links 1 eitje 17mm was maar er nog 3 andere waren van 13mm ongeveer.. rechts 1 van 15mm en 3 van 12-14mm.. Dus overstimulatie.. nou mocht ik vanaf maandag niet meer prikken en vandaag gaan we kijken of de kleinere al wat kleiner worden.. mag geen medicijnen gebruiken.. zo ja gaat deze ronde door.. blijven ze groeien word deze ronde afgeblazen.. voel me heel rot.. vooral omdat ik nu op CD60 ongeveer zit.. ik zie dalijk rond 11 wel verder..
    heel veel succes allemaal..
    @shanny fijne vakantie.. en hoop dat het slinkt..!!
    @pat007 hoop op goed nieuws.. en anders toch echt dat je lf in iedergeval wat langer is..

20. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

ongesteld geworden :(

Share This Page