Toch ff berichtje hier van mij: inmiddels pas gisteren ongesteld geworden, maar heel raar meer stolsels dan bloed, bloed! Arts aan telefoon en die gaf al aan: zo das wel lang inderdaad. Nu net de eerste pil ingenomen. 30 juni start eerste dag ivf, dus of dan stoppen met de pil die dag (moet hem doorslikken einde van de strip) en dan wordt ik 2 dagen erna ongesteld en dan gelijk start met een tas vol medicatie....zie er tegenop weer die klote pregnyl, neussprays, punctie...al krijg ik een drieling geen probleem...hahaa ben ik er wel voor altijd vanaf. Van het weekend heerlijk ouderwets een borrel gedronke (hele fles prosecco)...en een capucino gedronken. Even een maand niets voelt eigenlijk ook best fijn. Niet op zoveel dingen letten, dacht dat ik er meer moeite mee zou hebben maar het valt me mee! @t kellox ziet er goed uit, wat klein he maar wat fijn dat hartje klopt is zeker gerustelling!!! Had je bij je eerste kindje geen echo gehad met 7 weken?
Krengen zijn dat he die Pregnyl spuiten. Zet jij ze zelf? Nou meid ik duim keihard voor je!!! Het mag toch wel een keertje he... En heeeeeel veel succes met dat ellendige wachtbankje! Kus
Hey meid, nee toen liep ik nog niet bij de gyn. Had toen alleen echt in t begin (4,5 week) een echo gehad om te kijken of het geen BBZ was. (had toen achteraf vreselijke pijnaanvallen door nierstenen) Ben toen pas later bij de gyn gekomen ivm zwangerschapsvergiftiging en hELLP. DAs dan nu wel weer het voordeel. Lekker vaak echo's! Hopelijk alleen deze keer geen prematuurtje en ernstige complicaties. scheelde weinig of ik was er zelf tussenuit gepiept toen. Jee dus je hebt wel heftige bloedingen door dat spul? nou hopelijk voel je je er niet te slapjes door. En lekker toch, weer een keertje gek kunnen doen. Gewoon lekker doen hoor meid, je hebt al genoeg moeten laten dacht ik zo! Ik duim ook voor jou dat IVF wellicht jouw ding is! Alleen 3 is wel erg veel hoor haha!
@ kellox Ja ik zet de pregnyl zelf , mijn vriend zet de spuit in elkaar en dan prik ik hem erin ! @pat007 , iik wens je heel heel veel suc-6 ... dronk je eerder helemaal geen alcohol dan ? en ook geen koffie / cappucino ???? Ik drink nu gewoon nog koffie en rook zelf af en toe nog ! is dat erg beinvloedbaar ???
@t kellox: nou das niet niets zeg!! Elke zwangerschap is anders dus zal nu vast wel goed verlopen toch. En je hebt meer controles en echo's das wel fijn! Ja, dr gaf aan dat er misschien wel iets was ook omdat ik vertelde dat ik ineens heel grote borsten kreeg. Hij vroeg ook gelijk je hebt niet te vroeg getest he en wat voor test...en ook dacht hij dat ik er wel doorheen ongesteld zou worden (door de bollen heen). Ja, even een paar weken niets. Hoop wel dat er dames zijn waarbij iui wel werkt het zijn er tot nu toe zoooooo weinig helaas.
@t 1988 mama: roken een paar sigaretten per dag kan al wel zorgen voor iets slechtere kwaliteit heb ik gehoord (tenzij je het heel smoms doet) van mijn arts. En veeeel koffie is ook niet goed. Dunner baarmoederslijmvlies, eicellen van ietsje mindere kwaliteit. Thanks, hoop dat het werkt, anders over op eiceldonatie.
hoi hoi dames ben nieuw hier en moet nog een beetje mijn weg vinden. maar vond het wel een prettig idee om de ervaringen te delen met andere. ben een maandje geleden begonnen met puregon te spuiten. dat was al nieuw voor me, maar goed alles verliep goed. nu heb ik 16 dagen geleden de pregnyl spuit gehad en mocht ik vandaag (als ik nite ong. was) een test doen. nu baal ik wel een beetje, want die gaf negatief aan. heeft iemand dat ook wel eens dat je te vroeg test en dan nega. en een paar dagen later toch een posi test hebben. liefs wendy
Wendy2003 het kan indd dat je te vroeg test.. ik zelf heb het niet gehad maar ik weet van mensen op andere forums dat ze een paar dagen na hun NOD getest hebben en toch positief testen.. maar ik zeg wel reken hier niet op omdat het hormoon zich toch snel verdubbeld en de meeste testen erg gevoelig zijn voor de zw-hormoon.. maar je weet nu in iedergeval dat de pregnyl uit je lichaam is.. ik zou een paar dagen wachten en opnieuw testen met een kv-test 2voor5 die zijn erg gevoelig weet ik.. Heel veel sterkte en succes.. @hier niets bijzonders dit is cd10 en moet zeggen ik heb niets gespoten en ook niet me arts opgebeld.. ben zo uitgeput ik weet het gwn even niet meer.. Dat ik 1 dag na de pregnyl ong werd heeft me toch echt geraakt.. zo jammer met een cyclus van 60dagen.. ik zit er nog steeds mee.. owja wat is het stilletjes hier..
rozerin dank je voor je reactie... ik moet helaas slecht nieuws brengen. ben vanmorgen ongi geworden. toen ik die test zag had ik al een zwaar gevoel erbij, maar je blijft toch hopen. nu ben ik vanmorgen ook weer naar het zh geweest. kijken of er een cyste zou zitten. dat was gelukkig niet het geval. nu mag ik vanaf zondag weer gaan spuiten en hopen maar dat het deze keer beter uit pakt. vanaf cd 8 dus weer controle en op en neer hobbelen naar het zh. lfs
rozerin het zit bij jou dan ook niet echt mee. ik kan begrijpen dat je er even doorheen zit. heb echt met je te doen... hoop voor je dat het uiteindelijk nog goed uitpakt. sterkte. lfs
Hallo dames, Weer even een update van mij: Hier niet zo goed nieuws. Vanmorgen echo gehad. Linker eierstok is gewoon niet te vinden met een inwendige echo. Rechts zat een eitje van 11mm. Toen met een uitwendige echo links gezocht. Zit ie weer véél te hoog. Maar met een ei van 15mm. Je zou zeggen: goed nieuws! Maar ik had nu een andere gyn en die zei: "ja, maar daar heb je nix aan. Want je eierstok ligt abnormaal hoog, dat is niet goed. Zo kunnen je eitjes nooit je baarmoeder bereiken." Dus ik spuit helemaal voor nix! Want steeds is er links het eitje wat springt! "Hier heb je een folder. Als je deze ronde niet zwanger bent, krijg je een buikoperatie (laparoscopie)." Ik was echt helemaal uit het veld geslagen...zo uit het niets komt hij hier ineens mee aan! Terwijl alledrie de andere gynaecologen het hier nooit over gehad hebben. Pffff...kon me nog net inhouden, maar toen ik buiten was, kwam alles eruit. Ik kon echt niet meer stoppen met janken....mijn vriend gebeld, maar die is aan 't werk. Kan weinig doen van een afstandje... Sorry voor mijn egoverhaal... Hoe is met jullie? @Wendy2003 Welkom hier! @Rozerin Hoe gaat het met je? @Pat007 Ik zie in je banner IVF staan. Geen IUI meer voor jullie? @1988 mama Hoe is het met jou? De informatie in je banner ziet er veelbelovend uit...hoe ver ben je nu in je cyclus? @kellox Gaat hard bij jou nu...alweer meer dan 8 weken! Hoe voel je je?
Jeetje meiden wat een pechmaand is dit toch voor velen @zazu; pff dat komt dan zeker ff koud op je dak vallen zeg! Wat raar dat het niet eerder opgemerkt is! en al helemaal shit dat het dan net iedere keer links gaat springen Heb zelf wel een diagnostische operatie in de buik gehad, wat grotendeels op hetzelfde neer komt als wat ze bij jou evt. gaan doen maar weet nog wel dat ik er flink van baalde. En dan wist ik het gewoon dat het eraan zat te komen als 6 x clomid niet zou slagen. Maar zo uit het niets is zeker al helemaal schrikken!! Als je er vragen over hebt dan laat maar weten meid. Dikke knuffel! Ben zelf wel dus de ronde na die operatie zwanger geraakt. Je hoort wel eens dat het wonderen verricht qua schoonspoelen etc. Verder gaat het hier wel oke. Blijf erg moe maar daar teken ik natuurlijk voor. Het is allemaal heel onwerkelijk omdat ik weinig last vd 'typische' kwaaltjes als misselijkheid heb. Gelukkig over 1,5 week een 2e echo en als het dan nog steeds goed zit dan durf ik wel opgelucht adem te halen Dan is het nog maar 2 weekjes tot de 12 weken. Die 1e weken kruipen echt voorbij... Meiden ik hoop echt keihard dat er weer wat geluk hier in de groep komt! Dat mag zo onderhand wel weer eens!!! Dikke knuf, Kelly
@t all" wat een drama's over het algemeen zeg. Pfff. En Zazu wat vervelend allemaal. Maar misschien is een laporscopie wel even goed, stel je voor dat je nu maanden lang voor niets spuit...en met zon laporscopie kunnen ze heeeeeeeel veel zien en ze gaan meestal dan ook je eileiders uitspuiten (wat weer goede invloed heeft op de bevruchting)! Hier: ik zit gezellig aan de microgynon30. Moet zeggen dat ik het echt wel even lekker vind om een maand niets te doen. Heb alleen door die pil lekker pukkels. Bah! En op een of andere manier voel ik alle 2 mijn eierstokken af en toe. Verder geen stemmingswisselingen meer, niet moe, zin in van alles en het valt me NIET zwaar! Ik raad iedereen aan die van iui overgaat naar ivf om echt een maand rust te nemen. Is zowel geestelijk als lichaam goed! FF lekker rust! 30 juni de bijeenkomst en dan moet ik ook stoppen met de pil en wordt alles ingepland. Zodra ik dan ongesteld ben (2 a 3 dagen erna) beginnen we gelijk. Pffff. We gaan 2 x ivf doen via Amc en misschien de 2e keer wel in Gent ism met AMC omdat ze daar een machine hebben die de beste EICellen kan selecteren...We zien wel wat eruit komt. Hoop zo dat hier meiden zijn die toch met goed nieuws komen! Statistisch gezien lijkt de kans - als je naar dit forum kijkt nu wel alsof maar 8 a 10% van de IUI behandelingen lukt...pffff. Ik ga voor jullie duimen meiden!!!!
@ Pat; ik vind het knap van je dat je het zo positief oppakt!!! Ben er wel van overtuigd dat een dergelijke instelling zéker geen kwaad kan Kan me eigenlijk ook wel voorstellen dat het ook wel een keer lekker is om even niets te moeten en even geen rekening te moeten houden met... Maar nogmaals heb zeker bewondering voor de wijze waarop je d'r mee omgaat. En ik hoop ook keihard voor jou dat IVF jouw lucky shot gaat worden lieverd! Lijkt me hartstikke spannend... toch weer heel anders allemaal, puncties etc. Duim duim en nog eens duim!!!
@t Kellox: thanks meid! Lief van je! En fijn om te weten dat je nog maar paar weken moet en dan over de GRENS heen bent...Zou je dan al willen weten of het jongen of een meid gaat worden? Voel je je verder goed?
Ja ik ben echt veeeeeeeels te nieuwsgierig Dus zodra ik over de 'grens' ben ga ik een afspraak voor een pretecho met 16 weken maken Voel me over het algemeen goed, extreem vermoeid dat wel. Maar dat zal over een paar weken wel weer beter worden
jeetje zau wat een verhaal zeg. sta je wel even met je rug tegen de muur. ik hoop voor jullie dat het uiteindelijk nog allemaal goed komt. sterkte ermee.
Hier is het rustig.... Zaterdag en gisteren nog de hoop dat het eitje rechts zou doorgroeien. Vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest voor een follikelmeting: 8 (!!) eitjes tussen de 14 en 18 mm. Ronde weggegooid...mogen absoluut niet 'klussen'. Woensdag terug voor een echo om te kijken of mijn eierstokken niet te groot zijn geworden (hyperstimulatie). Vrijdag terug voor een voortgangsgesprek. Pffff.......het zit echt niet mee. Zijn inmiddels een half jaar aan het sukkelen in de mmm...iedere maand weer een nieuwe verrassing waarom het niet lukt.
Jeetje weer iemand met overstimulatie Het zit ook echt niet mee he... Dikke knuffel, en ik hoop dat je er niet teveel last van gaat krijgen!