Puregon & pregnyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door 1988 mama, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Jeetje meiden wat een pech te lezen hiero !!

@Zazu ik zit nu pcies 1 week na pregnyl .. dus nog 1 week wachten te gaan !

rare is .. heb altijd last van me (.)(.) maar dit keer niet !!! goed teken ??? na deze ronde ( mocht het niet gelukt zijn , een maandje niks ... dubbel gevoel daarbij , maar wel ff lekker denk ik !

nou meiden duimen op wat meer geluk !!!

2. wendy2003

wendy2003 Lid

9 jun 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    zazu ik heb net het tegeovergestelde van jou....
    jij hebt in een keer 8 eitjes en ik moet iedere keer maar af wachten of er 1 goeie is. heb wel veel eitjes maar allemaal kleintjes. ze zeggen dan zo mooi dat het net een druiventros is.
    maar met zoveel eitjes is het ook iedere keer stoppen, want ze gaan er dan echt niet mee door. balen voor je joh.

ik mag vrijdag weer voor de eerste echo naar het zh. kijken of er iets is. denk zelf dat er nog vrij weinig te zien zal zijn, maar als ik moest wachten tot na het weekend was het weer te lang.
    dus we zullen wel zien.

wens in elk geval iedereen heel veel sterkte toe.

lfs

3. @Kellox: Wat bijzonder zeg, een kloppend hartje te zien! En een leuke foto! ;)
    @Rozerin: Ik snap je gevoel wel..Ik wil je sterkte wensen en een dikke knuffel!
    @Zazu: He, 8 eitjes. Balen zeg! Voor jou ook een dikke knuffel hoor!
    @Pat007: Wat fijn dat je je er zo goed bij voelt, een maand niets. ;)

Nu ff egoïstisch over mijzelf: Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Ik zit op dag 11, dus verwachtte dat ik vrijdag of maandag weer terug moest komen omdat de (het) eitje(s) nog niet groot genoeg zou zijn. (Vorige ronde was het dag 16 dat de eitjes groot genoeg waren om de Pregnyl te zetten)

Zit er al een ei van 17,5 mm! Nog 1 dagje Puregon en dan morgen de Pregnyl al zetten. Dat gaat ineens snel.
    En daarna weer afwachten…

4. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Hoi lieve meiden!

Yep, ik ben weer veilig en wel terug in het land na een geweldige vakantie van drie weken. Heb echt even alles van me af gezet en heb genoten van al het moois in USA en van mijn manlief natuurlijk. Was wel even spannend aangezien de laatste echo voor de vakantie uitwees dat mijn eierstok niet geslonken was. Gyn had verwacht dat het opwekken van ongi de gevolgen van de hyperstimulatie zou verminderen, maar dat was dus niet het geval. Vanmorgen weer terug geweest en nu zag alles er gelukkig goed uit. :)
    Ik mocht ook meteen even doorlopen naar het opnamebureau omdat ik volgende week woensdag al aan de beurt ben voor de laparoscopie.. ENGG!! :S Naja, ik hoor er goede dingen over, dus ik hoop op het beste.
    Jullie hebben weer lekker bijgeschreven in de tussentijd, heb nog niet alles gelezen maar ik zal een poging wagen:

@zazu
    zo te lezen zit je in hetzelfde schuitje als ik! Hier zoals je leest ook overstimulatie en door voor de laparoscopie. Heb je er al een beetje over kunnen lezen? Even googlen levert je al een hoop info op en ook ervaringen van anderen. Hoe voel je je nu? De gevolgen van de overstimulatie al wat minder? Heb je er pijn door?

@pat
    Wat goed om te lezen dat je er positief in staat meis! Vind het erg goed van je dat je de situatie accepteert zoals het is. Ben het met je eens.. een maandje even niet aan de hormonen-ellende kan echt een hele verademing zijn!

@kellox
    Wat een mooie foto van je frummeltje!! Goed om te horen dat alles goed gaat, wanneer heb je de tweede echo?

@Wendy2003
    Welkom meid!

Ik ga maar weer proberen te slapen (zit nog heeelll erg in het US-ritme). Groetjess!!

5. wendy2003

wendy2003 Lid

9 jun 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je shanny

zal blij zijn als het morgen is dan weten we weer wat meer of er ook al iets te zien is. hopen toch dat er al een eitje ietsjes groter is dan de rest. ik weet wel dat het nog vrij vroeg is maar toch. het is mogelijk.
    dit is ook even de laatste poging met spuiten, want dan komt de vakantie eraan en dan wil ik niet op tijd en uur moeten denken aan het spuiten. dus we hopen maar dat het deze keer wel goed gaat.

ik duim voor de andere die het niet helemaal mee zit.
    lfs

6. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    @Rissie en 1988mama spannend jullie dus op het wachtbankie!!! 1988mama bij jou begint het al weer aardig richting testdate te gaan he ;) Duimduim en nog eens duim :) Hoe voel je je?

@Wendy; hopelijk is er gauw een mooi eitje te zien meid.

@Shanny; Heeej welcome back lady :D Echt super tof dat je vakantie zo gaaf is geweest. Daar wil ik echt ook heeeeel graag een keertje heen :)
    En over de laparoscopie; heb dat dus in maart dit jaar gehad en uiteindelijk is het me heel erg meegevallen. Was paar uur later alweer thuis. Dag erna wel last van buik en behoorlijk opgezet (was ook vergeten om pijnstillers te nemen anders viel dat vast wel mee met de pijn), maar meteen daarna trok het heel snel bij en voelde me heel snel weer de oude. Paar dagen later weer gewoon gaan werken... Nou en jullie weten het resultaat bij mij van de cyclus na die operatie ;) Ik duim dat het bij jou ook op een dergelijke manier gaat lopen meid! Als je nog iets wilt weten over de operatie dan hoor ik het wel he!

O ja je vroeg over de echo, heb a.s. maandag de 2e (termijn)echo. :D Blijft erg spannend. Als deze ook goed is ben ik echt zo opgelucht!!! Heb lekker een weekje vrij volgende week dus lekker ff genieten. (het weer doet niet mee, maar maakt me niks uit haha :D)

Nou ladies, toitoitoi en ik houd jullie in de gaten hoor ;)

XxX
    Kelly

7. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @ wendy2003
    Ik duim ook met je mee meid! Alles kan met die ellendige hormonen, bij mij was er weken niets gegroeid en toen ineens overstimulatie in een weekend tijd. Er is geen pijl op te trekken... Heel veel sterkte morgen en laat even weten of er al een mooi eitje te zien was. :)

@ Kellox
    Dankje meissie. Ik weet zo ongeveer wel wat me te wachten staat inmiddels, dus kan niets anders doen dan het gewoon over me heen laten komen en proberen niet te stressen. Had jij bij je laparoscopie ook gelijk een HSG? En ben je daarna meteen doorgegaan met puregon of moest je eerst wachten of je een eigen cyclus zou krijgen? Gyn zei tegen mij dat we eerst zes weken moeten afwachten en daarna weer puregon of eventueel eerst proberen met clomid.
    Ben benieuwd hoe dat bij jou ging, gezien je behaalde succes! ;)

8. Hee meiden, ik ben deze ronde voor het eerst begonnen met gonal-f. Dat is toch hetzelfde als puregon? Mag ik hier meeschrijven?

Gisteren een echo gehad, maar helaas geen eitje. Zaterdag moet ik terug, maar of er een eitje kan groeien in 3 dagen.. Ik weet het niet. Iemand misschien ervaring mee?
    Als er zaterdag geen eitje is, wordt deze ronde afgebroken omdat ik zaterdag op vakantie ga.

9. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hey meis, ik weet in elk geval dat het diagnostisch van aard was omdat ze bang waren dat mijn eileiders etc misschien niet meer goed open waren ivm doorgemaakte infectie. Ze hebben idd wel contrastvloeistof etc gebruikt om te kijken of alles doorgankelijk was en ook met tubes gewerkt om e.e.a. te testen. Wel gek trouwens, verloor dagen erna heel raar paarsblauw bloederig spul haha.
    Ik moest daarna gewoon die cyclus afwachten, tot ik ongesteld werd. Had nooit eisprongen ivm PCOS dus moest sowieso door met hormonen. Was de laatste cyclus nog met Clomid. En zou daarna dus voor het 1st aan de Puregon gaan. Dat heb ik dus 1 x cyclus gedaan en tadaaa. Ze zien wel vaker dat het doorspoelen bij dergelijke operaties gunstig effect hebben.
    Moet ook wel zeggen dat die 6 x Clomid mij gewoon geen goed hebben gedaan omdat je BMs daarvan kan worden aangetast. En dat merkte ik dus ook omdat de menstraties steeds lichter werden. Mocht het ooit weer nodig zijn (hoop t niet natuurlijk) dan zou ik direct weer voor de Puregon gaan. Voelde me daar al gelijk prettiger bij.
    In elk geval heeeeeeel veel succes en hopelijk werkt het bij jou ook positief!

@Lobi; (helaas) welkom en heel veel succes!!! hoop dat je eitje wil gaan groeien. Kan wel hoor ' uit het niets'

10. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @kellox
    Ik heb door PCOS ook geen eigen eisprong en Clomid had zelfs bij 150mg geen effect. Na de ingreep kwam je cyclus dus weer op gang? Of begrijp ik dat verkeerd? Contrastvloeistof doen ze bij mij idd ook, maar ze gaan ook de kleine blaasjes op mijn eierstokken wegbranden met een laser. Daarna dus zes weken wachten en hopen dat de cyclus zelf op gang komt en daarna maar weer zien hoe we verder. Ik heb maar 1 ronde Puregon gehad en heb toen heel raar gereageerd erop, dus de gyn zei dat ze eerst weer clomid wil proberen en daarna eventueel meteen ivf.
    Pfff... heel verhaal, maar ik hoop natuurlijk het meest dat ik na de ingreep geen pillen of spuitjes nodig heb en mijn cyclus weer (even) terugkomt.

11. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    #591 kellox, 17 jun 2011
    Laatst bewerkt: 17 jun 2011
    Oke, ja hopelijk zou dat voor jou werken. Ik had met clomid 50mg wel 6 maanden een eisprong. Maar omdat het daarmee 6 maanden niet lukte waren ze bang voor andere problemen naast PCOS (ook door infectie). Operatie was puur om andere dingen als afgesloten eileiders uit te sluiten, en dus alles goed door te spoelen en te testen. Moest de maand van de operatie gewoon Clomid slikken, paar dagen erna dus operatie en na de operatie gewoon ongesteld dmv Clomid. Operatie werd bewust in het midden gepland maar wel voor de eisprong. Toen tijdens de operatie bleek dat alles er goed uit zag, daarna dus gelijk begonnen met Puregon.
    Maar jij krijgt dus een LEO behandeling zie ik. Om de eitjes te stimuleren te gaan groeien. Hopelijk wil het dan bij jou ook op gang komen!
    Echt jammer dat je door Puregon overstimulatie kreeg. Ik vond het zelf echt veel fijner als Clomid. Qua bijwerkingen etc.
    MAar het is bekend dat de een beter reageert op Clomid, de ander op spuiten etc etc.

Hopelijk werkt LEO en gaan die eigenwijze eitjes gewoon groeien meis! Heel veel succes in elk geval!!
    En mocht het toch IVF gaan worden dan duim ik voor een succesvolle 1e poging! Wel spannend allemaal...

12. wendy2003

wendy2003 Lid

9 jun 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shanny
    nou ben dus geweest in het zh, maar natuurlijk was er nog niks te zien. ik hoop dan wel op iets goeds, maar van binnen weet ik dat het op dag 8 gewoon te vroeg is. eitjes genoeg maar niks springt eruit.
    ze zeiden al dat ze nu hoopte dat er toch wel tussen dag 14 en 20 een heel mooi eitje zou zitten. nou we wachten maar weer vrolijk af.
    moet in ieder geval dinsdag weer terug komen. ik zal er maar niet teveel van verwachten. geloof niet echt dat er dan wel iets gegroeid is.

hoop ook voor jou dat na die ingreep alles van zelf weer goed komt en dat je al die medische zooi niet meer hoeft te gebruiken. begrijp me niet verkeerd het is fijn dat ze je kunnen helpen met medicijnen maar als je zonder kunt ideaal. wou dat ik het ook niet allemaal nodig had.
    hopen er maar op dat we binnenkort wat beter nieuws kunnen vermelden. sterkte meid

13. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t all: hoe is het ermee?

Hier alle ivf folders gekregen...pffffff zijn wel 3 boekwerken..moet ze verplicht doorlezen...

14. 1988 mama

Sterkte met lezen Pat007 ! wel goed om je goed voor te bereiden natuurlijk!!

Kellox wat spannend en ontzettend leuk dat je zo snel je 2e echo hebt !!! ben benieuwd ! ga er maar gewoon van uit dat alles ok is !!!

IK moet idd nog tot zondag / maandag op de wachtbank ...
    maaaaaaaaaaaaaaaaaar......
    integenstelling van de andere maanden , voel ik helemaal NIKS !!!
    maanden hiervoor altijd !!! pijnlijke boobs , Ochtend misselijk en moe !! NU al 2 week niks !!! begin daardoor juist hoop te krijgen ...

Herkenning kellox ???

15. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    1988mama: wat spannend allemaal, elke poging voelt anders he? Ik zal voor je duimen!!!!!!

16. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ik ben wat info aan het inwinnen over puregon. ik gebruik nu clomid maar ben alvast aan het onderzoeken wat de volgende stap is. klopt het dat puregon bij de meeste mensen aanslaat?

17. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @ kellox
    Ik vond zelf puregon ook veel fijner dan clomid hoor, veeeellll minder bijwerkingen enzo. Jammer idd dat het bij mij niet echt goed in te schatten was wanneer ik een eisprong zou hebben. De eerste verhoging was meteen al teveel.

@wendy
    Dankje meid! Duim ook hard voor jou en een mooie eitje komende week.

@ 1988 mama
    Wat spannend!!! Hoe gaat het nu? Geen vroege test gedaan?

18. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    @Pat; begint nu wel spannend te worden he! Suc6 met je boeken :D Haha gek eigenlijk, alsof je voor een IVF toets moet leren. ;) Op zich wel goed dat ze je zo goed willen informeren. Ben echt zoooooo benieuwd naar alles meis. Hopelijk kom je hier ook je ervaringen etc tijdens de behandeling vertellen. Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes in elk geval!

@1988 mama; spannend hoor. Haha ik had zelf idd ook geen gevoelige borsten vlak voor NOD, maar was wel heeeuulllll moe!!! (niet meer weggegaan ;)) Daar merkte ik het eigenlijk aan. En had wel af en toe gekke krampjes in de buik. Én gekke dromen ineens hehe.
    Haha ik duim in elk geval voor je! Blijft zo spannend he!!! En rissie jij ook he!

Voor de overige ladies duim ik dat jullie gauw weer op t wachtbankje kunnen met succesvolle eisprongen!!!

@1987; dat verschilt. Bij Puregon is het in t begin wel vaak ff een kwestie van goed afstemmen. Zoals je hier kunt lezen zijn er verschillende dames waarbij het eerst niet aansloeg en daarna bij ietsje verhoging al overstimulatie. Moet zeggen dat het bij mij wel meteen aansloeg met 50IEH. Zodra het goed is afgestemd werkt het bij velen wel goed. Veel succes met je behandeling in elk geval!

@all; nou ik ga de 2 dagen weer aftellen tot de echo + intake gyn maandag. ;) Er wordt nu gekeken of de groei oke is (was vorige keer iets minder ver dan gedacht) en de termijn wordt denk ik nu officieel bepaald. Als ik dan een vrolijk spartelend beebje van rond 10 weken zie dan ben ik wat dat betreft al een stuk zekerder!!!
    Daarna nog zorgen dat deze zwangerschap wél voldragen wordt en hopelijk geen hele gekke dingen meer. (vorige keer natuurlijk prematuur ivm HELLP + vergiftiging, waarbij vooral ikzelf op t randje heb gelegen) Die schrik zit er nu toch wel weer in...

Fijn weekend allemaal!!!

19. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    @1988mama; en en en? :D
    Helemaaaaaaaal niet nieuwsgierig hoor ;)

@Shanny; ik wil jou graag even heeeeeeeeel veel succes wensen met de behandeling/operatie morgen. Hopelijk heeft het bij jou ook een zéér positief effect meis! Laat je erna maar lekker vertroetelen he!

Hoe gaat het met iedereen?
    Hier gaat alles goed. Net wel ontdekt dat er toch iets bestaat waarvan ik moet overgeven.... Bananen :D
    Echo was goed gisteren. Beebje spartelde en zwaaide dus ben helemaal opgelucht en verliefd natuurlijk. Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed met iedereen en duim op mooi nieuws gauw!!!

20. 1988 mama

nee hier helaas weer niet kellox ...
    nu een maandje rust , niks spuiten en geen ziekenhuizen , en ook een maand geen forum ..

tot na die tijd ...

Deel Deze Pagina