Puregon & pregnyl

Discussion in 'MMM clubs' started by 1988 mama, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy2003

wendy2003 Lid

Jun 9, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kellox
    wat fijn dat alles goed gaat met de kleine. en tuurlijk ben je dan helemaal happy en verliefd.

@1988mama
    da's altijd minder leuk als het weer niet is gelukt.
    nu even een pauze erin en daarna hopen op het beste. sterkte ermee.

nou ik ben gisteren weer naar het zh geweest en nee hoor weer niks te zien. allemaal te klein nog en geen uitblinkers.
    nu moet ik vrijdag terug komen en als er dan weer niks uitspringt dan verhogen ze de doses naar 100.
    heeft een van jullie ook last van misselijkheid door het spuiten.
    laatst dacht ik dat het goed nieuws zou zijn, nou mooi niet dus.
    maar goed we gaan vol goede moed verder.

en alle andere heel veel sterkte en hopen op iets goeds.

lfs

2. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Jeetje...:(
    Hopelijk kom je in je rustmaand ook daadwerkelijk tot rust. Even alles doen waar je zin in hebt zonder rekening te hoeven houden met...
    In elk geval een hele dikke knuffel!!! En alvast veel succes in t vervolgtraject.

@Wendy; Shit zeg dat er nog niks wil groeien. Hopelijk is 100 voor jou de goede dosis en gaat er dan wel snel een eitje doen wat ie moet doen! Werd zelf niet misselijk v.d. Puregon, wel een beetje v.d. Pregnyl maar das logisch want dat was een shot van 10000. Knuffel en ook veel succes!

3. wendy2003

wendy2003 Lid

Jun 9, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou vandaag weer naar het zh geweest en normaal zou er iets te zien zijn maar helaas het waren alleen maar kleintjes.
    eerlijk, ik had het zelf niet anders verwacht, maar je baalt :( zo ontzettend. dus nu naar dosis 100 spuiten.
    maandag weer op controle en dan maar hopen dat er 1 goed eitje tussen zit en niet 2 of zo.... is alles weer voor niks geweest.
    denk zelf dat het er maar eentje is dus laat maar komen dat ei.

lfs

4. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Shanny hoe is de LEO-behandeling gegaan meis?

@Wendy; ik hoop ook echt voor je dat je met 100IE een mooi eitje krijgt, en in elk geval niet meer als 2, zodat je door mag gaan.

Liefs!

5. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Hoi kellox en alle andere meiden,
    Leo is goed gegaan, maar wat doet het pijnnn!! Narcose heeft me twee dagen goed lam gelegd en kan sinds vandaag weer een klein beetje lopen. Veder veel pijn in mn onderbuik. :(

Pas over een maand weten we of het het gewenste effect heeft gehad, dus tot die tijd even afwachten. Ik zal daarom voorlopig even minder meeschrijven hier, maar ik hou iedereen in de gaten! Heel veel sterkte iedereen..

Xx

6. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @Shanny; hele dikke knuffel meis. Wel fijn dat je het nu achter de rug is! Mijn eigen ervaring was dat het na de 2e dag heel snel een stuk beter ging. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Rustig aan en ik duim voor een goed effect!

7. wendy2003

wendy2003 Lid

Jun 9, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shanny

weet wel niet wat het is, maar ik hoop voor je dat de pijn vlug weg is en dan maar afwachten of het ook geholpen heeft.
    meis hoop echt voor je dat het niet voor niks is geweest. duim voor je en rustig aan he.

lfs

8. wendy2003

wendy2003 Lid

Jun 9, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe gaat het met de dames hier? ik hoop wel wat beter dan bij mij.

ben gisteren weer op controle geweest en nog steeds niks te zien van een groeiend eitje.
    nou was er wel een kleine verbetering en dat was dat het baarmoederslijm al wel flink gegroeid was. nu mag ik donderdag weer terug komen.

voor diegene die in spanning afwachten succes en de rest allemaal heel veel sterkte.

lfs

9. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Is best rustig hier....hoe is het met iedereen? Hoop dat er afgelopen maand wel mensen zwanger zijn geworden!

Hier: gisteren ivf bijeenkomst gehad en 3 tassen vol medicatie. Moet vanaf vandaag beginnen met spuiten. Maar met decaptlon ofzo en tegelijkertijd de pil slikken. Over week dan ongesteld maar ondertussen decaptlon blijven spuiten. Dat is om alles stil te leggen. Op de 5e dag van menstruatie moet ik echo maken, als alles rustig is en te kijken wat eicelvoorrraad is ivm hoogte eenheden dan spuit ik ook gewoon die decaptlon maar begin dan ook met Menopur om eitjes te laten groeien. Heb gevraagd of menopur betere kwaliteit eitjes kon verzorgen en dr gaf aan JA, dus vroeg mag ik dat ipv puregon en doen ze eigenlijk pas als je ouder bent (achter 30) maar heb toch gekregen nav iui verhaal.

Nou meiden hoop dat er meiden zijn met positieve verhalen..

Liefs,
    Pat
    Dus tja das het verlopig....wel spannend zoveel spuiten per dag...

10. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @PAt; meis dat klinkt zeker heftig die hoeveelheden. Ik ben heel benieuwd naar het verdere verloop van je behandeling en hoop keihard dat je het maar 1 keer hoeft te ondergaan met een dikke RAAK!

@All; Wat me vannacht dus allemaal overkomen is..:$

Het begon gisteravond met het douchen. Ik zag ineens een klein beetje bloed en ging voelen of ik iets raars merkte.
    Toen voelde ik allemaal 'raar weefsel' van onderen dus dacht echt van OMG DIT KAN NOOIT GOED ZIJN!!

Ik helemaal in paniek, dacht dat ik door de zwangerschap snel groeiend eng weefsel had oid. (eerst dacht ik dat het de baby was maar merkte al snel dat het vast zat)

Wij dus naar huisartsenpost. Wat was dat een LUL!!!!
    Die voelde ff snel met zn vingers en zei eerst van; Nou dat weefsel is heel normaal weefsel, dat zijn restanten van maagdenvlies en is normaal dat dat tijdens zwangerschap wat opzet etc.. Ik in de 1e instantie opgelucht....
    Zegt ie vlak daarna doodleuk van... maar je verliest wel wat bloed en ik zie dat het van je baarmoeder komt dus dan is het dus van een MISKRAAM:$:$:$

Nou kan jullie vertellen dat de wereld onder me vandaan zakte op dat moment. En wij zo van; MAar hoe weet je dat zo zeker, en kan er niet een ader gesprongen zijn of whatever, of na al dat gewroet etc... (had immers geen buikpijn of rare stolsels verloren) Meneer zei doodleuk; nee hoor heb dit wel vaker gezien en weet eigenlijk zeker dat het een miskraam is dus je kunt nu beter naar huis gaan en t laten gebeuren:$:$:$
    Ik helemaal over de zeik natuurlijk...na al die tijd MMM loopt het ineens zo af??? Terwijl je eigenlijk voor iets anders kwam zou dus ineens je kind verliezen:( Wij vertelden nog dat we onder behandeling bij de gyn zijn en vroegen hem of ie ons niet naar hen kon sturen oid. Of op zn minst iets van echo ergens om t te bevestigen.
    Maar nee dat kon allemaal niet en we moesten thuis maar op internet een nummer zoeken etc:$ Nou mijn man had m bijna gelynched...

Godzeidank werden we later door een beveiliger van het spoedplein toch ff naar de Eerste Hulp gestuurd. (ziekenhuis zit daar naast die huisartsenpost dus dat was een geluk bij het ongeluk) Die mensen daar waren al meteen een stuk vriendelijker en behulpzamer. Uiteraard bereidden ze ons wel voor dat die arts het waarschijnlijk niet voor niks dacht maar ze zaten wel met hun oren te klapperen de manier waarop ie het gebracht had en had afgehandeld...
    Gelukkig vonden zij gezien mijn voorgeschiedenis met HELLP/vergifting, eerdere miskraam etc genoeg om op z'n minst wel ff een gyn in te schakelen. Zeker gezien het feit dat ik al in dat ziekenhuis bij de gyn loop wegens medische indicatie.

Hebben uiteindelijk eerst 2 uur lang in onzekerheid gezeten en zitten janken van ellende en ons voorbereiden op t ergste en hoe nu verder.. Toen kwam eindelijk de gyn MET een echo apparaat! Ik had ook echt zoiets van, hoe erg t ook is, dan wil ik het wel bevestigd zien.. Dan kunnen we verder.

Wonder boven wonder dacht ze al snel een kloppend hartje te zien. Ze was ook al verbaasd want ze ging ook uit van t ergste. Uiteindelijk heeft ze voor de zekerheid ff een inwendige echo gedaan en toen begon het beebje heerlijk te spartelen en te doen. Die gyn van"Wow die voelt zich duidelijk nog prima!!! Wat was dit een opluchting, maar door alle commotie durfde ik nog niet helemaal blij te zijn.
    Die huisarts schijnt nooit hebben mogen zeggen dat ie al zeker wist dat het een miskraam was, zeker gezien het feit dat ie niet eens met een eendenbek mijn baarmoeder had onderzocht, maar gewoon ff met de vingers:$ We waren zoooo boos, maar natuurlijk ook zo opgelucht...
    Het is nu niet helemaal zeker waar het bloedverlies vandaan is gekomen. ER was wel wat oud bloed te zien bij de baarmoeder, maar daar hoefde ik met wat 'miskraam' betreft geen zorgen over te maken aldus de gyn.

mocht het onverhoopt nog eens gebeuren moet er ff een uitstrijkje worden gemaakt, maar vooralsnog kan ik denk ik uitgaan van iets ouds wat er nog uit is gekomen en eventueel contactbloeding oid.

Nou uiteindelijk kwamen we midden in de nacht weer thuis met gemixte emoties. Wat een nacht...
    Uiteraard ben ik erg dankbaar dat het op t moment prima gaat met de beeb maar de schrik zit er goed in zeg!! En die huisarts dat krijgt zeker nog een staartje... de eikel!

11. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Gsus Kellox....wat een eikel van een huisarts...pffff wat ga je er tegen doen? Maar wat blij dat het allemaal goed gaat met de kleine uk! Pfffff heftig heftig...is het bloeden ondertussen wel gestopt?

Liefs,
    Pat

12. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hey meis, thanks. Ja als ik nu plas zit er nog heel lichtjes wat resten van oud bloed. Maar allemaal heel bescheiden. Dus hoop dat ik ervan uit kan gaan dat het nu gestopt is...

Maaar omg de schrik zit er echt in nu...
    Moet er eerst achter zien te komen wie die dienstdoende huisarts was, en ga dan op z'n minst een HELE VETTE klacht sturen. En stuur hem het liefst ook die foto van die echo.. zo van hier is je 'levende bewijs' met die lekkere snelle diagnoses van je...
    Heb echt zooooo in de rats gezeten.. MAar ben idd dolgelukkig dat het gewoon goed gaat met de uk.

13. Jemig Kellox, wat een verhaal!! En wat een ongelofelijke eikel van een huisarts zeg!! Idd, op zijn minst een hele dikke klacht heensturen!
    Maar ik ben blij dat alles goed gaat met de kleine!

Hier weer iets minder nieuws, vandaag ongesteld geworden. Omdat de Puregon zo goed werkte (eitje groeide heel snel) had ik meer hoop dan vorige cyclus. Maar helaas mocht het ook deze cyclus niet zo zijn...
    Heb het er best wel moeilijk mee. Maar goed, we proberen positief te blijven en hopen dat de volgende keer dan lukt! ;)

14. wendy2003

wendy2003 Lid

Jun 9, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kellox
    jeetje zeg wat een verhaal. je zou zo'n vent toch aan willen vliegen.
    nou meis gelukkig dat het met de kleine allemaal goed is, maar geloof best dat je even in stress zit.
    waar haalt ie het gore lef vandaan om je zo te behandelen.
    hoop voor je dat je met die klacht indienen ook iets bereikt.

hier gaat het nog steeds niet zoals het moet gaan. ben nu weer verhoogt met spuiten naar 125 E. maandag weer terug komen.,
    die verrekte eitjes willen maar niet.

lfs

15. wendy2003

wendy2003 Lid

Jun 9, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey hey dames..

ben vandaag maar weer eens het zh in geweest, maar dit keer kom ik er heel wat positiever uit.
    eitje is nu ongeveer 15 mm en ik mag zaterdag terug komen en dan word waarschijnlijk de pregnylspuit gezet en dan mogen we eindelijk gaan klussen voor een goed doel.

voor de rest nog veel sterkte en degenen die al wel posi getest hebben geniet ervan.

lfs

16. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hey meis, fijn dat er nu EINDELIJK een eitje is gaan groeien!!!
    Duim dat er een mooie bevruchting gaat plaats vinden!!!;)

17. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t wendy2003: wat goed eindelijk een eitje...nu je weet wat de juiste dosis zijn zal het de volgende keer - hoop dat het niet nodig is allemaal veel sneller gaan. Is altijd ff zoeken.

@t all: ben inmiddels bezig met de deca en gestopt met de pil. Nu dus ook ongesteld geworden en as zondag naar het ziekenhuis dan uitgangsecho en kijken hoeveel eitjes er klaar liggen. Adhv de eitjes krijg ik te horen hoeveel ik moet spuiten. Kan je alvast vertellen: deca spuit om alles plat te gooien die je bijna 3 weken moet spuiten is nog ergers dan de pregnylspuit...maar goed voor goed doel he...

Liefs en duim voor de meiden die hier nog niet zwanger zijn op een goede maand!

Kellox hoe gaat het met jou? is het weer stabiel allemaal?

18. wendy2003

wendy2003 Lid

Jun 9, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    kellox en pat007

dank je wel... ik hoop ook op iets heel goeds.
    hou jullie op de hoogte.

en pat007 meis heel veel sterkte toegewenst en hopen dat er iets goeds uitkomt. en net wat je zegt het is allemaal voor een goed doel.

lfs

19. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @Pat; Omg nog erger dan de Pregnyl spuit:$ Het is idd dat het voor een bijzonder goed doel is... Dikke knuf om het goed door te komen en ik hoop keihard dat deze poging succesvol is! Het is je zoooo gegund! Super dat je ons op de hoogte houdt!

Ja hier gelukkig weer allemaal stabiel na het geklooi van vorige week. Die arts had me de volgende dag nog gebeld om z'n excuses aan te bieden:$. Die heeft dus op z'n donder gekregen van de Eerste Hulp mensen! En terecht. Op zich wel netjes dat ie belde maar toch... Dinsdag nog een echo gehad ivm nekplooimeting dus dat was wel even fijn. Officiële uitslag komt pas na bloedresultaten (combitest) maar nekplooi zag er in elk geval goed uit. Ik ga nu langzaam echt proberen die vervelende dingen achter me te laten en genieten dat ik de 12 weken EINDELIJK gepasseerd ben. en hopelijk geen bloedverlies meer nou! :D

20. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    Hey, mag ik me hier ook melden?
    Vanaf volgende maand ga ik ook beginnen met puregon/pregnyl!

Ik zie ook een bekende hier, kellox, hoe gaat-ie met jou? En gefeliciteerd met de zwangerschap! Tjee, en wat een verhaal van die huisarts. Hopelijk verder een zorgeloze zwangerschap, zeker na wat je allemaal hebt doorstaan bij Dano...

Ik zal mezelf ook even voorstellen aan de rest
    Ik ben mama van een heerlijk ventje van 3 jaar, hij is "ontstaan" mbv Clomid. Toen we 2,5 jaar geleden begonnen voor nummer 2, dachten we gelijk weer met Clomid te kunnen beginnen, maar niets was minder waar, we moesten eerst een jaar zelf proberen. Daarna met Clomid begonnen, waarmee ik 2x zwanger ben geweest. De afgelopen 6 maanden dus niet meer zwanger geraakt, heel onregelmatige cycli en tussentijdse bloedingen, dus toch maar weer contact gezocht met de gyn. Hij gaf me de keuze om door te gaan met Clomid (met FM's) of spuiten. Aangezien ik veel bijwerkingen heb van de Clomid, en er sowiezo niet zoveel vertrouwen meer in heb, koos ik voor dat laatste. Ik vind het doodeng, de gedachte dat ik straks mezelf moet gaan prikken.

Share This Page