Puregon & pregnyl

Discussion in 'MMM clubs' started by 1988 mama, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @Elizabeth; Wow super meis! Dat geeft de burger moed :D
    Van harte en je hebt nog een maand of 8 om het te laten bezinken hihi ;)

Pff 1988Mama; wat een domper die cyste :( knuffel...

@Wachtbankladies; Succes en de duimen draaien!!!

2. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

Jul 12, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi kellox,

Bedankt! Jij ook gefeliciteerd, ik zie dat je een 20-weken echo hebt gehad en dat alles ok is. Wat goed.

Ja, ik moet het echt laten bezinken. Ik was bezig met zwanger worden en heb nooit gedacht aan hoe het is om echt zwanger te zijn en zo. Trouwens, wanneer kreeg je je erste echo, na hoeveel weken?

3. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Ik kreeg de 1e echo bij de gyn met 8 weken ongeveer.
    Weet nog dat ik de tijd voorbij vond kruipen.....

Succes meis, spannend allemaal he!
    Kon t in t begin ook niet geloven dat het echt raak was :)
    Zo stom maar als het eenmaal zover is, ben je alle tijd in de MMM zo vergeten.

4. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    @ elizabeth gefeliciteerd meid! geniet er van!

@ kellox ja, heel herkenbaar. bij alle keren dat ik positief testte, was ik in één klap alle ellende vergeten. hoe gaat het verder met je?

@ coortje en miloe hoe gaat het bij jullie op het wachtbankje?
    ik vind het trouwens wel raar dat in het ene zkh je de pregnyl wel zelf mag zetten, en in het andere weer niet. ik zet de pregnyl zelf, en wist eigenlijk ook niet beter dan dat ik dat zelf moest doen. Voordeel is wel dat ik er geen centje pijn van heb gehad :D (niet dat ik nou zoveel talent heb hoor, ik heb gewoon een ENORME vetrol hahaha)

@ 1988 mama wat balen zeg dat je nu twee menstruaties moet afwachten.....

hier net terug van de fm. ik heb rechts eentje van 12,5mm en links 3 of 4 van rond de 10. het blijft nog even spannend dus. woensdag weer terug.

5. miloe86

miloe86 Actief lid

Jul 28, 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ mielen
    spannendste deel van de behandeling vind ik altijd, waar jij nu bent!
    Ik mag mijn spuit ook zelf zetten als ik dat wil, maar de eerste keer moest hij in het ziekenhuis gezet worden. Die spuit was zo gemeen dat ze hem van mij gewoon int ziekenhuis mogen zetten, dat gaat mij zelf niet lukken.

Hier opt wachtbankje, maar ik vroeg me af of meer dames hier last van hebben, ik heb een enorm opgeblazen gevoel, heb ook een dikkere buik als anders, maar weeg nog steeds rond de 65, dus het is niet dat het in kilo's eraan komt. Ik vraag me af of het door de medicatie komt.. iemand hier ook last van?

6. amandatjuuh

amandatjuuh Nieuw lid

Sep 19, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nieuw hier, ben met mijn eerst iui bezig 12 sep pregnyl gehad 13 sep de behandeling. Het viel mij allemaal erg mee alleen de wachtweken duren best lang!! 28 sep mag ik testen of het is gelukt!! Laten we het hopen na 4 jaar hoop ik toch wel een keer op een positieve test....

Hoop dat ik me aan mag sluiten bij jullie

7. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @Amandatjuuh welkom en heel veel succes meis!
    @miloe; herken t niet maar hoop natuurlijk dat het een goed teken is! succes met het lange wachten!
    @Mielen; thanks meis, hier gaat alles lekker. zit in het 'rustige' 2e trimester. heerlijk. Hopelijk blijft het deze keer ook zo. Schrik v.d. vorige keer (hellp/PE) zit er nog goed in. Duim voor je dat bijv. je rechter eitje mooi doorgroeit!! Die anderen moeten maar rustig blijven hoor ;)

Spannend allemaal weer dames! Hou jullie in de gaten hoor! WE hebben nu een paar succesverhalen, en daar kunnen er nog VEEEEL meer bij ;)
    xXx

8. Hoi dames,

Het was alweer ff geleden dat ik mij hier gemeld heb, ging allemaal niet zo lekker hier. Heb zelfs 1 ronde niet gespoten, omdat ik er ff helemaal doorheen zat.

Inmiddels in de 4e ronde Puregon/Pregnyl, en op het wachtbankje. Nog een weekje wachten.

@Miloe86: Heel toevallig heb ik dat de laatste dagen ook! Opgeblazen gevoel en een ietwat dikkere buik. Maar geen idee waar dat aan ligt...

9. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    zo, het is gezellig op het wachtbankje. ik hoop dat ik van de week ook kan aanschuiven (dan kunnen er misschien gelijk een paar door naar de ROZE WOLK :D )

@ kellox ja dat is moeilijk los te laten he......en dan lees je over onze mede-april-mama en dan zit de schrik er ook goed in...nouja blij dat het nu goed gaat met je!

@ amandaatjuh en rissie mijn duimen draaien ook voor jullie! Rissie dit hele traject gaat je ook niet in de koude kleren zitten. een maandje rust kan soms erg welkom zijn!

10. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg
    hey!!

ik ben eindelijk na 6 weken wachten ivm overstimulatie weer ongi geworden.. mag dus als alles goed is donderdag eindelijk weer beginnen met puregon:D spannend!!

hopelijk veel roze voor iedereen deze ronde!!

liefs

11. amandatjuuh

amandatjuuh Nieuw lid

Sep 19, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik hoop ook dat er veel positieve testen gaan komen! Ik moet nog een 8 dagen wachten tot de testdag!! Het word wel zwaar hoor... Al dat wachten... Maar ik heb al een paar dagen een zeur gevoel in mijn onderbuik herkent iemand dit??

En bedankt voor het welkom en ik duim ook voor jullie allemaal!!

Groetjes

12. miloe86

miloe86 Actief lid

Jul 28, 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ rissie
    Ik heb gezocht naar bijwerkingen van puregon en daar staat opgeblazen gevoel bij. Dus ik denk dat t daar vandaan komt. Het gevoel trekt nu wel wat weg. Heb wel erg gevoelige tepels, maar geen gevoelige borsten, en wel buikpijn in mn onderbuik, maar ik heb echt geen idee waar ik t aan moet linken.

@ boeff
    Wat fijn dat je eindelijk weer aan de slag mag! Zal wel erg frustrerend zijn geweest afgelopen tijd! maar nu weer vol aan de bak en hopenlijk snel op naar roze!

13. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo dames!

Mag ik hier ook aansluiten? Ik ga dan weliswaar geen Puregon spuiten, maar Fostimon, maar ik vind weinig andere dames die dit middel krijgen, en wat spuiten/echo's etc. verloopt mijn traject verder het zelfde, dus hopelijk mag ik hier mee beppen...

Ik zal me ook nog even netjes voorstellen: mijn naam is Yvy, inmiddels bijna 33 (mijn nickname dateert nog van voor mijn vorige zwangerschap), getrouwd en mama van een kleine vent van 15 maanden. Ik heb PCO, heb in de vorige MMM eerst Clomid geslikt, wat van alles aan klachten gaf, maar helaas geen eitjes deed groeien. Daarna ben ik Fostimon gaan spuiten, wat gelukkig al in de eerste ronde resulteerde in een zwangerschap; het resultaat ligt nu boven in zijn bedje te slapen.
    Vanmorgen zijn we bij de FA geweest, ik mocht meteen bloed laten aftappen, en manlief mag nog een keer zaadjes inleveren (had hij niet op gerekend, dus hij was een beetje teleurgesteld...), over 3 weken heb ik dan een belafspraak over de uitslagen. Maar mocht ik in de tussentijd ongesteld worden (waar ik niet van uit ga, met dank aan de PCO), dan hoef ik maar te bellen en mag ik eerder starten.

Zo, nu weten jullie ook een klein beetje van mij.

14. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    yvy welkom :D

@ boeff fijn dat je weer mag starten.....jee wat is dat frustrerend om gelijk de eerste ronde zo lang te moeten wachten. moet je wel gewoon dezelfde hoeveelheid spuiten?

@ miloe ik heb alleen maar koppijn van de puregon. het is nu weer een beetje over maar vanaf vorige week dinsdag tot zondag met gloeiende koppijn gelopen....niet leuk....hopelijk de laatste keer :D

15. boefff

boefff Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    1,887
    22
    38
    Female
    limburg

hey!

nee moet nou beginnen met 75 ipv 50 en nu word er niet of nauwelijks opgehoogd ivm die extreme overstimulatie dus ben benieuwd hoe het zal gaan!!

maar tis idd behoorlijk frustrerend om zolang te moeten wachten.. en dit is meteen ook weer mijn laatste ronde tot december want ga 10 november op vakantie dus haal 2 rondes niet voor de vakantie. mijn geduld word wel op de proef gesteld zo;)

liefs

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    * Breekt even in *

Vraagje dames, ik moet vanavond toch aan de Pregnyl (halsoverkop zeg maar). Maarre, moet ik dan vandaag evengoed de Puregon spuiten???? Of hoeft dat vandaag niet meer???? Vergeten te vragen aan m'n arts :). Kan ze ook bellen, maar jullie weten dat vast ook.

Thanks.

Succes dames!

17. miloe86

miloe86 Actief lid

Jul 28, 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ zonnestraal
    T lijkt me niet, ik neem aan dat je eitje groot genoeg is om de pregnyl te spuiten. De puregon zorgt er alleen voor dat ie groeit en de pregnyl dat ie springt. Maar ik zou het voor de zekerheid nog navragen bij de arts, omdat je al zegt dat het halsoverkop toch moet.

Hopenlijk kun je er wat mee ;) En vooral succes met de verdere behandeling

18. amandatjuuh

amandatjuuh Nieuw lid

Sep 19, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me daar bij aan maar moet daar ook bijzeggen dat het voor iedereen anders is dus denk dat je het het beste ff na kunt vragen....

19. Coortje

Coortje Niet meer actief

hey meiden even een vraagje Ik heb op zondag 11 sept op cyclus dag 10 de pregnyl spuit gehad! Nu vraag ik mij af wanneer ik mijn ongi ongeveer kan verwachten! ( liever niet natuurlijk maar ga er vanuit dat ik ongi word kan het iig niet tegenvallen) Zit nu op dag 20!!
    Ik duim voor jullie allemaal!!

20. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Thanks dames, ik had toch even de kliniek gebeld. Puregon hoefde inderdaad niet meer :D.

Jullie allemaal sterkte en hoop op positieve testen!!

Share This Page