Help help ! wat is OI ??? en jezus wat een gedoe waar we inzitten he !! worden jullie er niet zat van !!!!
O, das apart ik zal eens vragen bij mij in het Amc waarom ze dat niet doen..... Ik snap je arts wel, want je kan ook zo ineens te laat zijn omdat i vanzelf is gesprongen.
ja idd.. ik hoop alleen wel dat ze hem gaan plannen, want ik kan niet op mijn werk aankomen met het bericht dat ik niet weet hoe wanneer ik naar t ziekenhuis moet..
Ik had vanochtend mijn FM en had er één van 14 maar het was erg slecht te zien, ze moest mega duwen op mijn buik en 'porren' met dat echo ding pfff. Morgenochtend weer een FM en dan hopelijk deze week nog mijn pregnyl en 4e IUI. Dan kan ik weer plaatsnemen op het wachtbankje. Succes allemaal meiden
Hoi meiden, Ik heb een vraagje: Na een poos zonder succes Clomid te hebben moet ik vanaf volgende week aan de Puregon. De gyn heeft me alleen 50 eh voorgeschreven, is dit normaal of is mijn gyn erg voorzichtig? Groetjess Shanny
@noa dat porren ken ik.. oh wat is dat pijnlijk he?! bij mij zat ze zelfs om mijn buik te duwen met de andere hand.....
meiden ik heb gister zo hard ik iets geprikt in mijn buik, geen idee wat.. dat het nu nog steekt... :S niet fijn.... Daarna durfde ik hem gelijk niet meer erin te zetten.. getverderrie.. Morgen weer terug voor een fm, voorlopig mijn laatste.. ben erg benieuwt wanneer de inseminatie is.... hoop ma of di, dan heb ik al vrij van werk.
@Shanny dat is inderdaad erg normaal.. ze beginnen met een lage dosis om overstimulatie te voorkomen anders moet je deze ronde afbreken en dat is niet echt fijn naar mijn gevoel.. ik heb pcos en moest met 100E beginnen en laatst 125E gespoten waarbij ik een eitje had en nu w8 ik of ie bevrucht is
@ wendy&richard hoe was je FM ? iets hards kan litteken weefsel zijn en nog wat beurs van de vorige prik ! doet idd Pijn !!! @ shanny tis pcies zoals rozerin beschrijft ! als dit te weinig voor jou blijkt te zijn voeren ze de eenheden wel weer op ! overstimulatie is ook niet fijn toch ?? ik ben begonnen op 75 EH en doe dit nogsteeds !! Heb zelf maandag mijn Pregnyl gezet (K*tspuit) blijf het zeggen ! dinsdag op woensdag mj eisprong gehad ! en woensdag enorme buikpijnen !! :S donderdag echo gehad ( omdat we niet zeker wisten of mijn ei van bijna 3 cm !! wel echt een ei was of een cyste !! Maar hij is gesprongen en dus een kansje voor een zwangerschap!!! maandag nog ff bloedprikken om te kijken of er voldoende progestron in zit ! ben benieuwd !! hoe is het verder hier ?? liefs !
Nou hier vandaag weer een echo gehad. 1 van van 17 mm en een van 13mm. Vandaag laatste dag Puregon, morgen om 20:00 de pregnyl erin en woensdag tegen 11 a 12 uur in de ochtend inseminatie. Spannend. Vraag me alleen af of woensdag niet te laat is, heb zon voorgevoel, want al eerder is mijn ei uit zichzelf gesprongen. Woensdag zou mijn ei dan 23 mm zijn. De vorige keer is hij (zelf gevoeld) bij 20mm gesprongen en de dr gaf uit zichzelf al aan dat hij vanzelf gesprongen is... 3 uur voor de puregon. Wat zal ik doen??? A Vragen of de dr de insemintatie dinsdagavond doet en vanavond niet vrijen? B Vanavond vrijen en toch woensdag de inseminatie? Help!
@pat007 Ik kan je zo geen advies geven omdat ik zelf geen inseminatie heb .. maar lijkt me wel dat de artsen weten wat het beste is toch ? dus dan zou ik daar maar van uit gaan ... Ik twijfel idd soms ook wel , maar zei zouden het wel weten !
@Rozerin en 1988 mama: Bedankt voor jullie reactie! Ben erg benieuwd of ik het aandurf om de spuitjes zelf te zetten, mijn man kon er namelijk niet bij zijn bij de prikinstructie. Denk dat hij het ook wel een beetje eng vindt. Tis dat het voor een goed doel is..
@Shanny geen dank.. ik ken het gevoel.. heel erg bekend.. manlief was er ook niet bij mij.. en uiteindelijk heb ik toch alle spuitjes zelf gezet.. ik vind het spuiten niet erg en ook niet pijnlijk eigelijk maar ne bijwerkingen das een ramp bij mij.. @ hier.. ik voel nu niks meer.. ik w8 maar af tot ik kan testen.. Ik hoop zo voor ons allemaal dat het dit keer raak is..
@Rozerin" BIJWERKINGEN?? Heb je er heel erg veel last van? Clomid was bij mij echt een ramp, dus ik hoopte eigenlijk dat de Puregon me wat zou besparen. Hoeveel rondes spuit je nu al? Ik vroeg me trouwens af hoe groot de kans op zwangerschap is bij gebruik van Puregon? Zou dat (bij een gezonde eisprong) hetzelfde zijn als bij vrouwen die zonder OI een eisprong hebben? Succes met de laatste wachtdagen! Laten we hopen op goed nieuws..
hoi Hoi Mag ik hier mee kletsen??? Ik ben Amanda 22 jaar en gestopt sinds 2009. Bij mij is PCO vast gesteld. En heb 3 rondes clomid gehad, 50 en 100 sloegen niet aan, en 150 sloeg te laat aan, daarom heb ik vorige maand puregon en pregnyl gebruikt. Ik had al vrij snel een mooi eitje en ik had ook een positieve test, helaas is het toch vroeg mis gegaan... Nu ben ik weer begonnen met spuiten en heb ik volgende week weer een controle echo.. Dit was mijn verhaal, wel ingekort natuurlijk! Zou het fijn vinden om hier mee te mogen kletsen liefs,Amanda
@shanny ik had van clomid ook ontzettende bijwerking maar van de puregon totaal NIET Ik voel me echt kip lekker!
Tuurlijk mag je meekletsen! Ik moet vanavond de Pregnyl zetten, maar ga voor de zekerheid van die ovulatietesten kopen. Mijn ei was gisteren al 17 by 18. Woensdag inseminatie maar ben bang dat woensdag 23 mm te laat is dus heel suf ik hoop dat die ovulatietest pas morgen positief is en niet vandaag! Afgelopen keer is mijn ei voor de pregnyl al gesprongen dus vandaar mijn angst. Ik heb ook geen bijwerkingen van de puregon, heb van de week alleen niet echt fijn geprikt had een enorme blooduitstorting, verder nooit last. Oja, ik heb nu 2 verschillende soorten naaldjes. De een zit al bij de verpakking van puregon en de andere heb ik van het ziekenhuis gekregen, beetje racketachtige vorm, deze zijn minder fijn! Van de pregnyl wel last: last borsten, maar tja is ook een zwangerschapshormoon he
@Ikhebjelief Wat goed te horen dat dus kennelijk niet bij iedereen een drama is met de bijwerkingen! Wat ik me dan nog wel afvraag.. waarom moet je de pregnyl-spuit als je met Clomid al zelf een eisprong had? Ik had namelijk precies hetzelfde als jij, 150mg sloeg wel aan maar heeeel laat. Ik was dus in de veronderstelling dat ik geen pregnyl zou hoeven, maar dat klopt dus niet helemaal.. @Pat007 Snap je angst hoor meid. Je leeft je hele cyclus immers toe naar het moment dat je de kans ook daadwerkelijk kunt benutten. Kan me voorstellen dat het dan achteraf een teleurstelling is als blijkt dat je eisprong al veel eerder was. Lastig plannen wanneer je nou het best kunt klussen.
@t Shanny: de artsen willen er zeker van zijn dat het eitje springt. Ik heb van mezelf altijd wel een ei alleen de ene keer springt hij wel en de andere keer niet. Ik vroeg haar hoe of wat: waarom zou ik dan puregon moeten spuiten en niet alleen de pregnyl: dan zijn we zeker van een eitje. En Pregnyl zorgt er hoe dan ook voor of 5000 eh of 10000 eh dat je ei springt, gaf ze aan. Ja, het was me wat vorige Cylus. Was na 22 dagen al ongesteld. Dachten eerst dat de lutale fase (fase na de eisprong) te kort was. Maar niet het geval. Had mijn eisprong al op dag van de Pregnyl(moest pregnyl ' s avonds laat zetten maar begin avond voelde ik al steken die ik herkende als eisprong van vroeger toen alles nog goed werkte bij me. We mogen dus niet klussen, aangezien voor de iui 3 dagen onthouding geldt. Ga zo ff ovulatietesten kopen dan kan ik mocht deze positief zijn, mijn arts nog voor 16 uur waarschuwen..