Puregon & pregnyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door 1988 mama, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    hoi dames..
    Ik heb eigelijk hele erge stemmingswisselingen.. opvliegertjes..
    ben gwn gestresst door de puregon.. merkte niks van clomid(3 rondes: 1x 50mg/ 1x 100mg / 1x 150mg sloeg niet aan)
    nu eerste ronde puregon+pregnyl.. Pregnyl wel echt gevoeld (maarja zoals al tig keer vermeld door iedereen zw hormoon dus heel normaal:) )
    @Shanny ik denk indd dat de kans gwn evengroot is maar of dit juist is weet ik niet..
    @ikhebjelief welkom hierow.. Hoop dat je snel van deze topic af mag en naar de topics over zwangerschap gaat :)
    Ik heb eigelijk een soort gelijk verhaal met jou..
    @pat maak je niet te druk dat het 1 x fout is gegaan wil niet zeggen dat het deze ronde ook afgeblazen wordt.. houd de moed erin.. We hopen gewoon dat we allemaal heel snel en nog deze ronde zwanger zullen zijn..:)

@ikhebjelief nog ff een vraagje.. heb je ook vroeg getest of gwn op dag 14 na de eisprong?

2. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Daarom koop ik - just in case de ovulatietesten om mezelf gerust te stellen.:)Als test wel positief is dan kan de dr morgen laat op de dag gaan insimeneren. Overigens: de eerste keer is het waarschijnlijk ook uit zichzelf gegaan.

3. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    hoop zo het beste voor ons allemaal..!!

4. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Me too!! :(

5. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Let's pray, de zomer komt eraan, 't mooie weer kan hopelijk ook helpen :)

6. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi Hoi
    fijn dat ik mee mag kletsen, moet er nog wel ff inkomen hoor, maar ga me best doen om jullie te leren kennen!!

@pat Pregnyl beinvloed de ovulatietest he! wist je dat?
    bij mij zitten ook al naaldjes bij, kleintjes gelukkig hihi

@shanny
    Ja ik heb er zelf om gevraagd in het ziekenhuis want ik had anders een cyclus van 40 dagen of langer en ik hield er ook cystes aan over!!
    Nu 1e ronde Puregon en gelukkig geen cyste te zien!!
    Dus bij mij was er gelukkig wel een reden om niet aan de clomid te blijven, en daar was ik wel blij om!

@Rozerin ik hoop ook dat we allemaal snel een wondertje mogen dragen.
    Maar zodra ik zwanger ben zou ik niet zo snel afscheid nemen van een topic waar ik mee klets, zelf klets ik ook in topic 20-ers die zwanger willen worden, helaas nog maar met zijn 3tjes en sommige die zich af en toe melden..
    Ik heb trouwens vroeg getest echt veel te vroeg 6 dagen voor NOD dus toen kon pregnyl het nog beginvloeden
    maar mijn testen waren positief op mijn nod dag, alleen 3 dagen later NIET meer, toen bloed geprikt en HCG zat idd in mijn lichaam, alleen super weinig...(maar wel een bevruchting geweesrt)
    Ik had ook 1 weer ervoor licht roze verlies gehad, wat achteraf innesteling is geweest..

Dit was het een beetje..
    liefs voor jullie

7. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    @ikhebjelief inderdaad ik zal ook de topic niet gauw verlaten.. maar laten we zeggen dat ik hoop dat we dan weer op andere topics ook mee kunnen kletsen.. :)) owkeej vandaar je positieve test dus.. je had dus een vmk.. hope dat het niet meer gebeurt..

@hierow ik ben een beetje zenuwachtig ik voelde in het begin toen ik de pregnyl had gezet echt zoveel dingen.. krampjes steekjes misselijkheid maagzuur.. nu voel ik niks meer.. ik weet niet of ik me druk moet maken.. ik weet dat dit heel normaal is maar als je logisch denkt moet het toch zo zijn dat het blijft doorgaan zal je zwanger zijn.. ik voel absoluut niks meer.. :( ow ik wordt er zo wanhopig van :(
    Duim voor ons allen..

8. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hallo

@rozerin ja waarschijnlijk wel een VMK...Ik heb ook heel veel bloed verloren en nu nog steeds (alleen wel minder nu) en het is nu 1 week geleden!!
    Heb het er best moeilijk mee gehad!
    Maar meid niet zo onzeker zijn,ookal snap ik je wel hoor..
    Ik voel altijd ook van alles in de wachtweken die zijn echt verschrikkelijk!!

9. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    Hoop dat het deze ronde raak zal zijn bij ons allemaal..
    Jah ik weet dat ik de moed erin moet houden maar of ik het echt nog kan weet ik niet.. wat is het toch een gedoe.. en soms toch zo moeilijk.. hoop zo dat het toch raak is.. maar wil niet te vroeg juichen..

10. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    @rozerin zit je nu 4 dagen voor NOD? ja het is spannend meid!!
    Maar ik snap wel hoe je je voelt hoor, gelukkig weten we dat allemaal wel op dit topic denk ik...daarom is het ook zo fijn dat we elkaar hier hebben he!!

11. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t ik heb je lief: Ja, weet ik maar ik zet de pregnyl pas straks om 20:00 uur. Dus heb net een ovulatietest gedaan - die van het kruidvat. Bij deze moet je 2 strepen hebben en testvenster streep moet minimaal zo donker zijn als het controlevenster. Dat is hij nog net niet, dus ben blij :) want het betekent dat ik eindelijk geen eisprong heb voor het inspuiten van pregnyl :). Hopende dat dit een goed teken is. Voel ook nog geen steekjes etc en opgezwollen buik en doorzichtig slijm. :)

Weet iemand of de dr tijdens de iui aangeeft hoeveel sperma er is ingebracht? Of het een goede oogst is of niet?

Ze hebben bij ons in het ziekenhuis een tijdje terug een test gedaan, waarbij de vrouw na de insimenatie 15 tot 20 minuten moest blijven liggen. Bleek dat meer dan 50% van die groep zwanger was. Moeten jullie ook zolang blijven liggen?

12. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Rozerin: volgens mij is het elke keer wat anders wat je voelt bij de Pregnyl - tenminste mijn ervaring. De eerste keer echt pijn aan borsten (meer zijkant, blaasontsteking, aambeien). 2e keer: vrij weinig maar wel heel trekkerig gevoel linkerkant eierstok en rommelige darmen en verdrietig om kleine dingen en een hoofdpijn als ik een dikke vette kater had maar dat was 2 dagen voor ik ongesteld werd.

Niets voelen hoeft niet te betekenen dat het niet raak is hoor meid. Je bent nog niet ongesteld en dat is een goed teken.:) Ik heb op de natuurlijke manier ooit een miskraam gehad (bij 2,5 maand ging het mis en mijn lichaam stootte het ook niet zelf af) en toen voelde ik in het begin van de zwangerschap ook helemaal niets, geen pijn in borsten, geen misselijkheid, niet vaker naar de wc, ook geen ongikrampen helemaal NIETS. Pas in week 6 kreeg ik pijn aan mijn borsten (alsof er de hele dag wasknijpers op je tepels vast geklemd zitten) en beetje grieperig gevoel, maar meer dat je warmpje bent van binnen en rozig...oja en een soort heel lichtje steekjes/kloppend gevoel midden in de onderbuik/baarmoeder alsof er een wormpje naar je navel wil kruipen ofzo..niet vervelend ofzo..

13. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    @pat007 Jah het is gewoon heel verwarrend denk ik.. En owjah ik heb ook erge pijn aan me linkerborst (zijkant).. maar zoals je al zegt het hoeft niets te betekenen hoewel ik gister avond toch heel wat voelde.. maar jah ik w8 gwn nog even af.. en ik heb ook nog geen test ofzo gedaan.. ik w8 gwn op me NOD.. Ik heb PCOS en weet dus ook niet of ik die dag toch wel ongi zal worden:S dat moet ik eens navragen..
    En owjah heel jammer van die mk.. Jij hebt de pregnyl gezet begrijp ik gister 20:00.. heel veel suc6 hoop op 2 duidelijke roze streepjes :)

14. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi Dames!!
    @pat007 Dat is ook vervelend zeg, dat je eisprong al keer geweest is voor je pregnyl zette, dat lijkt me idd ook niet echt handig... Wel slim om dat ovu test te gebruiken... Vind je die van Kruidvat fijn?? Ik had toen echt een hele week positieve test en niet een beetje nee knal test!
    Even over de oogst, volgends mij mag je dat vragen ja

@rozerin vind het echt knap dat je je zo kan inhouden om NIET te testen!! echt knap hoor!!

@all
    Ik mag donderdag weer voor echo.vind het best wel spannend dit keer... ben heel benieuwd of ik nu alweer een mooi eitje heb zoals de vorige keer was..!
    Hoeveel dagen spuiten jullie ongeveer voor jullie een eitje hebben???
    En zetten jullie de pregnyl zelf?
    Hoor soms ook dat ziekenhuis dat alleen doen namelijk...
    liefs

15. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Rozerin: nou heb de Pregnyl erin gezet en heb enorm last van mijn borsten nu. Verder niets bijzonders. Nog geen steekjes, nog geen eisprong dus ben enorm blij :). Dus hoop dat morgen om 12:00 uur echt de goede timing is EINDELIJK! Eitjes mogen echt tot vananvond laat NIET springen.

Als je het echt niet meer trekt kun je via internet van die matcare zwangerschapstesten kopen. Deze kun je al 4 dagen voor je verwachte menstruatie doen, en ze zijn best betrouwbaar. Volgens mij maakt het niet uit of je pcos heb hoor. Je hebt een Pregnyl spuit gehad en die zorgt er hoe dan ook voor dat je 12 tot 14 dagen na de spuit ongesteld wordt of niet natuurlijk :). Over 2 dagen is je NOD toch? MIsschien kun je zon kruidvattest (2 voor 5) ook wel doen. Hoeveel dagen na de pregnylspuit zit je nu?

16. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t ik heb je lief: ja het is al 2 x gebeurd eigenlijk. Tot 2 jaar geleden was ik altijd stipt optijd ongesteld en altijd perfecte cyclus en voelde altijd al de eisprong en zag het ook aan het slijm. Toen ik de eerste keer de dr hiermee confronteerde: was het ja het kan, maar kan ook niet, en een gaf zelfs aan: eitje kan alleen maar springen door Pregnyl omdat de eitjes totstand zijn gekomen door de Puregon en ze dus van elkaar afhankelijk zijn:(. Tot ik die tweede keer ook steekjes kreeg en doorzichtig slijm en die zuster het weer zei en ik dus al op dag 22 van cyclus ongesteld werd. Anderre dr zei klopt niet met je pregnyl en keek in dossier en gaf aan: heb je voor de pregnyl al syptomen gehad als steekjes, vruchtbaarslijm etc: ik: Ja. En toen gaf hij aan dat ei dus uitzich zelf was gesprongen en dat het dus wel degelijk kon. Korte lutalefase kon het ook niet zijn, kon hij aan bepaalde dingen zien...Heb er wel van geleerd: naar jezelf luisteren en anders second opinion.

Over het spuiten: het ligt er helemaal aan, kan elke keer anders zijn en je hoeft je echt geen zorgen te maken als het de ene keer wat langer of kort duurt dan anders. De eerste keer was ik toch 15 dagen aan het spuiten (maar moesten ook dosering bepalen) de 2e keer heb ik maar 7 x hoeven te spuiten en toen had ik al een ei van dik 19mm) en nog 3 wat kleinere eitjes. Was heftige menstruatie doordat ik veel eitjes had en dus een dik slijmvlies. Je lichaam moet wel de tijd hebben om af te breken en op te bouwen (was 8 dagen ongesteld) dus heb dit keer wat langer moeten spuiten 11 dagen. Kortom het ligt er dus net aan wat voor cyclus je ervoor had en waar je eierstokken zin in hebben. Heeft de dr mij vorige week verteld :)...hetzelfde geldt ook voor de hoeveelheid eitjes! Ik had er nu 4 zitten. 1 weg na 3 dagen en er zaten er nog drie. Een van nog geen cm, 1 van 13 en een van 17.

De pregnyl zetten we zelf. We krjgen wel altijd pas als de eitjes bijna rijp zijn de spuit zelf mee. Voor ik hem inspuit laat ik hem wel altijd half uurtje op kamertemperatuur komen dan doet het minder pijn.

17. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    @ikhebjelief ja dankje meis maar denk echt dat ik gwn een negatieve test niet kan verwerken en dan zo wanhopig zal zijn ik wil wel afwachten maar of ik het langer volhoud weet ik niet.. ik heb in principe nog maar heel even.. de eerste week was een drama ik telde de uren bijna :) maar nu gaat het heel wat beter..

@pat007 ik hoop zo dat de timing precies zal zijn bij je..!! Ik denk er wel over eigelijk toch een heel gevoelige test misschien nou wel te doen.. ik weet alleen niet hoeveel Eenheden pregnyl ik heb gespoten maar was ong 1cl toen ik ze had gemengd maar ja dat wil denk ik niks betekenen ik denk 5000E maar weet het gwn niet zkr.. misschien moet ik maar zo'n gevoelige test van de kruidvat doen morgen ochtend :)

18. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hi Rozerin: De pregnyl blijft geloof ik een dag of 8 in je lichaam zitten dus als de test nu positief is dan is het raak hoor! Als je gaat testen heel veel succes and let us know!

19. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hey Dames
    @pat007 jeetje hee ik wist dat niet eens dat dat kon, dat je ei springt voor je Pregnyl gezet heb dat lijkt me idd ook vervelend en een flinke tegenvaller..
    Ik vind het wel interessant om te weten over het spuiten, ik spoot namelijk eerste keer maar 11 keer en toen had ik al een mooi eitje..
    Ja idd op kamer temperatuur is wel prettiger daar ben ik ook achter..
    Ik kreeg trouwens vorige keer Pregnyl voor 2x mee, maar een probleem, ik kwam thuis zag ik dat eentje kapot was...en ik dus maar 1x kon spuiten, als ik donderdag ga dan wil ik wel even vragen om nieuwe want heb niks meer..

@rozerin ik snap wel dat je absoluut geen negatieve test kan verwerken, het is gelijk zo confronterend he!
    Heb mezelf voorgenomen dat ik absoluut niet test voor NOD

@all
    Ik heb eigenlijk nog een vraag..
    'Ik spuit puregon 50 ie....en heb een patroon van 300ie
    Die zou na 6 dagen op moeten zijn...
    Maar...Ik kan er altijd 7 tot 8 dagen mee spuiten, terwijl ik zeker weet dat ik de juiste dosering in spuit...hebben jullie dat ook of ben ik de enige hihih

Liefs Amanda

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hi meiden kwam toevallig dit topic tegen, ik heb ook pcos en ben zwanger geworden doormiddel van puregon en pregnyl. Inmiddels ben ik op 31 januari bevallen van een tweeling.
    Wilde jullie veel succes wensen, en ik kom hier nog wel een keer kijken!!

Deel Deze Pagina