HOe combineren jullie eigenlijk alle ziekenhuisbezoeken en gevoelens met jullie werk ??? en wat voor werk doen jullie eigenlijk ???
Nou, ik denk ook dat ik naar ronde 4 ga hoor helaas. Heb sinds vandaag zo'n voorrommel buik (af en toe lage rugpijn, en zo'n gevoelige onderbuik met van die mini krampen en borrelingen en dat om de 10 minuten - echt zeurderig) en mijn borsten zijn ook niet rond die worden een beetje hoekig - als zon racketijsje - klinkt raar maar dat heb ik altijd voor ik ga menstrueren. Dit begint bij mij meestal 1 tot 2 dagen voor ik ongesteld moet worden. Ik zit nu 8 dagen na de pregnyl. Echt... als ik weer met 9 of 10 dagen ongesteld word dan laat ik me niet meer afschepen met: je lutale fase is prima hoor!
@mama1988 ik heb sociaal pedagogisch hulpverlening gestudeerd maar werk sinds 2010 bij een basisschool. Ik werk hier als tutor. Ik vind het ook soms heel lastig om mijn werk te combineren met zh-bezoeken.. ik probeer alles zo in te plannen dat ik die dag juist geen afspraken heb of belangrijke taken en dan liever op de vrijdag dan zijn de kinderen vroeg weg en is het een stuk makkelijker om vrij te nemen.. Ik heb de directeur wel op de hoogte gesteld van de sutuatie en hoe het ermee gaat nu. Soms twijfel ik wel of ik dat wel goed gedaan heb maar tot nu toe geen problemen gehad hiermee. @pat007 meis hou de moed erin hé!! zolang je nog geen helderrood ziet niks aan de hand!! ik zal voor je duimen..
Hoi hoi @pat007 Veel dingen qua kwaaltjes kom je uit op zwangerschap,maar ik word altijd helemaal gek als ik dat doe, daarom heb ik me voor genomen dat niet te doen Jeetje hee dan heb je wel een hele korte latule fase zeg.. En ik ben heel benieuwd naar Kroatië ,we gaan naar UMAG..   @rozerin ja idd we zijn nog jong, maar heb jij nooit zoiets dat je wel heel blij bent dat je juist vroeg bent gestart met kinderen krijgen? Waar ga je naar vakantie?! En idd even lekker op vakantie heerlijk even geen MMM.. @mama1988 dat onderwerp ligt echt gevoellig bij mij...heb je even... Ik werkte bij kruidvat toen we besloten met de pil...ik liep toen nog nie in het ziekenhuis en kon dus gemakkelijk,toen kreeg ik geen vast contract en ben ik gaan werken bij Prenatal,in die tussentijd is Kruidvat tot bekering gekomen en mocht ik terug komen, inmiddels liep ik wel in het ziekenhuis en ben ik eerlijk geweest omdat ik om de dag zowat naar het ziekenhuis moest en werkte toen toch 24 uur...en kon daar niet omheen plannen, foll spreekuur is ook alleen s morgens bij mij in het ziekenhuis... ze hielden er wel rekening mee en heel flexibel...heel fijn dus...maar mijn filiaalmanager heeft een hekel aan kinderen(vandaar dat ze ze zelf ook niet heeft) en ook aan zwangere vrouwen of mensen met kinderen.. Dit heeft me waarschijnlijk mijn baan gekost...Want ik functioneerde perfect zei ze.. Een echte reden heb ik ook NIET gehad, maar die kon ik natuurlijk zelf wel invullen!! Toen ben ik de ww ingegaan waar ik momenteel nog even in zit, ik hoopte eigenlijk zwanger te worden zodat ik lekker thuis kon blijven maar mijn lichaam besloot anders..dussss ik heb gesolliciteerd en ben aangenomen bij taxibedrijf waar ik na de vakantie ga beginnen.. Hoe ik het ga plannen heb nog geen idee...ik hoop op middag routes...of avond..zou wel beter uit komen want ik wil nog niet te eerlijk zijn...ik wacht dus wel even af met vertellen over onze kinderwens.. Sorry voor mijn lange verhaal het moest er ff uit.. liefs
Jeetje iikhebjelief ! wat een verhaal .. wat een enorm K*Twijf bij je kruitvat zeg ! maar leuk bij een taxi bedrijf !! @rozerin leuk om te weten wat jij doet! en mooi dat het voor jou wel in te plannen is ! Ik werk als leidster op een kinderdagverblijf ! heb het hier 2 maand terug ook verteld en krijg er wel begrip voor wat wel heel fijn is , al weet ik dat er achter je rug om gelult word!
@ 1988 mama, er is ook een nieuw topic geopend over je werk combineren met vruchtbaarheidsbehandelingen. Staan ook al veel reacties in
Dames ik zal me even voorstellen. Ik ben Clet 33 jaar en sinds juli 2009 aan het klussen voor een tweede. Helaas is bij onderzoeken gebleken dat mijn AMH waarde verlaagd is en die is waarschijnlijk oorzaak voor het uitblijven van de zwangerschap. Nu mag ik IUI gaan beginnen. Heb de medicijnen ook al in huis en de prikinstructie voor Puregon gehad. Voor Pregnyl nog niet. Ik heb sinds 1 maart een nieuwe werkgever en die heb ik gisteren op de hoogte gesteld. Hij had alle begrip en geeft me ook de ruimte om dit te gaan doen. Als ik later ben, kan ik gewoon wat langer doorwerken of 's avonds thuis nog even wat doen. Dus dat was wel even opluchting was bang dat hij vreselijk zou balen omdat ik nog maar net nieuw ben.
Hoi hoi @mam1988 ja idd het is ook echt een rot wijf, (ff grof gezegd) mensen met kinderen werkt ze tegen en mensen die zwanger zijn werkt ze eruit...mensen zonder vast contract met kinderwens kunnen beter nieteens solliciteren! Ik zie wel hoe het gaat lopen bij taxibedrijf, maar het zijn hele fijne mensen ook vanuit UWV zeggen ze dat het bedrijf een fijne werkgever is!! En het voelt wel goed daar! @clet welkom hier!! Fijn dat je gelijk zo open bent geweest bij je nieuwe baan!! en fijn dat er zoveel begrip voor is! Zelf zou ik het nog niet meteen vertellen,maar dat is meer door de ervaring die ik heb gehad..!! Succes met spuiten, het stel weinig voor...alleen Pregnyl vind ik persoonlijk wat minder..Maar ook daar leer je mee omgaan!! Veel liefs
@t: Klet: Welkom hier. Wanneer mag je beginnen met de puregon? @t all; ik werk voor een grote onderwijsinstelling en ben adviseur. Van de week ook weer gesprek gehad. Werkgever vindt het maar apart allemaal maar snapt het allemaal wel. Gelukkig kan ik veel thuis werken en heb ik nu een project lopen bij een school, vlakbij het ziekenwas waarin ik loop. Ik word echt gek van de buikpijn het is echt net alsof je weet dat je vanavond ongesteld moet worden maar elke keer als ik denk het komt..... dan stopt de pijn en dan voel ik weer helemaal niets en na 20 minuten begint het weer. Up en down, Up en down..pfff Als ik over mijn buikie wrijf is het zo gevoelig. Heb maar een dikke legging aangedaan want een broek doet zeer. Afscheiding is nog normaal. Bah die hormonen maken je echt in de war .
@t ik heb je lief, volgens mijn dr tot de pregnyl uit je bloed is meestal dag of 7 a 8. Als je zwanger bent dan zal deze ook positief zijn.
ja pat ik vind het zo gek, had net vruchtbaar slijm...mijn foll zat volgends de echo rechts maar heb dus steekjes links! dus dacht doe een CB met smiley, en jahwel een smiley...dus vraag me af of dit kan...
Hoi dames!! @ikhebjelief inderdaad ben erg blij dat ik zo vroeg ben begonnen met deze behandelingen hoewel ik soms toch denk om eerst maar eens af te gaan vallen (maar in mijn geval is dat best lastig.. ) jammer is dat.. Ik ga dit jaar naar turkije KusadaSi voor 3 weekjes.. Ben er veel vaker geweest en altijd erg naar me zin gehad.. Ik ben er zo aan toe!! wil dat het zo snel mogelijk 23 juli wordt!! En owjah wat een kl*te wijf die van de kruidvat!! Maar leuk van de taxi bedrijf!! Mijn pa is nu 56 rijdt al ruim 15 jaar taxi en is zo tevreden over zijn werk..!! @Clet welkom hier!! Leuk dat je zo open bent begonnen.. Hoop dat dit ons jaar wordt!! we gaan allemaal voor 2011!! @pat007 jammer dat je pijn hebt.. maar het is allemaal voor het goede doel.. en owja zolang je het rode niet gezien hebt no problem..!! @hierow Gister mijn eerste puregon gezet voor deze ronde.. ik voel me stukken beter als ik bezig ben met prikken dan dat ik moet wachten voor die twee weken na de eisprong Heel veel suc6 allemaal nog met wachten!! Hoop dat het raak is..!! owjah nog ff een vraagje wie gaat er allemaal voor het eerste kindje..?
Hoi hoi @rozerin afvallen is lastig, ik geef eerlijk toe ik ben ook te zwaar... maar ik ben gewoon geen vol houder...dat zeg ik eerlijk en dat is best klote!! Leuk joh naar Turkije!! nog ff af tellen tot 23 juli Ja kruidvat is heel slecht voor hun personeel... helaas met eigen ogen ondervonden!! Wij gaan trouwens voor ons eerste kindje... Ennuh ik vind puregon ook veel beter dan clomid hoor...had er alleen maar bijwerkingen van.. @all Ik heb niet echt iets te vermelden, ik ben sinds weken echt down vandaag, zie het even niet meer zitten, dit heb ik nog nie eerder gehad..!
@ikhebjelief we delen de zelfde gevoelens ik ben ook te zwaar en denk er wel aan om misschien een maagband te nemen maar ik ben er eerlijk gezegd niet echt over uit.. ik zie wel kijke wat deze ronde mij brengt.. ik heb me eerste FM op 19april ben erg benieuwd.. ik spuit nu weer 125E puregon.. hoop dat deze ronde ons geluk zal brengen..!! En jah turkije is zo fijn om op vakantie te gaan (maar het liefst wil ik in de winter naar Praag ) zo benieuwd hoe het daar allemaal is.. Heej meid en niet zo down zijn joh lekker positief blijven denken..!! Soms heb ik dat ook hoor.. vooral afgelopen week zondag dat was me een klote dag zo ff grof gezegd..
Hoi meiden, Ik ben weer even een weekendje weg geweest, wel meegelezen maar niet echt toegekomen aan een reactie, sorry! Hoe ist met iedereen? Ik heb op mijn werk trouwens niets verteld. Mijn manager weet dat ik wat met mijn gezondheid schommel en daarom vaker naar het ziekenhuis moet, maar hij weet dus niet van de vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik ben Organisatieadviseur en moet vaak op pad, dus het lukt me tot nu altijd wel om afspraken tussendoor te plannen zonder dat ik dat aan iedereen hoef te vertellen. Is zeker fijn om er even tussenuit te zijn Rozerin! Wij gaan zelf over zes weken voor 3 weekjes naar Amerika. Heb er ontettend veel zin in, maar tegelijkertijd baal ik wel dat ik niet aan de tweede ronde Puregon kan beginnen dan. Ben overigens dinsdagavond eindelijk ongi geworden, dus vanavond voor het eerst spuiten. Ben nerveusss!! Nou, groetjes aan jullie allemaal en een fijne dag toegewenst!! xxx
Oja, wij gaan trouwens ook voor onze eerste wonder. Manlief heeft al een zoon van 9, maar die zien we (helaas) veel te weinig. Zou zo ontzettend fijn zijn als we hem een broertje/zusje konden geven! Ik vroeg me nog af hoe oud jullie zijn? Zie vaak reacties van meiden onder de 25 en dan voel ik me echt oud! Ben zelf net 29.
@shanny Balen meis.. hier een dikke knuffel..!! nou oud ben je zowiezo niet vind ik lekker mooie leeftijd.. Ik ben trouwens 22.. en leuk dat je vent al een zoon heeft nu nog een brusje erbij en dan is het lekker compleet Wij gaan ook voor onze eerste wonder.. en mijn man is Turks van afkomst vandaar dat we zo vaak in Turkije zijn.. En leuk hoor Amerika!! Lekker van genieten!! en jah eigelijk zijn wij al heel snel we zijn nog maar bij de 2e ronde van de purgeon.. Maar zal wel willen dat het zo snel mogelijk raak is Duim Duim Duim voor jullie allemaal!!
Hoi hoi @rozerinik zou een keer naar NEW YORK willen,dat is echt mijn grote wens, en ik zou graag toch nog eens ons huwelijksreis doen naar Tunesië we zijn vorig jaar (sept) getrouwd en zouden naar Tunesië gaan alleen toen konden we een eengezinswoning krijgen en zijn we voor een huisje gegaan.. Ik ben bijna nooit down meid, maar nu even echt... en wat ga je dan doen? schoonmaken...ik tenminste wel ahha, heb net de keukenkastjes uitgezocht...en ga zo richting boven lekker ff aan klooien hihih... voel me echt klote..! @shanny wij zijn beide 22...jong he hihih...maar ik ben wel blij dat we nu al met kindjes begonnen zijn, want heb altijd stoer geroepen wil na me 30 geen kinderen meer, alleen daar denk ik nu wel anders over... Liever niet, maar mocht ik op me 30e nog geen kinderen hebben dan zou ik echt wel doorgaan denk ik... Liefs...
Heel stiekem hoop ik natuurlijk dat het deze ronde al raak is en ik *zwanger* in amerika kan rondlopen, maar aangezien dit de eerste ronde Puregon is is dat nog erg onwaarschijnlijk. Oh, vandaar dat je vaker in Turkije bent. Ik ben er nog nooit geweest, maar wil dat dit jaar nog wel doen. Lijkt me een prachtig land, vooral de minder toeristische gebieden (hou er zelf niet echt van om op vakantie tussen allemaal nederlanders te zitten).