Puregon-Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nana75, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana75

Nana75 Lid

2 feb 2014
    23
    0
    0
    Alkmaar
    Misschien staat deze vraag al ergens, maar ik kan het zo snel niet vinden. Na 6 mislukte KID-pogingen (met Clomid), ben ik nu bezig met mijn 7e IUI-behandeling. Dit met spuiten Puregon en Pregnyl.
    Dosis Puregon word steeds verhoogd, maar tot nu toe is er steeds maar 1 ei dat langzaam groeit (nu heb ik er ook maar 1 nodig natuurlijk, maar het doel is om er meer te laten groeien)

Nu vroeg ik mij af, en dan met name aan degene die zwanger zijn (geweest) dmv injecties, hoeveel uur voor de behandeling jullie de spuit Pregnyl hebben gezet. Ik moet 40 uur voor de IUI de spuit zetten, maar heb het idee dat dat te ver ervoor is en dat ik de injectie beter wat korter op de behandeling kan zetten. Weet niet waarom, maar dat is een gevoel.....

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je zelf nog niet bent begonnen aan je lh-piek dan duurt het gemiddeld nog 36-40 voordat je ei springt.
    Of je zelf al aan een lh-piek bent begonnen kun je bepalen mbv een bloedtest of mbv echo. Bij follikels kleiner dan 18mm is de kans minimaal.
    Ook bij ivf wordt gerekend met die 36 uur. Dus net op tijd voor de punctie, zodat de eitjes als het goed is nog niet gesprongen zijn.
    Als je je lh-piek bepaalt met ivulatietesten dan zit je pregnyl-spuit wel dichter op de inseminatie. Dan springt je ei namelijk gemiddeld binnen 24 uur.

Deel Deze Pagina