Hoi lieve meiden, Deze ronde gebruik ik voor het eerst puregon om de eitjes te doen groeien. Hiervoor heb ik 11 maanden clomid geslikt (50 mg, later 100mg), die de eitjes wel deed groeien, maar zwangerschap bleef uit... Ben vorige week zondag begonnen met puregon 50 eenheden: had op dag 8 (vrijdag) 2 mooie eitjes van 11mm en 12 mm. Moest vandaag - dag 11 - AMPER GROEI: 1 eitje was 12,1, de andere 12,3... BM slijm wel 7 mm.... Moet nu 75 eenheden spuiten... Wie herkent dit? Wat is er toen bij jou aan gedaan? Hielp een hogere dosering wel? Het wordt onze 1e IUI poging en ik ben zo bang dat het misschien ineens niet werkt... Voel me echt down, hadden we vrijdag goed nieuws dat het werkte, nu dit... Ben benieuwd naar jullie reacties! Liefs, Juulz
Haai lieverd!! Ik heb het zelf niet gehad, maar heb het wel vaker gehoord. Ik snap heel goed dat je je hier rot van bent geschrokken, maar ik denk dat nu je meer bent gaan spuiten dat het dan wel goed komt. Ze kunnen het namelijk altijd ophogen, wat ze nu dus ook gaan doen. In het ergste geval moet je deze cyclus afbreken en opnieuw beginnen, maar ik blijf gewoon hopen en denken dat je straks toch een prachtig rijp eitje gaat hebben!! Knuffel!!
Ik gebruik ipv puregon gonal, maar herken het wel. Bij mij hetzelfde verhaal en ben sinds vrijdag opgehoogd (ondertussen al naar 300 ie) en vandaag had ik een echo en gelukkig was het nu wel gegroeid. Kan je nog niet vertellen hoe het verder gaat aflopen, maar het heeft wel geholpen tot nu toe. Maar het blijft zo spannend steeds en dan toch weer die teleurstellingen en onzekerheid, het kost veel energie. Succes meis en een dikke knuffff
Hoi, Ik heb 6 keer IUI gehad met puregon en de ene keer reageerde mn lichaam er beter op dan de andere keer. Heb ook weleens meer moeten spuiten en soms duurde het wat langer voordat er een ei goed volgroeid was. Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken
@Maartje: Thnx voor je snelle reactie kanjer... Tja, die lichamen van ons blijven soms wandelende raadsels... Fijn dat je je positieve gedachten mijn kant op stuurt Is wederzijds hoor! Gelukkig schiet voor jou de IVF ook al op... Spannend! Hou je op de hoogte! Knuff terug! @Wennes: 300 ie al!!! Jeetje wat een boel... Maar wel fijn dat het nu wel helpt... Waar zit jij onder behandeling als ik vragen mag? (ik bij MCK). Heb je 1 of 2 eitjes? En hoe is het groeiproces verlopen? Hoeveel dagen spuit je nu al? Erg spannend hoor meis, hopelijk groeien ze mooi door. Wat is cetrotide eigenlijk? Ben benieuwd hoe het je verder vergaat. Zit jij nog bij een ander topic trouwens? Succ6! Knuf! @Lauwtje: Kijk, da's een positieve gedachte . En dat te horen doet me nu ook erg goed! Tja, geduld hé... Was nu alleen echt zo dat ik dacht, wow, ik reageer direct goed en was in de VOLLE overtuiging dat ik mijn pregnyl vanavond of morgenavond al mocht zetten... Maar goed, nu eerst maar weer hopen op mooie eiers. Vanavond 75 eenh. gezet. Woensdag weer meting... Houd jullie wel even op de hoogte!!! En meiden die meelezen en dit herkennen, lekker meekletsen mag hoor!!! xxxxx
Ik zit in het EZ in Tilburg. Zijn nu voor ICSI bezig dus heb eindelijk meerdere eitjes. Ben 2 jaar geleden ook begonnen met clomid en sinds begin vorig jaar gonal gaan spuiten. Kreeg steeds maar 1 eitje, maar dat is voor IUI natuurlijk genoeg. Zit vandaag alweer op cd 20 en ben cd 2 begonnen met gonal. Cetrotide zorgt ervoor dat de eitjes niet gaan springen. Heb bij vruchtbaarheidsbehandelingen eigen topic. Wennes gaat voor 1ste ICSI. Wanneer mag je voor de volgende FM??? Houd moed meis, ze kunnen ophogen dus jouw lichaam heeft net wat extra nodig. knuffff
Nogmaals, dank voor jullie reactie (en Wennes, ga je topic wat vaker lezen! Hopelijk schiet het nu eens op voor je!!!) Vandaag dus mijn derde fm gehad, nadat er afgelopen maandag amper groei was geconstateerd ten op zichte van vrijdag. Waren de twee eitjes maandag 12 en 12 mm en bm slijm 6mm, vandaag, 2 spuitbeurten verder waren ze 14 en 13... bmslijm 7mm...Ze groeien, maar heel langzaam. Tot maandag zette ik 50 eenh. Vanaf maandagavond dus 75 eenh (puregon).... Moet vrijdag weer terugkomen... Wellicht van het weekend (ik hoop het zo!) de pregnyl zetten... Ga dus heel, heel, heel hard duimen!!!