zonder man-lief voor een IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij staan op de rand van onze eerste IUI.
    Gezien de magere slagingskansen van deze behandeling heb ik niet de illusie dat het de eerste keer gelijk raak is. Gezien alle tijd die we kwijt zijn met alle ziekenhuis bezoeken lijkt het mij wel zo praktisch om man-lief na het inleveren van zijn kwakkie gewoon naar zn werk te laten gaan. Ikzelf werk in hetzelfde ziekenhuis, dus die IUI kan voor mij gewoon tussendoor...

Zijn er meerdere vrouwen die in hun eentje voor een IUI gaan? Of ben ik nu echt te nuchter/praktisch?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mijn man is bij alle behandelingen geweest. Qua ingreep stelt het niet zoveel voor. Maar als het op de normale manier zou gaan, is je man er toch ook bij?! ;)

Zulk soort dingen hoor je samen te ondergaan, vind ik. Het is voor een man ook wel belangrijk, anders heeft hij misschien helemaal het idee dat hij er niet aan te pas komt. Ik ga wel altijd in mijn eentje naar de metingen, maar dat vind ik dan weer iets anders.

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Tja, ik werk ook in het ziekenhuis en ik moet zeggen dat ik het absoluut niet nodig vind dat mijn partner bij de inseminatie is....Misschien word je wel te nuchter of medische handelingen als je er zelf dagelijks mee werkt. Ik denk dat iedereen gewoon lekker moet doen wat goed voelt....

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Bij ons moet de man erbij zijn, maar we zouden het zelf ook niet anders willen.
    Het is iets van jullie samen vind ik.

5. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,
    Mijn man gaat altijd mee met de insiminaties. Bij de andere afspraken gaat hij af en toe mee maar meestal niet.

Liefs Riv.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Mijn vriend is er nooit bij, vind ik echt onzin dat hij bij iedere echo mee zou moeten.Ook bij het insemineren is hij er niet bij.Hij levert alleen het zaad in.
    Is hij nu toevallig vrij dan is het een ander verhaal.
    Maar als ik een punctie moet ondergaan is hij er wel bij of bij een terugplaatsing van een embryo.Dat is dan toch iets speciaals.

7. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Mijn man gaat met de inseminaties wel mee.
    Ik vind dat prettig en hij ook. Ik werk zelf ook in het ziekenhuis
    en het is me allemaal wel bekend maar vind het toch fijn dat hij mee gaat. Ook moeten ze bij mij mijn baarmoedermond elke keer vastpakken en vast zetten om de inseminatie te kunnen. Een pijnlijke bedoeling. Ook dit is een reden waarom hij meegaat.
    Ik zou persoonlijk ook niet gelijk na de inseminatie weer gaan werken. Even tussendoor werkt voor mij niet.

Maar in ieder geval succes ermee en volg je eigen gevoel!

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn man is bij alle inseminaties geweest. De echo's allemaal niet hoor.. zonde van zijn tijd hahahaah

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier is manlief ook mee geweest bij de inseminaties. Als hij echt niet had gekund door werk of zo dan was ik wel gewoon alleen gegaan. Echo's ging hij niet mee, maar wel als hij vrij was.

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn man gaat met onze 1e IUI echt wel mee! We willen beiden weten hoe dit proces zal verlopen.

11. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Mijn man is tot nu toe elke keer mee geweest, zowel naar de IUI als de FM. Ik vind het erg fijn dat we samen gaan. Nu zijn ze bij hem op het werk ook heel gemakkelijk. Als hij even weg moet dan is dat nooit een probleem. Dus dat scheelt natuurlijk ook.

12. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Voor de FM's enzo ga ik altijd alleen! Eerste iui was mijn man er wel maar toen geinsiminieerd moest worden bleef hij wachten in de wacht kamer! Als mijn man naalden op spuiten of wat dan ook nog maar zie ga hij tegen de vlakte! dus pregnyl spuit ik ook zelf. Ik vind het geen probleem dat ik het alleen moet doen, bij de tweede iui ben ik zijn kwakkie lekker zelf wezen brengen en halen en was ik alleen bij en tijdens de inseminatie! We vrijen de avond nadat we inseminatie hebben gehad of een dag later als het dan eens raak mocht zijn het gevoel hebben toch zelf gedaan te hebben:D
    En bij mijn man zijn ze niet zo makkelijk op het werk met vrij nemen enzo.

groetjes lilmomo

13. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Mijn man gaat ook mee, zeker met de IUI en tot nu toe ook altijd met de controles (FM). Hij vindt het interessant en ik vind het prettig dat hij er bij is... Vooral met de IUI zelf, die echo's vind ik nog niet zo erg, dat is alleen ook goed te doen. Voor de IUI zelf neemt manlief meestal een dagje (of dagdeel) vrij zodat hij wat relaxter is en dan is het makkelijker om zaad te produceren :D

14. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Mijn man gaat alleen mee als het in het weekend is. Het kost anders teveel tijd. Met de echo's toen ik zwanger was, ging hij wel mee. Ik vind het prima zo, het maakt mij niet uit en hem ook niet.

15. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Mijn man gaat nooit mee met fm, tenzij hij toevallig vrij is. De 1e IUI was hij er wel bij omdat deze toevallig in het weekend viel, maar de rest niet. Is voor mij echt niet nodig. Het is een fluitje van een cent, dus daar hoeft hij niet ook nog vrij voor te nemen.

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Aanvulling op mijn bericht van net, wij gaan naar Rotterdam en dat is zeker wel een half uur rijden, dus manlief produceert zaad in het zkh, omdat het dan goed vers is, dus blijft hij dan ook gelijk bij de IUI :)

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn vriend is tot dusver elke keer nog meegegaan (zelfs met de follikelmetingen!). Als het enigszins mogelijk is met zijn werk, dan wil hij er gewoon graag bij zijn.

Sinds kort echter zijn bij ons ziekenhuis de spreekuren van de fertiliteitspolikliniek verruimd, waardoor je al vanaf 07.30 uur voor een follikelmeting terecht kunt. Dus dan hoef je niet onder werktijd. Scheelt ook natuurlijk.

Als mijn vriend geen vrij kon / kan krijgen met de follikelmetingen, ga ik daar gewoon alleen naartoe uiteraard. Maar ik vind het wel fijn (en hij ook) dat hij bij de inseminatie is. Mocht er een wondertje door ontstaan, dan is hij er ook bij geweest. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen, maar het is gewoon een gevoel.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank voor al jullie reacties. Gelukkig ben ik niet de enige die het mogelijk in zn eentje gaat ondergaan. Ik zit nog steeds te wachten op mn eisprong, nu einde dag 17. Nu heb ik mn eisprong meestal wel rond dag 17/18, maar soms ben ik toch bang dat ik hem gemist heb...
    We kijken wel hoe het loopt. Positieve LH-test zou uiterlijk morgen toch wel moeten zijn. IUI dan donderdag. Denk dat ik alleen ga, maar dat ligt er een beetje aan hoe laat we aan de beurt zijn...

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn man is mee geweest naar het zh voor onze 1e IUI. Hij heeft daar geproduceerd en vond het traject erg spannend.
    Nu nog ruim een week wachten....

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Uiteindelijk ben ik alleen gegaan. Mijn vriend moest om 08:15 zn kwakkie inleveren (vers geproduceerd. Zag zelfs dat ze tv en zo hebben in die kamertjes!) en ik moest om 10:00 voor de IUI.

Heb daar ook nog even gevraagd of het vaker voorkomt dat vrouwen alleen komen. Volgens die vrouw was dat vrij normaal.

Nu dus afwachten. IUI is nu 6 dagen geleden.
    Ik hoop natuurlijk dat het gelijk raak is, maar er is me verteld dat na de hele cyclus (6 IUI's) 'slechts' 45% van de vrouwen zwanger is. Dat is dus maar iets van 8% kans per keer...
    1 op de 12 IUI's is dus raak. Das niet zo veel...
    Mmmm...

Deel Deze Pagina