Ik heb gezocht op het forum maar kon geen topic erover vinden vandaar nu mijn vraag: Worden hormonen vergoed door jullie ziektenkostenverzekering? Gonal F, Clomid, Profasi of Pregnyl ? Ik weet nog niet precies welke hormonen ik krijg, maar krijg ik waarsch. morgen te horen. Groetjes Maamaa(verzekerd bij IZA)
hoihoi Ik krijg straks clomid en daar moet ik een aanvraagformulier hebben van de gynecoloog een iui aanvraag, omdat het voor mij nog niet voor ifv behandelingen zijn maar gewoon om een eisprong te ondersteunen. voor mij word het wel vergoed. veel liefs ilona
Hoi hoi, Ik ben ook verzekerd bij IZA. Heb tot nu toe alles vergoed gekregen, Clomid, Pregnyl en Puregon.. Wel moest ik voor de Puregon een nieuwe machtiging aanvragen en heb eerst 600 euro moeten voorschieten, maar na 4 weken terug ontvangen! greetz Marjo
dank je wel voor jullie antwoord. @Marjo; stelt me al iets gerust dat de IZA het vergoed.Ze waren er zelf niet echt duidelijk in. Vind dat er over grote bedragen gepraat word voor die hormonen. groetjes!
Ik heb er ook verscheidene telefoontjes aan moeten wagen hoor. Kreeg ook niet gelijk duidelijkheid. Mijn gyn heeft een hele heldere aanvraag voor een machtiging ingevuld, precies gespecificeerd waarom ik moest overgaan op Puregon en toen heb ik uiteindelijk de goedkeuring ontvangen. Tip van mij voor jou is dat ook aan je gyn te vragen, is voor hem een kleine moeite en het kan jou een hoop schelen! Good luck!
O ja nog even over die grote bedragen, de zgn. 'spuithormonen' zijn echt asociaal duur. Is echt niet op te brengen als je dat zelf moet betalen. Ik denk dat jij eerst met Clomid gaat beginnen en dat is qua prijs nog goed te doen hoor als je het zelf zou moeten betalen (waar ik niet van uitga!).. Vlgs mij is een doosje Clomid nog geen 15 euro..
Het is ook afhankelijk van de behandeling die je krijgt. IUI zit bij mij in de basisverzekering en wordt dus voledig vergoed. Je krijgt echter dezelfde hormonen bij IVF en daar zit de 1e poging niet van in de basisverzekering maar in de aanvullende module (tot 1 januari). Ze kunnen dus in eerste instantie moeilijk gaan doen voor de vergoeding, maar daar weten ze i het ziekenhuis ook wel raad mee.
Hai, Ik krijg de Clomid en pregnyl niet vergoed door de Friesland. Ook met machtiging geprobeerd maar word niet vergoed... Gelukkig niet zo duur ,24 euro per keer. Met IVF vergoeden ze de medicijnen wel.
Hoi, Ik krijg alles vergoed. Gonal-F, Pregnyl en Cetrotide. De hormonen die ik straks eventueel krijg krijg ik ook volledig vergoed! (Decapeptyl...etc) (bij GroeneLand verzekerd).
mijn gyn heeft tot zover ik weet hellemaal geen macheging hoeven aanvragen, ik heb geen papieren gezien in ieder geval. bij mij wordt alles vergoed. gelukkig maar.
Bij mij is het dus zo dat meds voor IVF allemaal vergoedt worden, maar meds bij IUI niet allemaal. Eerst zei met telefonisch dat niets vergoed werd, maar had toch opgestuurd en kreeg de clomid en pregnyl volledig vergoed en menopur gedeeltelijk. Ben aanvullend verzekerd bij IZA. Heb overigens al wel machtigingsbrief van ziekenhuis ontvangen voor meds voor IVF, mocht ik eind volgende week ongesteld worden stuur ik deze gelijk op. Lydia ik zou toch even navragen aan de verzekering of je evt voor IVF geen machtiging hoeft te hebben. Zou hem anders toch vast vragen aan je arts..dan heb je hem maar vast. Hoop natuurlijk ook dat je hem mag verscheuren omdat je het niet meer nodig hebt.