Hallo Ik hoor vaker dat de manier waarop wij een IUI behandeling krijgen anders is. Wij moeten dag 3 voor echo om te kijken of er een follikel groeit. Dan moet ik vanaf dag 10 ovulatietesten doen. Zodra deze test positief is dan pregnyl spuiten en de dag erna IUI. Ik gebruikte ook altijd utrogestan, maar dat vonden ze dit keer niet nodig. Ik ben met het gebruik van utrogestan en op deze manier al zwanger geweest. Reden dat ze het deze keer niet doen is dat mijn cyclus goed is. Ik vind het wel lastig om te beoordelen wanneer ik pregnyl moet zetten. Maar goed positief is positief. Hoe gaat de IUI bij jullie?
Dag 1/2/3 controle echo geen cyste Hormonen vanaf dag 3 Dag 9/10/11 echo controle ziekenhuis Daarna bepaald zkh wanneer weer echo en bloed Normaal zeggen zij wanneer pregnyl te zetten (Dit keer bij mij anders, moet ov testen gaan doen omdat progesteron te hoog is, en eitjes wss al gaan springen... 😳
Dag 3 controle echo of er geen cyste zit. Hormonen vanaf dag 3. Ongeveer dag 11,15 en 17 follikel meting (m'n eitjes groeiden dit keer wat langzamer) en op dag 17 bepaalde de gyn dat ik die avond pregnyl moest spuiten en 2 dagen later de IUI. Dit keer groeiden m'n eitjes een stuk langzamer daardoor duurde mijn cyclus wat langer.
Dag 3 echo om te kijken of er geen cyste zit. Zo niet, dan dezelfde dag starten met hormone. Dag 10 een echo om te kijken of er follikels groeien. Bij mij zit er dan meestal wel al iets waardoor ik een dag later de Ovitrell zet en 2 dagen erna de iui heb. Mochten de follikels nog niet groot genoeg zijn dan beslist het zh wanneer ik weer terug mag voor de volgende meting (echo). De avond van de iui start ik met utrogestan. Bij mij gaat het vrij snel, maar ik heb dan ook van mezelf een cyclus van zo'n 22 a 23 dagen. Met de hormonen duurt het zelf iets langer (26 a 28 dagen).
Vanaf dag 10 ovulatietesten (sochtends met ochtend urine) en zodra deze positief is bellen, en dan is de IUI een dag later
Is dus heel verschillend. En de manier zoals bij mij komt wel vaker voor. Vind het af en toe best wel zwaar. Vooral de wachtweken. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zoek veel afleiding.
Ik heb een echo gehad op dag 11 en 13. Op dag 16 was ovutest (clear blue met smiley) in de ochtend positief en op dag 17 IUI. Heb geen pregnyl mogen gebruiken voor de eisprong, alleen avond voor IUI ter ondersteuning van bm slijmvlies. En de wachtweken (waar ik nu ook in zit) echt verschrikkelijk, maar niet anders dan afgelopen 3 jaar toen ik geen IUI kreeg.
Op dag 3 beginnen met hormonen spuiten (geen echo) Rond dag 10 eerste fm, dan vaak nog 2x en pas rond dag 22 iui.
Bij ons : dag 10 follikelmeting Daarna wachten op een positieve ovulatietest. Als dit zo is dan bellen om de volgende ochtend te komen. ml bij het lab en ik 2 uur later bij de gynaecoloog.
Bij mij: dag 12 echo (follikelmeting), meestal op dag 13 of 14 zet ik mijn Pregnyl spuit en dan volgt IUI 24 à 36u later.
Bij mij ging het als volgt: Dag 3 uitgangsecho Dag 3 starten met hormonen spuiten Dag 10 10.00 uur follikelmeting en van daaruit verder beleid bepalen. Dag 10 10.30 uur ook pregnyl gespoten in mijn geval, twee mooie grote follikels. Dag 11 8.00 uur manlief zijn zaad ingeleverd, inseminatie om 10.00 uur, kwartier blijven liggen na inseminatie. En tadaaaaa, direct na de eerste IUI zwanger!!