Problemen rond late avondvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AugustusMama, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Meiden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet het echt niet meer..

Sinds een week of 2 wordt mijn zoontje tussen 23.00 en 0.00 uur wakker. Vind ik op zich een prettige tijd, want ook al lig ik dan wel op bed, meestal slaap ik nog niet. De eerste keren ging ik hem gelijk voeden als hij wakker werd, maar ik merkte dat hij eigenlijk verder sliep en dus slecht dronk en daardoor dus heel lang over deze voeding doet (half uur tot 3 kwartier)

Op het moment dat ik hem dan weer in zijn bedje legde werd hij pas echt goed wakker en zet het vervolgens op een krijsen. Echt niet stil te krijgen :( Na een tijdje toch nog maar een keer proberen aan te leggen. En ja hoor, drinken alsof hij uren niks gehad heeft (terwijl hij toch echt een uur daarvoor nog aan de borst lag).

Ik merkte dus dat dit niet werkte. Wat ik nu dus doe: als hij wakker wordt, dan pak ik hem bij me. Ga in een lekkere stoel zitten/liggen en hij slaapt dan dus zo een uur verder. Als hij dan weer wakker wordt, ga ik hem voeden en leg hem daarna terug in bed. Maar ook dan wil hij dus echt niet slapen. Is verschrikkelijk wakker en ligt te keten in zijn bed. Maar als ik dan uit zijn kamer wegga zet hij het weer op een krijsen.. :( Probeer er dan een poos naast te gaan zitten tot hij slaapt, maar dit duurt dus heel erg lang.

Zo ben ik vaak ruim 1,5 tot 2 uur met hem bezig midden in de nacht. Vaak ga ik uiteindelijk overstag en neem ik hem mee naar onze eigen kamer en leg hem tussen ons in. Maar dan slaap ik zelf een stuk minder goed (en ik slaap al verschrikkelijk slecht)

Is dit een fase? En moet ik hier gewoon even aan toegeven? Of moet ik blijven volhouden hem proberen in zijn eigen bed in slaap te krijgen? Mijn man er heen sturen werkt niet, die neemt hem binnen 5 minuten al mee naar onze kamer ;)
    Moet wel zeggen dat 4 tandjes tegelijk zijn doorgekomen/aan het doorkomen zijn.
    Kan het zijn dat hij daar zo’n last van heeft?

Overdag is hij trouwens in een opperbest humeur, erg gezellig, lekker aan het kletsen en veel aan het lachen. Hij slaapt (sinds zijn geboorte) overdag erg weinig. Meestal één keer ongeveer een half uurtje (als ik geluk heb 3 kwartier)

Hoop dat jullie tips/adviezen voor me hebben!

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    8maandensprong misschien?
    De mijner doet het ook maar vermoed door tandjes

3. Flubje

Flubje Niet meer actief

Hier ook lastiger kind, maar vooral overdag. Ik wijt het aan vanalles ;)
    tandjes, sprongetje en verlatingsangst
    Ik probeer me er zo min mogelijk druk om te maken, alles is een fase. Als hij 16 is slaapt hij heus niet meer in jouw bed ;)

Dochter van mijn nicht slaapt trouwens ook minimaal overdag (en snachts slecht). Die liep wel al met 8 maanden, dus het lijkt dat die kindjes gewoon sneller willen leren.

4. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Hier hetzelfde: eerst was ze verkouden, daarna hadden we griep en nu weer verkouden. Tandjes voel ik nog niet in haar mond maar die zullen binnenkort ook wel doorkomen. Ze probeert te kruipen maar dat lukt nog niet zo goed. Overdag slaapt ze wel beter dan een paar weken geleden

5. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Ja ik weet dat het overgaat :) Maar weet nu gewoon echt even niet hoe ermee om te gaan..

Merk trouwens wel enorme sprongen in zijn ontwikkeling. Dus het zal echt wel een combinatie van alles zijn.

Zit me alleen net te bedenken dat dit misschien niet helemaal goed staat. Maar ik zat zo met het slechte drinken van de late avondvoeding in mijn hoofd dat ik het automatisch onder 'borstvoeding' plaatste.

Deel Deze Pagina