Ik vroeg me dit af omdat ik echt geen flauw idee heb wat normaal is eigenlijk. hier gaat het zo: (9uur)ontbijt: 2 boterham op elkaar - boter + beleg ong. 150cc halfvolle melk (10.30)tussendoor: drinken met een koek, rozijntjes of iets anders lekkers (12uur)lunch: 2 boterham op elkaar - boter + beleg ong. 150cc halfvolle melk (15/16uur)Fruit: 1 appel/1 banaan etc etc beker water (17.30)diner: (half) stukje vlees, 1 a 2 aardappels (licht aan de groote) lepel groente beker water (18.30)tussendoor: drinken met een koek, rozijntjes of iets anders lekkers
Jamila eet nu kwa avond eten al meer Daarmee zeg ik niet dat wat jouw kindje eet niet genoeg is hoor want dat durf ik echt niet te zeggen. Maar Jamila krijgt 2 aardappelen + 3 lepels (grote/opschep) groente. (nog geen vlees) Ze is wel een kleine avond eet "vreetzakkie"
Tijden zijn bij benadering. 07.30 150 melk en 2 boterhammen 09.30 beker drinken en fruit 11.00 plak ontbijtkoek 12.00 100 melk en 2 boterhammen 15.30 fruit en beker drinken 18.00 uur warm eten, 3 aardappels en 3 eetlepels groente water soms tussen door nog een koekje of rozijnen.
ontbijt: pap van Bambix lunch: 2 boterhammen met een bekertje melk. Een stuk fruit na. diner: bordje met aardappels, groenten en een beetje vlees, toetje na. bekertje karnemelk. Tussendoor eet hij fruit (meestal 's middags) en een koekje ('s morgens). Hij drinkt zo'n 2 bekers sap tussendoor.
mijn zoontje krijgt ongeveer dit: 7.30 1 boterham + beker melk 10.00 fruit (1a2 stuks) +thee/sap 12.00 1 boterham + melk/thee/sap 15.00 lekkers (koekje/rozijn/soepstengel)+drinken 18.00 warme hap, soms 2 happen, soms meer dan mij 20.00 thee + koekje
Bij ons is het schema van Jelle (14 maanden) bijna identiek aan dat van jouw kindje. Alleen eet hij iets later warm (18:00-18:30), met een toetje er achteraan. En dan daarna niets meer, hooguit nog een slokje drinken voordat hij naar bed gaat.