hoe kun je nou in dit topic ruzie krijgen ongelooflijk... ik pureerde alles, en dan langzaam aan steeds minder. Heb Rapley een kans gegeven, alles zat eronder, kind at niks....dus dan pureren maar. Nu krijgt hij stukjes met saus (stukjes gemalen tot saus ) Ik zie het probleem niet...de een kiest voor dit, de ander voor dat. Beide lijkt mij niet meer of minder gezond... Je kunt een pizza voeren aan een kind op de Rapley methode, of een wortel pureren, het gaat erom WAT je je kind geeft, maar hoe...boeiuh, wat jij en je kind het fijnst vinden toch!?
Ik sluit me helemaal bij Amom aan. Voor de een werkt het ene beter voor de ander iets ander. Maar uiteindelijk doen we toch allemaal wat ons het beste voor onze kindjes lijkt?! Ikzelf ben een echte Rapleyfan. Vele redenen voor: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... eding.html Zelf vind ik het bijzonder om te zien hoe goed je baby met 6 maanden al kan eten het is echt prachtig om te zien hoe hij zijn eten ontdekt door er naar te kijken het vast te houden en het te proeven. Bij mijn zoontjes ging het vanaf het begin hartstikke goed, ze kregen gelijk eten binnen, knoeiden wel veel en heel af en toe een kokhalsreactie maar niet zo erg. Binnen een week konden ze zelf een halve banaan op en wat worteltjes. Ze zijn nu negen maanden en eten (met bijna geen geknoei meer) boterhammen, fruit (1 a 2 stuks per dag) en een volledige avondmaaltijd (zonder vlees geef ik ze voorlopig nog niet wel vis). Zo hebben ze vandaag een heel kommetje met pasta, courgette, tomaat, paprika en tomatenpuree gegeten. Maar ik kan goed begrijpen als mensen voor bv prakken kiezen, ieder zijn eigen keuze. Thomas zijn eerste banaantje met zes maanden.
Ieder zijn eigen keuze toch? Ieder kindje verschilt, dus lijkt me heel normaal dat de manier van eten aanbieden ook verschilt. Hier sinds een paar weken begonnen met Rapley omdat ik het fijn vindt dat ie beter kan merken/proeven wat ie aan het eten is, dus soms geef ik het hem volgens Rapley soms in kleinere stukjes, maar nooit geprakt of gepureerd. Nu krijgt ie inderdaad nog niet veel binnen en er verdwijnt veel op de grond, maar ach.... hij vindt het leuk, en krijgt toch nog genoeg binnen via de borstvoeding. Ik vind het wel best....
Whahahahah sorry hoor wat wordt hier een drukte gemaakt zeg, spelen we wie het laatste woord heeft ofzo, erg vermoeiend, zelfs als ik er alleen al naar kijk! Ik was van plan om de Rapley methode toe te passen en ben me daar nog in aan het verdiepen. Tot nu toe krijgt mijn meisje volledig bv, en af en toe krijgt ze een baby danoontje, een stukje fruit in dr handje en liga beren koekjes, die vindt ze heerlijk. Nu wil ik gaan beginnen met haar 's avonds mee te laten eten met mij (moet ik toch nog gaan koken blegh ) en ik zal haar zo veel mogelijk zelf laten eten. Ze kauwt en sabbelt er zo op, dat het zo dun genoeg is voor haar om door te slikken. Alles wat te groot is spuugt ze gewoon uit Met spugen bedoel ik met dr tong eruit gooien. Echt spugen, kokken of overgeven gebeurt niet. Hier vond het CB het trouwens heel goed dat ik wilde gaan Rapley-en!
Ik ben sinds afgelopen maandag aan het rapleyen geslagen met Wendy. Mn 2 andere jongens hadden die kans niet omdat zij 10 jaar geleden geboren zijn en toen was het nog met 3 a 4 maanden beginnen met potjes. En het gaat supper! Wendy dr eerste hapje was een banaan en wat een glibberig zooitje word dat zeg. Na 1 dag oefenen had ze het al door en de volgende dag werd er niet meer gekokhalst en ging het grotendeels helemaal naar binnen. Na 3 dagen banaan vond ik het wel tijd voor een nieuw smaakje en heb een appel gestoomt (iets te zacht denk ik dus de volgende maar iets minder lang) en ook daar is de helft (van de hele appel dus) van naar binnen. Had ik meer gegeven dan zou dat volgens mij ook nog naar binnen zijn gegaan. Ze vind het fantastisch en wij ook Ben ermee begonnen omdat ik na het lezen van de info op internet over rapley meer zag in deze methode nu we toch met 6 maanden pas vast voedsel gaan introduceren. Van die dunne sloeber in die begin potjes vond ik n stapje terug. En ik vond het onzin om dan wat dikkere potjes te nemen en niet gewoon meteen maar het fruit zo te introduceren. Naast het fruit wat we nu aanbieden krijgt Wendy volledige BV trouwens. Overigens zat alleen de eerste dag de hele stoel onder het eten en heb ik het wel erger gezien met mijn 2 potjes gevoede kinders...dus dat vind ik niet zon rede om niet te rapley-en. Dat kokhalzen...tja...ze deed het idd de eerste dag. Nu al niet meer echt. Alleen stuurt ze soms het eten met dr tong nog naar buiten ipv naar binnen Mn man heeft er meer moeite mee en vind het soms best eng. Maar goed die heeft dat wel bij meer van die dingen
Ik ben deze week begonnen met rapley. Eerst 3 dagen spercieboontjes. Nou helemaal geweldig . Ze was echt al een het happen en kauwen, zo leuk. Af en toe deed ze het stukje iets te ver in haar mond, en 1 keer moest ze even kokken van een stukje. Maar het ging voor een eerste keer heel goed. De stukjes spercieboon zaten al gelijk in haar luier (de volgende dag dan) Vandaag worteltjes geprobeerd, nou dat ging al heel goed, als ze een te groot stuk afhapt laat ze dat gewoon uit haar mond vallen. Kokken is deze keer niet gebeurd. Ze heeft toch al aardig wat gegeten. Ik had ook een worteltje geprakt, maar zodra de lepel in haar mond gaat begint ze te huilen, dat vind ze echt niks (hadden ook al een paar keer pap geprobeerd) Dus ik ben echt helemaal voor rapley
Ik vind het wel de moeite waard om de voors en tegens te lezen over beide 'partijen'.. Ik geef mijn dochtertje tot nu toe alles wel in haar hand, maar oma vindt laten eten van een lepel 'beter'. Ik ben er immers ook groot mee geworden maargoed, dat is niet de manier waarop ik het wil gaan doen..