Onze zoon is nu ruim 6 maanden oud en ik wil hem gaan leren zelf uit een tuitbeker te drinken. Ik heb de drinkbeker van Avent, met antilekventiel. Als ik hem zijn beker geef, pakt hij hem enthousiast aan en doet het tuitje in zijn mond, maar drinken doet hij er niet uit. Je moet de beker natuurlijk ook best een eind op de kop houden voor het 'gaat lopen'. En dan moet hij natuurlijk ook nog echt zuigen, omdat er een antilek ventiel in zit. Las eerder op dit forum dat sommigen het ventiel eruit laten, maar dan is het een groot waterballet en is alles om hem heen kletsnat en heeft hij zelf alsnog niets gedronken. In bad oefenen gaat niet, want wij doen hem nooit in bad (pas niet meer in het badje dus we nemen hem altijd lekker mee onder de douche). Hoe hebben jullie dit gedaan?
Wij hebben een anti-lek geval van Tommee Tippee. Ik vond het zelf een kunst om er wat uit te krijgen maar na wat oefenen lukt het me nu. Zelfde met ukkie: eerst kwam er niks uit, maar we blijven af en toe dat ding geven en het lukt steeds beter (ze drinkt de beker nog niet zo leeg hoor, maar ze hoeft nog niet perse heel veel te drinken nu). Dus, mijn advies: gewoon blijven proberen. Wij geven overigens soms wel eens uit een glas te drinken, bij ons op schoot. Zo kreeg ze de smaak van ander drinken goed te pakken, en ik heb het idee dat ze snapt dat hetzelfde spul (water of thee bijv) ook uit die beker komt, dus blijft ze proberen.