Pureren?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMiaatje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Tot hoeveel maanden pureer je het eten voor de kleine?
    Ik weet dat er ook mensen zijn die helemaal niet pureren, maar ala Rapley aanbieden, maar ik pureer wel, maar vraag me dus af hoelang je hiermee door zou moeten gaan?
    Hoe weet je wanneer je kindje ongepureerd weg kan krijgen?
    Met hoeveel maanden hielden jullie op met pureren? :D

2. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    ik heb tot bijna 8 maanden gepureerd en nu prak ik het eten...
    Soms pureer ik fruit nog wel eens omdat het dan lekker schuimig word(lijkt mij zelf lekker hahah), maar ook geef ik wel geprakt fruit hoor of kleine stukjes....

Hoe oud is jouw kleine?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben al vrij snel gestopt met bijvoorbeeld rijst klein te maken en dat at hij gewoon op. Ook stukjes boterham eet hij gewoon dus pureren vond ik een beetje onzin. Ik gebruik nog wel mijn staafmixer maar dan met het mes erop. Alles wordt dan wel klein gesneden maar niet meer heel klein en er ontstaan stukjes. Hij eet het gewoon op. Ik wil voorkomen dat hij zo'n pietluttige eter wordt die geen stukjes wil (met zeurderig toontje).
    Het enige waar hij moeite mee heeft zijn stukjes appel.. dat is duidelijk te hard. De rest gaat prima.

We hebben ongeveer tot 6 maanden gepureerd (ben begonnen met ruim 4,5 maand)

4. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Tot bijna 6mnd gepureerd. Nu prak ik het eten gewoon.

5. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Ik denk dat het een kwestie is van uitproberen, je kan het grover pureren of prakken en kijken of dat ook gaat...
    De potjes worden ook steeds wat grover, het ene kind accepteert het makkelijker als het niet meer helemaal glad is dan het andere...

Deel Deze Pagina