Onze zoon is bijna 1 jaar. Hij dronk altijd 100-150cc flesvoeding voor het slapen gaan rond 19.00u. Maar sinds 2 weken is hij helemaal over op gewone melk, want hij wijgerde steeds vaker de voeding. Gewone melk vindt hij erg lekker, voor het slapen gaan krijgt hij nu 150cc melk met 30cc water erin opgewarmd. Dit drinkt hij in rap tempo helemaal op. Als ik er meer in doe drinkt hij het allemaal op, vandaar het water erbij anders krijgt hij teveel melk binnen. Maar tot wanneer is het normaal om die laatste fles nog te geven voor het slapen? De rest vd dag drinkt hij uit rietjesbeker. Want hij vindt het wel erg lekker zo voor het slapen heb ik het idee. Maar hij krijgt nu na het eten geen toetje anders heeft hij teveel melkproducten op. Is het dan slim om hem wel een toetje te geven ipv het flesje melk? Want ik ben zo bang dat hij anders minder goed gaat slapen ( is misschien alleen mijn idee).
ik ben er met de 1e verjaardag in 1 keer mee gestopt. Ze krijgen anders idd te veel zuivel binnen. Ongeveer 300 cc nog vanaf 1 jaar en daar zit je zo aan. Wat je zegt van het toetje kan, maar ik zou het eerst eens gewoon proberen, evt nog flesje water mee.
Ons zoontje is 16 maanden en krijgt 's ochtends nog een fles van 180. Verder krijgt hij nauwelijks zuivel binnen mede door de fles.
Hier begon onze dochter de laatste fles met 9 maanden te weigeren. Toen zijn we yoghurt gaan geven na het eten. Ze houdt echter absoluut niet van zuivel, na een tijdje wilde ze dat ook niet meer. Ze heeft er niet minder om geslapen Ik vind zulke stappen ook altijd spannend hoor, je bent toch bang dat ze wakker worden van de honger. Maar de ervaring leert hier iig dat dit niet gebeurt.
De flesvoeding vond hij ook niet zo lekker meer, dus gaf ik hem om 14.00 nog wat yoghurt. Maar aangezien hij van 150cc 's morgens pap krijgt, en 120cc bij de boterham heb ik de yoghurt geschrapt. Want hij heeft inderdaad nog maar Max 300cc zuivel nodig ipv 500cc zoals eerst. Mijn zoon is geen makkelijke slaper, dus vandaar dat ik twijfel, maar misschien inderdaad maar gewoon eens proberen.
Hier wilde ze hem ook rond de negen maanden niet meer. Waarom ben je de fv s avonds gaan vervangen door (meer) gewone melk? Denk dat dat een mooi moment was geweest om te laten vallen Ik geef na het eten een toetje maar dat is meer omdat ze het erg lekker vind! Hier krijgt ze nu vaak nog een slokje water voor slapen gaan. Gewoon proberen of hij wil slapen zonder melk, je merkt het snel genoeg.. En anders de hoeveelheid heel langzaam afbouwen? En anders kan je de zuivel smiddags altijd nog vervangen voor sinaasappelsap oid, om iig de hoeveelheid zuivel te beperken.
Hmm, hier krijgt ze nog twee keer 180... 's ochtends een fles bij het brood en 's avonds een fles voor het slapen gaan...
waarom meng je melk met water?! mijn dochter krijgt nog altijd een papfles voor ze naar bed gaat.. en dat blijft nog wel even ook. ze vind het heerlijk, even samen op ons bed tutten met de fles erbij. ze zegt zelf wel wanneer ze hem niet meer moet ooh sorry, te snel gelezen. hier krijgt ze zelfs nog 2x een fles hoor.. 1x 150 en 1x 180.. en soms ook yoghurt of andere zuivel zoals boter ook gewoon... lekker melk geven als je kind dat toch lekker vind..
Mijn zoontje krijgt ook nog een fles opvolgmelk voor het slapen gaan... 180 cc. en deze gaat ook op tot de laatste druppel! Het is ook altijd een heerlijk momentje vind ik. 's Morgens krijgt hij altijd een papfles van 180 cc. en tussen de middag nog 130 cc. karnemelk en 's avonds nog yoghurt na het eten. Dat is dan dus veel te veel zuivel... Wist niet dat 300 cc. geadviseerd werd.
Hier wilde ze zelf al heel vroeg niet meer. Met 10 maanden meegestopt. Ben blij dat ik tot 11 maanden überhaupt nog fles erin heb gekregen. Snel overgegaan op bordje pap s morgens. Nu krijgt ze s morgens 180cc pap uit een bordje, bij de boterham beker melk en savonds yoghurt. Al heeeeel lang geen flesje meer ze wilde het zelf niet meer.
Dat is inderdaad wel erg veel. Zou toch eens kijken of het niet ergens eraf kan. Ik meet het helemaal niet meer af. S morgens wel 180cc uit een bordje. Maar verder bij de boterham schud ik gewoon wat melk in haar beker geen idee hoeveel dat is. Ik zou de avond fles minderen hij heeft overdag al genoeg op.
Ik weet niet waarom hij naar flesvoeding is geplaatst, maar het gaat niet over flesvoeding. Hij krijgt gewone melk. Sinds gister krijgt hij om 18.30 een klein bakje yoghurt ipv de fles (met melk) voor het slapen gaan. Tot nu toe vindt hij het prima. Maar ik mis wel een beetje het tutten op schoot met flesje geven hihi...terwijl zoonlief het prima vindt. Hij is nu echt groot geworden...
Omdat hij de gewone melk wel uit een fles krijgt De vraagstelling ging toch over de laatste fles zien te laten vervallen? Ik zal het topic verplaatsen naar 'voeding'.
Na haar eerste verjaardag. We eten geen toetje dus nu krijgt ze een bekertje warme melk voor het slapen gaan.