Hallo dames, Ik ben op zoek naar mensen die mij meer kunnen vertellen (uit ervaring) over het pur flo slaapsysteem. Wat zijn voor en tegens van dit matras? Waar moet ik eventueel rekening mee houden? Is het in de wintermaanden niet te koud? Kortom alle informatie is welkom! Alvast bedankt voor jullie reactie... Juf80
Ik had over nagedacht en uitgebreid over gezocht en gelezen. + erg hygienisch: geen stofmijt, allergie, schiemmel. + droogt snel - altijd slaapzak met goede TOG waarde. Winter c 2.5! Hier bij ook + dat purflo slaapzakken beginnen bij 60cm en erg erg schattig enorm handig! - wat kouder voor hoofd Uiteindelijk hebben we matras gekocht: Air baby elegance met protect aerosleep + nog aerosleep bij voor wissel. Ook hoeslaken van airsleep. Met een reden dat het toch wat warmer en steviger oogt. Bij beide systemen aerosleep/ maxxi air of purtfo had ik geen standpunt over wiegdood. Enige wat voor mij telt is dus: volledig wasbaar, geen kans op stofmijt, geen kans op schimmels, snel droog, ademend tbv lichaam( geen zweet zoveel winter als zomer) Dus we zouden een airsleep gebruik i purflo slaapzakken en littlecompany. Veel mensen kopen gewoon matras en daar dik tevreden mee. We dys niet er zit dergelijk verschil in!
wij hebben er een, maar deze is gekocht in 2007 dus we hebben hem reeds al 5 jaar in gebruik. Hebben inmiddels onze 3 kindjes op geslapen en nr 4 gaat er straks hopelijk ook gebruik van maken als hij of zij geboren is. Hij bevalt ons nog steeds prima. Ik vind hem niet te koud maar moet wel zeggen we hebben cv boven dus is hier nooit heel koud. Wat ik ook fijn vind hij is klein mee te nemen, enkel de buizen en de hoes, dus we gebruiken hem ook icm het campingbedje als we weg gaan. Tegenwoordig is hij nog meer vernieuwd geloof ik, maar ik ben dus al over het oude model nog steeds na 5 jaren dik tevreden. En de service van purflo vind ik ook super. Na 2 jaren was er een klein mankement in mijn verbindingsstuk, er zat een scheurtje in. Ik belde even en kreeg, zonder bon te overleggen, direct 2 nieuwe verbindingsstukken toe gestuurd die ik de volgende dag al in huis had. mijn ervaring is dus zeer goed.
Hier na 5 jaar en met twee kids ook goede ervaringen. Koud heb ik de matras nooit gevonden (maar ja, oudste tijdje ingebakerd, jongste puckababy dus bij start altijd extra laagje gehad). Ook hier na paar jaar scheurtje in verbindingstuk, super verholpen. Wat met een spugertje zoals onze oudste wel handig is: je kunt het ding zo in de wasmachine doen. Deed ik wel eens voordat we naar het kdv moesten, dan was de matras 's avonds weer droog. Ook met gipsbroek van jongste hoefde er eigenlijk niets meer boven aan de rug waar geen gips zat. Enige nadeel; hij klemt wat in het bedje. Dat kochten we 5 jaar terug via MP, is wel 60x120 cm maar het blijft een beetje wringen om matras met dekentjes erin te krijgen. Kan met nieuwer bed beter gaan.