Baby/dreumes 'clubjes'?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamima, 14 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamima

mamima Actief lid

4 apr 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar tips.
    Onze dochter van 10 mnd komt niet zoveel in contact met andere kinderen en al helemaal niet met (ongeveer) leeftijdgenootjes.

Ze is het enige kind in onze familie en gaat niet naar een gastouder/kdv
    Ik merk dat ze heel onwennig is wanneer ze soms andere kindjes ontmoet, ze huilt dan veel en weet niet zo goed hoe te reageren.

In een ideale situatie zou ik haar graag een dagje in de week naar een leuk kleinschalig kdv brengen om te wennen aan andere kinderen en te leren om aandacht en speelgoed te delen, maar helaas kan ik dat niet betalen.

Ik ben dus nu op zoek naar andere gelegenheden om haar in contact te laten komen met andere kinderen. Het liefst waar ze een beetje bij elkaar zijn en 'samen spelen' bijv. Babyzwemmen vind ik niet echt geschikt omdat ze dan toch vooral veel samen met mij bezig is. Dit doen we ook al trouwens.
    Ik spreek soms ook af met vriendinnen met kinderen, maar dat is natuurlijk niet vaak genoeg. Ik zoek echt iets structureels.

Heeft er iemand ervaring/tips waar ik wat mee kan?
    Ik kom met Google ook nog niet echt veel verder helaas!

2. Veera

Veera Niet meer actief

Echte clubjes weet ik niet zo gauw voor zulke jonge kinderen. Maar een (indoor)speeltuin is daar wel geschikt voor, dat is ook niet zo duur (als je bijv voor een bepaalde tijd komt is t nog goedkoper) en kan je vaak heen. Daar heeft dochter ook met andere kinderen gespeeld dat gaat automatisch
    Verder lees ik ff mee want in juni verlies ik mijn baan en gaat dochter ook niet meer naar een kdv..

3. mamima

mamima Actief lid

4 apr 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord! Ja daar heb ik ook al aan gedacht inderdaad! Al is onze dochter nog niet zo ver, ze kan wel heel goed en stevig zitten, maar beweegt verder niet qua rollen, buikschuiven, tijgeren of kruipen. Dus ik denk dat zo'n speeltuin nog iets te vroeg voor haar is om echt leuk te vinden.

Vervelend dat je je baan verliest en je dochter haar plekje op t kdv!

Ik ken wel het mamacafé, zoiets zou ook geschikt zijn, maar dat is hier echt voor baby's, tot max 1 jaar. Dus dat heeft nu niet meer zoveel zin haha. Jammer dat ik het nu pas bedacht heb!

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik weet niet waar je woont, maar bij ons in de regio heb je de 'wandelwagensoos'. Vrije inloop en vooral bedoeld voor onderling contact, zowel voor de ouders als voor de kinderen. Misschien kun je naar zoiets googlen?

Edit; zie nu je reactie dat je al zoiets als een mama café hebt :)

5. mamima

mamima Actief lid

4 apr 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat klinkt ook leuk! Inderdaad maar eens even naar googlen, bedankt!

6. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    In Groningen wordt in de bibliotheek 'ouder & kind café' georganiseerd. Is niet beperkt tot baby's, er zijn deskundigen, zoals een lactatieconsulent, een pedagoog etc., maar ook gewoon ouders met kinderen.

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Mama café's inderdaad of misschien zitten hier op zp wel meer moeders uit jouw stad/dorp die het ook leuk vinden 1 ochtend per week af te spreken?

Hier in Spanje hebben ze een aantal kleine indoor speelhallen/koffietent (met een hoekje om te spelen en een ballenbak). Daar speelde een ander kindje en zij nodigde me uit op een locatie waar ze samenkomen. Dus spreek vooral uit in de speeltuin bij andere moeders dat je dat leuk lijkt, wie weet komt er wat van!

8. mamima

mamima Actief lid

4 apr 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh de bibliotheek! Daar had ik ook nog niet aan gedacht. Daar wilde ik toch binnenkort eens naartoe om haar lid te maken:)

Zo zie je maar, waar een vraag op het forum al niet naar kan leiden. Veel goede tips al, ik kon het zelf gewoon even niet bedenken.

Maar ik vind het zo belangrijk dat ze met grote regelmaat met andere kinderen in contact komt! Ik ga weer opnieuw m'n zoektocht beginnen:)

Goede tips blijven (meer dan) welkom!

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik lees mee!
    Heb hetzelfde 'probleem'. Mama café is hier 1 dag in de maand, en komt elke keer weer rot uit. Verder ben ik van plan vanaf volgende week te gaan babyzwemmen ( dochter is 4 mnd)
    Waar kom jij vandaan?

10. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Hier ook hetzelfde probleem,waar komen jullie vandaan ? :)

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Omgeving Schiphol :)

12. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Vanaf 't moment dat ze kan lopen is ouder en kind gym (bij bijna elke gymnastiek vereniging hebben ze dit wel) misschien wel leuk.

13. mamima

mamima Actief lid

4 apr 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in het oosten van het land:) dus jammer genoeg niet bij elkaar in de buurt;)
    Ik ga nog eens rustig wat in het rond vragen. Bij de bieb hier is niet echt iets structureels te vinden jammer genoeg.

Ik vind dit best wel een lastig 'probleem'.
    Het eerste opvoedkundige dingetje waar ik m'n hoofd over breek, er zullen er vast nog velen gaan volgen haha :)

14. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
  15. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    In het oosten van het land zijn ook meerdere mamacafes. Ik weet Nijverdal, Zwolle, volgens mij Hengelo. Dedemsvaart, Slagharen is ook net gestart. En nog veel meer. Kijk ook eens op lokale draaggroepen, ook als je zelf niet draagt, daar zijn ook veel mama's actief.
    En als je eenmaal contact hebt, hebben die mama's ook vast weer tips.
    Kinderboerderij is ook altijd een leuke plek om mensen te ontmoeten.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Misschien kan je bij het cb informeren wat er is? Hier hebben ze speelochtenden dan betaal je €0,50 per keer en kan je kind spelen en jij als ouder in contact komen met andere ouders.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Onze indoorspeeltuin heeft een babyhoek. Trouwens, van een half uurtje zitten en kijken steken ze ook al veel op en worden ze moe.

Dus: gewoon gaan, voor korte momenten (in het begin).

Deel Deze Pagina