Heeft iemand leuke tips voor spelletjes tijdens een kleuterfeestje? Ik dacht zelf aan maskers versieren en "kegelen" met lege flessen. Help?
Koekhappen Cupcakes versieren Schminken Touw trekken Schipper mag ik over varen Zakdoekje leggen, niemand zeggen Hinkelen
Hier deze maand 2 feestjes 5 en 7 jaar. Op het programma staat: zelf cupcakes versieren met slagroom glazuur en van die kleine versiering. Dan cadeautjes verstoppen zodat de jarige moet zoeken. Dan knutselen; die van 5 wilde knikkerzakken versieren/kleuren en die van 7 bloempotjes die daarna in de oven moeten worden afgebakken. We hebben een sjoelbak en we gaan nog koekhappen, spijkerpoepen en de jongste wil een spelletje spelen met dansen totdat de muziek stopt (wie beweegt is af) verder wilden ze nog frietjes eten als afsluiter.
Wij hebben laatst onze eerste kinderfeestje gehad van onze 5 jarige. Ze gingen meteen mee naar huis dus aten we pannenkoeken (favoriet van onze knul) Met een dobbelsteen rollen en wanneer ze 5 gooide mochten ze een cadeautje geven, wanneer de jarige 5 gooide mocht hij zelf kiezen, als ze al wat hadden gegeven mochten ze toch mee rollen en de andere helpen. Na de tolìetronde naar het bos. We hadden een piraten thema en de spelletjes in dat thema, we hadden 6 spelletjes maar uiteindelijk onderweg 5 gedaan. Ze moesten touwtjes zoeken en zo naar de spelletjes. Ik liep met de kinderen en mijn man liep vooruit om spelletjes klaar te zetten. Blik gooien, waar is polly (de papegaai was er vandoor gegaan en moesten ze 4 kaartjes zoeken met een papegaai er op), snoep happen, wat is weg (spulletjes verzamelen en dan mag iemand wat weghalen), boomstam lopen, mikken (4 plaatjes in piraten thema, met spullen uit de natuur moesten ze mikken op de plaatjes, als er wat op viel mochten ze het omdraaien tot alles omgedraaid is) Na elk spel kregen ze een puzzelstuk met de aanwijzing naar de schat. Eenmaal thuis wat lekkers klaar gezet en hebben ze een katoenen tas versierd met textielstiften. Mocht je het eenvoudiger willen kan dat allemaal, blikgooien, ezeltje prik, mikken, allemaal lekker makkelijk om te doen. Als ze niet eten kun je cake/cupcake versieren of een lange prikker laten vullen met dingetjes (druiven, eierkoek, snoepje etc) Verkleden is ook altijd leuk net als stoepkrijt en bellenblazen klaar leggen (plus extra navulfles) 1 knutsel activiteit is altijd leuk, houten doosje versieren (action) met stoften, glitters, stickers.t shirt/ tas versieren, als je van die houten maskers kan vinden is dat ook erg leuk. Succes!