HBO toelatingstoets

Discussie in 'De lounge' gestart door Meral, 17 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Goedemorgen, ik wil graag nieuw leven in mijn leven blazen en heb het goede voornemen om in 2017 met een nieuwe opleiding te beginnen.
    HBO voeding en diëtetiek lijkt mij heel leuk.
    Nou zal ik daarvoor een toelatingstoets voor het HBO moeten doen. Heeft iemand verstand of ervaring met deze toets?
    Ze bieden ook voorbereidende lessen aan, dus wat is wijsheid?

En maakt het nog heel veel uit of je een HBO of MBO opleiding in deze richting doet?

Nou, bedankt alvast voor de antwoorden :D

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb in een ver verleden ooit toelatingstest voor HBO gedaan. Ik had mijn havo niet afgemaakt en had maar enkele certificaten. Ik moest toen maatschappijleer en geschiedenis doen. Ik heb boeken opgehaald, gestudeerd en geslaagd. Maar kan me voorstellen dat het inmiddels misschien anders is...

3. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik heb deze test zo'n 6 jaar geleden gemaakt. Bij mij ging het om een opleiding bij de Fontys. Even gekopieerd van de Fontys website is dit wat het inhield:

Wat is het 21+ toelatingsonderzoek

Het 21+ toelatingsonderzoek bestaat uit een capaciteitenonderzoek, de Differentiële Aanleg Test (DAT). Deze verzameling tests meet je intellectuele capaciteiten. De DAT toetst op taalaanleg en -vaardigheden (spelling, grammatica) en exacte aanleg en – vaardigheden (rekenvaardigheid, ruimtelijk- en praktisch inzicht). Je kunt je voor deze testen niet voorbereiden. Om een idee te krijgen van de vorm van de tests kijk je op www.iq-test.nl/testjezelf

Elke hogeschool houdt er volgens mij een eigen manier van testen op na.
    De test bij het Fontys was goed te doen. Je had alleen weinig tijd en kon niet alles in die tijd af krijgen wat ik wel moeilijk vond. Enorm stressen dus.

Succes!

Deel Deze Pagina