Hallo Mijn dochter is bijna 5 maanden. 4 dagen geleden begon ze met minder drinken. Normaal krijgt ze 4 x 210 cc en drinkt dit prima op. De laatste 4 dagen heeft ze +/- 400 cc op een dag binnengekregen. Ook heeft ze diarree. Vanmorgen bij de HA post geweest en weer na huis gestuurd met het verhaal dat ze niet uitgedroogd is. Nu heeft ze vandaag nog maar 1 fles gehad van 180 CC. Zodra ze de fles ziet weigert ze hem al.. ook spuugt ze steeds wat terug.. Net weer gebeld en ze kunnen niets doen omdat ze geen tekenen van uitdroging zien (ze plats nog, minder dan eerst, huilt nog met traantje) Wat moet ik nou???????? Ze kan toch niet op 180 cc leven vandaag?
kunnen ze misschien bij de EHBO wat voor je doen? ben je wel je eigen risico kwijt, maar pech.. (zou ik denken) ik zou ook zeer bezorgd zijn!!!
Vervelend dat je dochtertje zo slecht drinkt! Mijn zoontje heeft pas ook zo'n periode gehad, zo rond de 5 a 5,5 maand. Maar hij dronk de eerste helft vaak nog wel goed. Ik heb toen uiteindelijk gewoon 1 fles eraf gehaald, dus 3 flessen ipv 4. Moet er wel bij zeggen dat hij toen al minstens 100gram groente en fruit per dag kreeg. Vanaf toen dronk hij al z'n flessen weer leeg, hij taalde na 4 uur ook nog helemaal niet naar een fles. Nu zit er ongeveer 5 a 6 uur tussen en dat gaat prima. Anders zou je de melk nog in kunnen dikken met rijstebloem en dan met een lepeltje geven? Eet ze al fruit/ groente? Hier zit ook vocht in. Lastig dat ze ook niks anders drinkt. Mijn zoontje drinkt maar 3 flessen van 180/6 maar ook nog minstens 1 en soms 2 flesjes roosvicee op een dag. En tegenwoordig komt hij soms opeens s morgens heel vroeg alweer voor nog even een flesje Succes, hopelijk is het snel over! Ps. Is er ook naar haar oortjes gekeken? Als ze last van de oortjes hebben gaan ze vaak ook slechter drinken
Nog even ter aanvulling. Mijn zoontje klokte ook altijd alles op wat ik hem gaf, was rond de 4 maanden soms niet eens tevreden met 5x 180/6 en opeens binnen een maand veranderde dit helemaal
en ik zou je niet laten afschepen.. het moet toch ergens vandaan komen?? moet je wachten tot ze wel uitgedroogd is.. !?! bizar.
Ze heeft net weer 80 CC gedronken. Maar nog vind ik het weinig. Ze is wel erg vrolijk en slaapt nu weer. Ik ben nog steeds bezorgd. Normaal krijgt ze idd 4 x 210 en fruit en groente. Maar daar eet ze van beide maar weinig van (kwart van een klein potje). Naar mijn mening krijgt ze echt niet voldoende vocht binnen. Ik ben benieuwd hoe laat ze zich nu weer meld voor de fles, als dit weer langer duurt dan 4 uur en ze drinkt dan weer zo weinig dan eis ik weer een afspraak bij de huisartsenpost denk ik maar...... pffff wat erg dit
Ja was geen oorontsteking gelukkig. Welke roosvice krijgt jouw kindje? En mag dit vanaf 5 maand? Misschien ook een idee voor mij om te proberen!! Hoeveel cc krijgt hij?
Oke dat is fijn in elk geval! Ehm... gewoon roosvicee, heb de huismerk variant van de Jumbo, ik geef het sterk verdund, klein drupje erin en dan drinkt hij soms een paar slokjes en soms een hele fles (125cc), gebruik voor de roosvicee enz kleine goedkope flesjes. Ik snap je bezorgdheid, maar als ze verder vrolijk en alert is en blijft plassen zou ik me niet al te druk maken en het gewoon even aankijken tot morgenochtend denk ik Maar natuurlijk als je je zorgen maakt wel gewoon bellen! Sterkte ermee!
Ik zou eerlijk gezegd wel aandringen op weer naar de huisartsenpost te kunnen. Ze heeft wel heel weinig gedronken en sowieso minder dan dat ze normaal drinkt.