Zelf had ik ook een 2e naam gegeven. Ze wijzen je erop wat er allemaal fout kan gaan. En dit soort dingen gebeuren echt. Zelfs met tweelingen
Ik zou denk ik ook overstag gaan en een andere voornaam geven. Of hopen dat het andere koppel dat doet Die Michael Jayden gaat vanaf de basisschool waarschijnlijk door het leven als Michael, zeker als de andere Jayden bij hem op school zit. Ik vind het wel sneu voor de ouders maar ik had het denk ik ook veranderd.
Ik zou een 2e naam erbij doen of als ik 2 namen mooi vond voor de andere naam gaan. Hier vraagt de assistente van huisarts alleen om naam en geboortedatum. Je zou maar iemand hebben die denkt och dat kind staad er 2 keer in zal wel verkeerd zijn voeg het samen of verwijdert er 1.
Aanpassen, mijn man is tweeling en daar hebben we ook al eens moeilijkheden mee gehad. Wij hebben een koophuis maar volgens het kadaster stond dit op naam van mijn mans broer. Hoop geregel en gedoe en het is uiteindelijk recht gezet maar je wilt jezelf het achteraf toch niet kwalijk nemen als er iets mis gaat in een ziekenhuis of iets dergelijks? Ik zou dus de roepnaam hetzelfde houden en een offieciele 2e naam geven dan maar.
Ik zou een tweede naam erbij doen ( ik geef sowieso 2 voornamen). Vraag mij wel af of dit dan kostenloos mocht bij de gemeente.
1 had ook gewoon jayden op een andere manier kunnen schrijven djayden bv dan was de voorletter al anders geweest.
Op de middelbare had ik ook eens 2 jongens in de klas met zelfde voor en achternaam. Ook zelfde dorp kwamen ze uit.
Op het moment dat ik zwanger was van onze tweeling, wilden we ze een naam geven met dezelfde voorletter. Echter werd ons dringend verzocht een andere naam te kiezen met een andere voorletter, om verwarring te voorkomen na de geboorte. Wij hebben dit toen ook gedaan (eerste en tweede naam hebben we omgedraaid), vond het niet meer dan logisch! Je wilt toch niet dat je kind verkeerde medicijnen krijgt? Dus ik had in deze situatie zoals TS beschrijft, hetzelfde gedaan als deze ouders.
ik had er ook op zn minst een tweede naam bij gedaan en denk ook nog overwegen om de roepnaam te veranderen (baalde er nu al van dat "onze" jongensnaam die ik al een jaar of 10 wil en nog helemaal niet voorkwam in het dorp nu ineens 2 jochies die naam krijgen, en dan hebben ze wel andere geb.datum en achternaam!)