Puzzel tips

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Snowtje, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke leuke puzzels hebben jullie van ongeveer 12-16 stukjes?
    Wij hebben hier een winnie de pooh 4 in 1 puzzel doos, maar ze kent ze inmiddels uit haar hoofd. Daarom kan ze nu ook al de 16 stukjes, maar ik denk dat dat nog steeds lastig is als ze een nieuwe puzzel krijgt zeg maar.
    Hebben jullie nog leuke puzzeltips?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Speel-o-theek is ideaal :)

Maar misschien wil hier iemand ruilen?
    Het is vast iets waar meer mensen mee zitten.

En als je hier heel dichtbij woont heb ik er ook nog wel eentje liggen denk ik :)

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    heb je al op Lobbes.nl gekeken? Je hebt ook raampuzzels of puzzels die je zelf in kan kleuren. je kunt ook zelf een foto in reepjes knippen en deze op ijsstokjes plakken. Of een kleurenpuzzel maken van verfstrookjes van de bouwmarkt. je hebt dan van elke strook 2 stuks nodig. Van de ene strook knip je de vierkantjes uit en plak je op wasknijpers. Ik heb zelf deze blokpuzzel: Blokpuzzel Mijn Kleine Wereld online kopen, snelle levering | Lobbes.nl In tegenstelling tot andere blokpuzzels kan je deze op heel veel manieren samenstellen. Het is dus niet snel fout.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn ervaring is dat ze heel snel na het kunnen maken van 16 stukjes grotere puzzels kunnen maken en wij hebben hier dus alleen Nijntje 4-1 en Disney prinsesses 4-1. Daarna snel over naar de puzzels van 35 stukjes

Maar je hebt ze ook van Woezel & Pip, Bumba, Cars etc etc. Onze bibliotheek leent ook puzzels uit.

5. Saskia78

Hmm ik kocht vaak puzzels bij euroland
    Afhankelijk van het aantal stukjes tot maximaal 5€

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kringloopwinkel! Altijd genoeg te vinden. Als ze 16 stukjes kan, kan ze ook wel 24 of 30 etc.

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!
    Lobbes.nl ken ik niet, dank je!
    speel-o-theek heb ik geen idee van of dat hier in de buurt zit, maar is de moeite waard om eens uit te zoeken. bibliotheek zijn we wel lid van, dus kunnen daar ook eens gaan kijken.
    ben alleen bang dat de grotere puzzels toch te moeilijk zijn (maar die kunnen we natuurlijk wel bewaren voor later). Ze kan nu die 16 stukjes, omdat wij haar geleerd hebben hoe het moet zeg maar.. bv. rood stukje bij rood stukje. konijn zijn oren aan elkaar.. Inmiddels kan ze het zelf. Maar denk dus dat als er een andere puzzel van 16 stukjes is, dat ze niet helemaal begrijpt hoe het moet ;) principe van hoekjes, kantjes en middenstukjes is nog erg lastig :)

8. Saskia78

Maar het is toch helemaal niet verplicht om eerst de randjes te maken?
    Dat doet mijn 5-jarige nog steeds niet en die puzzelt algeheel wat groter :)
    Meestal begint ze boven of onderaan de puzzel en bouwt zo verder.
    Alleen de hoekjes legt ze altijd meteen neer..... Die liggen dan eenzaam te zijn tot er toevallig iets aan past :)

9. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Mijn dochter heb ik ook proberen te leren eerst de randjes te maken maar dan roept ze steevast "Dat wil ik niet" Die begint gewoon te kijken welke stukjes bij elkaar horen en zo vormt zich dan langzamerhand een geheel tot de puzzel klaar is, tja als dat haar manier van puzzelen is vind ik het best. Tot nu toe is ze een betere puzzelaar dan dat ik ben haha

10. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Zoonlief houdt ook erg van puzzelen (op sommige momenten). Hij maakt inmiddels puzzels van 60 stukjes, maar dan moeten wij wel de randjes maken. De binnenkant vult hij zelf op en dat kan hij verdomd goed!

Op rommelmarkten/speelgoedbeurzen kom je ook vaak puzzels tegen! Grondpuzzels (lekker grote stukken) kon hij hier ook snel maken.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha nee natuurlijk hoeft dat niet :D maar wat ze nu doet is inderdaad gewoon proberen of iets past en ze kijkt dan wel naar de tekening op de puzzelstukjes. Uiteindelijk lukt het haar dan wel, heb gewoon alleen het idee dat ze het nog niet helemaal begrijpt. Ze probeert dus ook gewoon een stukje met een rechte kan in het midden zeg maar. als het niet lukt pakt ze een andere.. Wil ook niet zeggen dat het erg is hoor, maar ben zeer benieuwd of ze een andere puzzel dan ook zo kan maken :p
    heb inmiddels ook even op marktplaats gekeken en heb wel leuke puzzeltjes in de buurt gezien!

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    grappig, zo doet die van mij het dus ook!

13. Saskia78

Hier nu een puzzel van 1000 stukjes liggen... En dan werkt dat dus niet meer...
    Maar met 100 ging het nog prima :)

14. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha kan me voorstellen dat het dan lastig wordt :D
    Heb vandaag zo een 4 in 1 puzzel van sesamstraat opgehaald van marktplaats. kostte niet veel gelukkig, want ze kon ze toch vrijwel gelijk maken ;) die van 16 stukjes kostte wat moeite maar ik was toch verbaasd dat het haar zo makkelijk afging :)

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij zijn nu lid van de bibliotheek en kunnen daar puzzels lenen.

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    De hema heeft ook een 4 in 1 puzzel van Jip en Janneke. Maar misschien al te makkelijk dan ;)

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Zo puzzelt onze peuter van 2 jaar en 3 maanden idd ook, haha :)

18. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Mijn dochtertje puzzelt precies zo! :)

Ze is de laatste tijd verslaafd aan puzzelen.
    Wij hebben hier de 4 in1 puzzels van Minnie en Jip & Janneke. Die maakt ze zo. Vandaag een 3 in 1 puzzel aangeboden van Bambi. Die is van 25, 36 en 49 stukjes. Ze heeft vandaag die van 36 stukjes helemaal zelf gemaakt *trots*. Het duurde even op haar manier, maar uiteindelijk had ze hem toch af. Er zijn dus ook 3 (of 4) in 1 puzzels met meer stukjes.

Grappig is wel dat ze daarna toch wel weer Minnie wilde doen. Die blijft ze het leukst vinden. En binnen 5 min. had ze ze alle 4 gemaakt :D

19. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    knap hoor! zo grappig dat je als ouder zo trots kan zijn he :p
    leuk om te weten dat er ook 3 in 1 puzzels zijn, dat wist ik niet.
    En ze blijven inderdaad hun voorkeuren hebben, zo schattig!

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we hebben 1 zo een puzzel van bob de bouwer(=6-9-12-16)

zoontje maakt meerdere grote stukken los van elkaar en daarna brengt hij die bij elkaar om puzzel af te maken.niet eerst de randen dus.

Deel Deze Pagina