Hoi hoi, Ik heb een zoon van 2,5 jaar en het wordt nu onderhand wel eens tijd voor een peuterbedje. Met name omdat ik momenteel in verwachting ben van een tweede kindje, en ik mijn zoon niet steeds uit zijn ledikant wil blijven tillen. Bovendien willen we naderhand natuurlijk het kamertje doorschuiven naar de baby. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een bedje dat een wat hogere rand heeft (iets dat een wat meer "geborgen" gevoel geeft). Iemand tips? Nog een vraag: kwamen jullie kindjes steeds uit bed toen ze in een peuterbedje lagen of bleven ze netjes liggen? En als ze uit bed komen, is het dan niet verstandig om overal de klinken naar boven te draaien (anders zit hij me dadelijk in de badkamer andere kamers te neuzen?) En dan nog een vraag waar ik nog een knoop in door moet hakken: Laat ik mijn zoon nu hij een nieuw kamertje gaat krijgen ook meteen verhuizen naar een kamer op de tweede verdieping en leg ik de baby straks op zijn oude slaapkamer op de 1e (waar ook onze slaapkamer is) of laat ik mijn zoon lekker op de 1e liggen (hier is hij gewend) en leg ik de baby op de tweede verdieping? Tips en adviezen zijn welkom!
Wat het bedje betreft, wij hebben ons ook georiënteerd en wij gaan tzt voor een ikeabedje, de Gulliver: GULLIVER Bedframe met lattenbodem - IKEA Wij zetten m dan met de open kant tegen de muur, maar je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen en een (extra) zijsteun te plaatsen. We hebben m al gezien bij Ikea en het lijkt een mooi stevig bedje. Kleine man ging er al op liggen en was helemaal in zn nopjes. Hij ligt nu nog prima in zn ledikant, maar de keuze voor straks is al gemaakt. Tussen haakjes, ben verder benieuwd naar de adviezen, want wij willen m dan tzt ook naar een grotere kamer verhuizen waar ook voor de toekomst veel meer speelruimte is.
Ik zou zelf de baby eerst een tijdje op jullie eigen kamer houden (veel makkelijker met voedingen snachts en baby slaapt dan lichter = veiliger). Dan is er ook niet zoveel tegelijk nieuw voor je zoontje. Qua bedje hebben wij een doorgroeibed, waar we een deel uitgehaald hebben, afgezaagd en weer teruggeplaatst (zodat je idd een randje krijgt). Dl komt er alleen uit als ze klaar is met slapen, of water wil. Heel gericht. Ze gaat nooit spelen in de badkamer of met onze kast ofzo (dat doet ze wel overdag, als ze aangekleed is).
Persoonlijk zou ik een 2,5 jarige alleen op de 2e verdieping en in een peuterbed niet fijn vinden. Zolang ze op de verdieping slapen waar jij je ook bevindt dan ben je in ieder geval wat dichterbij die eerste tijd in het nieuwe bed. Vonden wij wel heel erg fijn! Dan kwamen ze er echt zeker in het begin geregeld uit, maar dus wel zo naar onze kamer ipv weet ik waar óf alleen op zolder. Klinken omhoog had geen zin meer gehad op die leeftijd bij onze kinderen, die kregen ze gewoon wel open Wij hebben bij de middelste en jongste voor een meegroeibedje gekozen (waarbij de jongste er eentje met bijgekochte zijsteun heeft van Ikea).
Wij hebben onze peuter toen meteen verhuisd van kamer (van de tweede naar de eerste verdieping). We hebben toen een groot bed gekocht met een los bedhekje erbij. Ging meteen goed!