Afgelopen zaterdag hebben wij ontdekt dat we een zoontje krijgen! De roepnaam wordt waarschijnlijk niet zo moeilijk, we hebben meerdere opties en ook een goede voorkeur Maar nou wil het toeval dat dat een vrij directe vernoeming is naar de vader van mijn man. En daarom zou ik het leuk vinden om mijn vader ook te vernoemen! Alleen dan wel in een vlotte variant die bij de roepnaam past. Want ik voel er niks voor om te vernoemen 'om-het-vernoemen'... De naam die bij mij in de familie doorgegeven wordt is Johan Jan, vaak met Joop als roepnaam. Een beperkt aantal letters, en daarom kan ik er niet zoveel mee. Wie heeft er een leuk idee?
Bedankt voor het meedenken meiden! Er zitten een aantal leuke namen tussen. Ik vind Joah leuk, maar toch is dat m niet. Jona(h) is ook super, maar zo heet het zoontje van een vriendin helaas al. Net als Jonathan en Joas trouwens, die zijn ook al vergeven. Dus daar wordt het niet makkelijker op! Stiekem ben ik trouwens op zoek naar een langere naam. En er mogen ook letters bij die niet in de namen Johan/Jan/Joop voorkomen hoor!! Als je er maar iets van in terug ziet...Iemand nog ideeën? Ik vind het echt zo lastig!
Bij een tweede naam zou ik het niet zo'n groot probleem vinden als iemand in je omgeving toevallig al zo heet...maar wat andere idee'tjes: Juri(j)an Jurri(j)aan Jannick Juli(j)an Juan Alejandro Arjan