puzzels hout

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tompoes, Nov 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Mijn dochter heeft voor haar verjaardag een aantal houten puzzels gekregen. Vanmiddag geoefend en ja hoor, bijten! Flink stuk van het plaatje er af :(
    Mijn gastouder vroeg zich al af waarom ze weinig interesse toont in puzzelen. De laatste kiezen komen nog door dus ja, kauwen doet ze nog steeds. Welke puzzels zijn veilig? (hoeft absoluut niet duur te zijn).
    En is het normaal dat ze geen interesse toont in puzzelen?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,134
    8,867
    113
    Ieder mens heeft eigen interesses, ik vind het dus heel normaal dat er ook kinderen zijn die geen interesse tonen in puzzelen. En het kan ook nog dat het nog komt natuurlijk.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #3 piccolina, Nov 23, 2014
    Last edited: Nov 23, 2014
    Hoe oud is ze en wat bedoel je onder puzzels?
    Er zijn dieverse voor dieverse leeftijden. Soms zeggen mensen mijn kind doet met 1 jaar al puzzels maar ja wat ze daar verstaan van is raadsel.

Als kind in mond stopt allees moet je dat afleren of niet moet je zelf weten maar enige veilige speelgoed of puzzel is dan alleen van massiefe hout. Zonder lijm en zonder iets.
    Foam of kartoon kan ook.
    Maar dus 1-1.5 jaar kind kan op zich al goed steekpuzzels doen van 10+ stukken. Met 1.5 jaar al zeker duo puzzels zoals dat van janod bij . (Klein/groot, dik/dun) of bijv grote giraaf/kleine giraaf etc.
    Hier dus leg ik 20-30 stuks van dat soort dus er zijn 10-15 paren maakt ze dat moeteloos.
    Verder doet ze dat wel maar ik denk dat het meer iets voor 1.5-2 jaar is kartonen puzzels dieren die bestaan uit 2-5 stuks bijv haba of djeco.

Massieve houten puzzels etc hebben grimms en hape en selecta.
    Goede dikke gelamineerde kartonen puzzel zijn van djeco en janod.
    Dat is bovengenoemde kan in mond zal niet veel gebeuren.
    Steekpuzzels zijn van djeco hebben ze ook in stof en zoiezo die steekpuzzels zijn wereld verschil met goedkope want ze stinken niet naar forlmaldehyde en weken ook niet als ze nat worden.
    Je kan ook kijken naar magnetische puzzels.
    Verder ik denk als ze geen puzzels wil is of daar geen interesse nog is of ze boeieen haar niet of het wordt niet goed aangeboden. Je moet het zelf eerst doen en dan ze pas als ze je dat zag vaker te doen.
    Maar hier ook heeft ze meer interesse in duo puzzels dan andere ze vind leuk zoeken ik zeg dan "waar is koe" ze zoek en ik zeg dan ok en nu de andere koe. Ze legt het naast elkaar ze kan nog niet het precies inpassen.
    Maar echt vierkante pussel van kartoon van 6/8 stukken kan ze nog niet echt goed.

Puzzels zijn ook leerprocess als ze 2 is en is haar eerste puzzel dan kan je niet verwachten dat ze dat gewoon doet. Je begint altijd errst klein waardoor kind steeds begrijpt hoe en wat en als ze nu met 2-3 stukjes doet kan ze heel snel met 20 doen.
    Ik ken meisje die met 2 jaar een fotopuzzels van 25-35 stuks deed.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Die van mij, bijna 4 heeft een hartgrondige hekel aan puzzelen. Sowieso doet hij niks waarvan hij vermoedt dat hij het niet kan. Tsja, ieder zo zijn ding.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #5 piccolina, Nov 23, 2014
    Last edited: Nov 23, 2014
    Janod Houten puzzel Dierentuin
    Deze dus met 1-1.3 jaar miss 1.5 nog wel goed te doen (mag in mond zeg maar)
    Houten puzzel kat Felix - Janod - Sjieke Boel
    Deze ook kan in mond is wel lijm maar is soort geplastificeerd

Deze ook lijken mij wat voor iemand die in mond stopt:
    FISHER PRICE Houtpuzzel Olifant | pinkorblue.nl

Leuk duocat spel van Janod met tegenovergestelde paren
    Is gewoon kartoon maar is 1.5 jaar goed te doen.

Weet niet of ze dar soort puzzels al deed maar als niet beter daarmee beginnen en dan pas echte puzzels van vele stukjes zoals deze
    puzzels safaridieren (4, 6 en 9st) | ilovespeelgoed.nl

Lagenpuzzel ook goed voor ontwikkeling is 1.5-2 jaar hangt af van welk maar is ook gelijmde lagen hout maar zijn meestaal groot en kies je djeco is ook vaak geplastificeerd.

Ps:
    En dat merk kan je bijten opeten of wat je wil zal je schade. Heb zelf stapelspel en is gewoon regelmatig hier in mond tot natheid gebeten vroeger. Ook puzzel heb ik maar is echt moelijke dus ze speelt maar gewoon mee. Is leuk als cadeau dat blijf euwigheid goed en duurzaam.
    Grimm's houten puzzel auto 43692 | De Toverboom gratis verzenden | grimms.toverboom.eu

6. Storm

Storm Niet meer actief

Hier drie puzzelaars in huis. Maar ze hebben geen van drieën op stukjes zitten bijten.
    Het ene kind houdt van puzzelen, de anderen van auto's. Ik zou me er niet druk om maken.

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    En zo heeft mijn bijna 4 jarige in 10 minuten een legpuzzel van 100 stukjes af.
    Hij is juist ontzettend goed in puzzelen en vindt het daarom uiteraard ook leuk.

Maar de dochter van TS is wel 2 jaar jonger, ik denk dat ze het gewoon te moeilijk vind nog, en daarom er geen interesse in toont. Met 2 jaar vond mijn boef er ook nog niet zoveel aan zoals hij dat nu wel vindt.
    Ik zou iig wel je dochter proberen aan te leren dat ze niet alles meer in haar mond mag stoppen. Speelgoed is om mee te spelen, niet om te consumeren ;)
    En wat betreft het puzzelen; geef haar zo af en toe een puzzel om te kijken of ze er al meer mee wilt doen, helpen mag natuurlijk als ze dat toelaat. Wilt ze het niet, prima probeer je het gewoon over een tijdje nog eens.
    Maar maak je er niet al te druk om, het komt vast wel als de tijd er naar is.

8. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Onze dochter van bijna 2 heeft ook niks met puzzels, maar vind knutselen en verven fantastisch en dat doet ze ook heel nauwkeurig en rustig.

Ieder kind heeft andere interesses.

9. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    @piccolina mijn dochter is 2

Share This Page