Hoe zou je tweedehandse kleding en speelgoed prijzen? Ik heb van mijn kinderen een hoop verschillende kleding en ik ga voor het eerst op een tweedehandse kleding beurs staan. Ik ga natuurlijk alleen schone gewassen kleding meenemen - niks met gaten of vlekken. Hoe kan ik dit het beste prijzen? Ik heb (winter)jassen, spijkerjassen, vests, blazers, broeken, shirts, schoenen etc. Ik heb diverse artikelen waar nog de prijstags van aanzitten (lief, mexx, dirkje). Dan varieert het ook nog van merken, ik heb geen goedkope merken (zeeman, wibra, hema), echter ook geen super dure merken (denk aan benetton, zara, dirkje, prenatal, lief) Dan ook nog schoenen.. meeste schoenen waren nieuw 90 euro, natuurlijk kun je niet verwachten dat je de jackpot krijgt maar wat kun je wel realistisch vragen? Hoe zou je prijzen kenbaar maken? Sticky note aan de binnenkant? Hoe zou je het sorteren? Per maat? 50, 56, 60. Of aparte stapel voor alle jurkjes kleinste maat boven grootste onder, en hetzelfde voor rokjes, blazertjes, shirtjes etc... Speelgoed, zelfde hier geld meeste ongebruikt op zolder, elektrische autotjes, speelgoedkeukentjes, schrijfborden.. wat is realistisch.
Ga je zelf op een kraampje staan of lever je het in.. Op de laatste kledingbeurzen is er ongelooflijk veel kleding ingeleverd. Dat drukt dus de prijs. Geloof dat je zo rond. 2-3 voor een jurkje kan vragen 1-2 voor een tshirt (ligt aan merk, staat en kleur) 2-3 voor een broek 5 voor een jas Schoenen geef idee, ik denk max 5. Dit geldt trouwens zo tot maat 92. Duurdere merken uiteraard meer.. Maar kijk niet gek op dat je deze niet kwijtraakt. Sta je zelf op de beurs.. Dan zelf je een beetje onderhandelen. Of zorg dat je extra vellen en stiften bij je hebt. Je kan altijd zakken met je prijs. Ongetwijfeld zal er soms afgedingd worden
Ik vind het zelfs het prettigst als het op maat gesorteerd is. Soms zie ik op kraampjes gewoon dozen met de maat erop en dan uitzoeken. Jurkjes of juist de duurdere items op een hangertjes en dan een touwtje spannen op je kraam. (Ooit zelf een kledingrek meegenomen en naast de kraam gezet)
Ik sta zelf op de beurs de hele dag, er zijn op dit moment wel weinig verkopers van kleine maatjes, ik denk van de +- 100 verkopers nog geen 6 de jongere maten.
ik zou sorteren per maat. de kleinste maatjes 1 euro per stuk. Echt hele mooie dingen of merkdingen 2-3 euro. Jasjes 4-5-6 euro. Schoentjes ook zoiets. Grotere maten vanaf 92 zou ik 2/3 euro vragen en broeken bv 3/4 euro. Ik persoonlijk geef meer niet uit aan non merkkleding. Prénatal, name It etc zijn voor mij niet echt merkkleding.
Ik denk dat je het gewoon op kledingstukken moet gaan prijzen (dus rompertjes/shirtje bij wijze van 3 euro, vestjes/truitjes/jurkjes 4 euro, jasjes 5 euro) en op maat gesorteerd is echt super handig, dan kan iemand gericht zoeken voor zijn/haar kind.
Bij de ijhallen (A'dam noord) betaal je 50 cent tot 1 euro per kledingstuk, merken als Dirkje en name iT. Soms iets meer als t echt bijzonder is of merken als Armani etc.. Jasjes 2 tot 3 euro. Schoenen weet ik niet... Aanbod is daar dan ook wel groot.
sta zaterdag op een rommelmarkt waar alles verkocht mag worden heb per maat gesorteerd en ook beetje broekjes /shirts bij elkaar heb niks geprijsd, merk dat dat het beste werkt je moet geen hoge prijzen vragen