Pvc vloer. Ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Syane, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    In ons nieuwe huis zijn we aan het denken aan pvc vloeren.
    In elk geval zeker geen laminaat en vloerbedekking. We willen wel graag wat geluidsdempend en niet te kwetsbaar met drie kinderen.
    Nu denken we aan pvc. Zijn er mensen hier die dat hebben? Wat zijn ervaringen?

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja, nieuwe gelegd op de vloerverwarming.

We hebben een zelfplakkende genomen, die we wel nog in de lijm hebben gelegd op advies van meerdere PVC leggers/PVC bedrijven. Dit omdat de naden dan beter waterdicht zijn als er geknoeid wordt.

We hebben gekozen voor die van de Hornbach, helft goedkoper. Dus konden we het ook boven leggen.
    Garantie vervalt wel als je het in de lijm legt, omdat je het niet volgens de voorschriften legt. Maar naar onze mening hebben we geen garantie nodig. PVC kan veel hebben, behalve scherpe voorwerpen.

Fijn aan de voeten, niet glad ivm ruw oppervlak (houtstructuur). De hondennagels kletteren er ook niet zo op, erg fijn.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    wij hebben het aan boord, steenstructuur, tegels van 50x70. Wel gelijmd en door bedrijf laten leggen. Hiervoor echt steen gehad en dat voelt echt een stuk harder aan.

Als het droog is is het erg fijn, heb je net gedweilt moet je opletten, dan is het af en toe glad.
    Goed schoon te houden. Kinderen spelen er lekker op.

Met dieren erop geen ervaring.

Mijn conclusie: ik zou thuis heel graag het laminaat eruit gooien en ook pvc erin (helaas staan er andere dure klussen eerst gepland dus de vloer moet wachten)

Bijgevoegde bestanden:

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier pvc met 2 kinderen en 4 dieren, en ik vind het ideaal! Wil nooit meer anders!

5. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hier beneden en op de eerste verdieping. Ik vind het heerlijk! Lang niet zo kwetsbaar als laminaat en geen stress als er een keer geknoeid word. Hebben het door en bedrijf laten egaliseren en leggen. Icm vloerverwarming helemaal lekker :D

6. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.198
    531
    113
    Bij ons hebben de buren het en ik vind het echt verschrikkelijk. Als ik daar overheen loop heb ik echt het idee over een stuk zeil te lopen. Behalve dat ik het niet mooi vind zitten er bij hun ook kieren tussen maar dat ligt waarschijnlijk aan de manier van leggen denk ik. Misschien daarin verdiepen hoe het gelegd wordt?

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Wij hebben het ook, gelijmd over bestaande plavuizen (na egaliseren) en vloerverwarming, heerlijk! Nu na 4 jaar hier en daar een krasje/deukje maar verder nog prachtig! Makkelijk schoon te maken, warme uitstraling (donker houtlook) en laag in onderhoud. Ik zou het zo weer leggen, zijn geld meer dan waard!

8. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Hier op nieuwbouwvloer, zelf gelijmd en gelegd (egaliseren hebben we niet nodig geacht en dat bleek juist). Ideaal, en het wordt niet herkend als PVC. We hebben een hout 'look' met reliëf.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb gekozen voor een mooie vinyl vloer, scheelt egaliseren.
    We hebben 2 honden (scheelt echt in het geluid) en 2 kinderen.
    Bovendien het was zo gelegd.

We hebben pvc gehad in de hal en keuken, maar dit beviel ons niet. Het is niet goed schoon te houden met die ribbels.. In de keuken is het al vervangen.

10. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Wij adviseren om geen klik PVC meer te gebruiken. PVC werkt ook en de klikverbinding is vaak erg zwak. De kans op kieren is hierdoor groot.
    Wel altijd egaliseren!! Alles tekent door op PVC.

11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben click PVC. Hebben het laten leggen en zijn er erg tevreden over.

12. veense

veense Niet meer actief

Wij hebben ons er in verdiept voor ons nieuwe huis, maar het niet gedaan. Vond het in de showroom erg lelijk, en even met mijn ring er overheen gaf al een kras...En dat was dure pvc ;)
    Nu beneden gekozen voor keramisch parket (inclusief plinten): iedereen denkt dat het echt hout is en het kan ontzettend veel hebben.
    Op de andere 3 verdiepingen een zware kwaliteit vinyl, gelijmd gelegd. Zowel keramisch parket (begane grond) als vinyl (souterrain) icm vloerverwarming trouwens, gaat prima!

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    We hebben pvc laten leggen (verlijmd) en de vloer ook laten egaliseren. Het is inmiddels 3,5 jr geleden en het ziet er nog steeds prachtig uit. We hebben 1 dochter, 6 katten en gemiddeld 2 nesten kittens per jaar ( ik heb een cattery) en echt je ziet er niets van. Het is supermakkelijk schoon te houden.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij waren erg ontevreden: was een duurdere variant, maar echt niet bestand tegen kinderspeelgoed en huisdieren. Gelukkig lag het alleen in de keuken, maar ik ben blij dat daar nu gewoon laminaat ligt.

15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Wij hebben ook PVC, bevalt super!
    Hebben geen dure genomen, als het met tien jaar af is ben ik er ook wel op uitgekeken ;)
    Hebben de 'plak' variant. De stroken (met houtlook) zijn net een soort stickers, ideaal om te leggen.
    We hebben ook vloerverwarming, PVC vloer is snel op temperatuur, heerlijk!

Wat al eerder gezegd is, scherpe voorwerpen en PVC gaan niet echt goed samen.
    Hier een keer een glazen kan kapot laten vallen en daar is de vloer wel van beschadigd. Het valt anderen trouwens niet op, ik weet waar het zit, dus je kunt het zien, maar ik stoor me er niet aan.

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben het in de keuken en ik vind het er supermooi uitzien maar eerlijk? Als ik erover heen loop heb ik het gevoel dat ik over goedkoop zeil loop en dan ben ik vast de zeikerd maar daar irriteer ik me aan. Wij nemen dus geen pvc meer.

17. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Hier beneden. De vloer lag er al. Het is een mooie robuuste vloer compleet met nerven. We krijgen veel complimenten over de vloer en iedereen is altijd verbaasd dat het pvc is.

Ik herken ook niet dat het op zeil loopt als je erover loopt. Dat is hier echt niet zo. Dat heb ik eerder met ons laminaat boven...

18. Feilo2015

Feilo2015 Lid

22 mei 2015
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb het vorig jaar laten plaatsen (de plakvariant en vloer laten egaliseren) en het bevalt me uitstekend! Het is makkelijk schoon te houden en de meeste mensen zijn erg verbaasd als ze horen dat het pvc is. Het enige nadeel vind ik dat het wat glad is.

19. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ideaal, zou nooit meer anders willen!

20. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Heel tevreden. Wij hebben met een klein beetje structuur erin alsof het van hout is. Je ziet er niks op. Zou bij wijze van een jaar niet hoeven dweilen. Doe ik natuurlijk niet haha. Wij hebben het laten leggen en door het egaliseren van de vloer is het wel duurder dan laminaat. Daar hadden we ons op verkeken. Dus laat je goed informeren.

Deel Deze Pagina