Pvc vloer. Ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Syane, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Beneden verdieping hebben wij volledig pvc (op de wc na, daar liggen tegels). Ik ben verkocht!! Ik zou er zo weer voor kiezen. Geegaliseerd en de pvc vast gelijmd. Vloerverwarming is echt niet nodig, het is niet koud aan je voeten. Ideaal met onze dochter; kan er bij wijze van een emmer water overheen flikkeren zonder dat het kwaad kan. Ook slijtage of beschadigen lukt echt niet, het blijft super mooi. Ook zie ik er niets op (als ik kijk naar m'n laminaat boven, na het dweilen zie ik alweer vlekken...).

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Het ligt ook vaak in vakantiehuisjes enzo.. dat zegt toch wel genoeg over hoeveel het kan hebben :)

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Super fijn al die ervaringen. Over het algemeen dus erg positief.
    Wat hebben jullie als afwerking gedaan? Plinten? Of is het mooi genoeg als je het gewoon tegen de muur laat leggen en het zo laat?

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier niet positief over onze grijze pvc tegels, wel over het houtmotief boven.

Op de tegels zie je echt alles en evt krasje worden doorzichtig/wit. Geen succes dus helaas.

Boven hetzelfde merk, alleen dan houtmotief en daar wel tevreden over.

5. beebj

beebj Niet meer actief

Egaliseren, plinten plaatsen en vervolgs pvc er strak tegenaan leggen. Dat is de gebruikelijke methode. M'n vader is parketeur, dus met vragen over vloeren kan ik best veel antwoorden geven, haha! Ik heb zelf vrij hoge plinten, vind ik mooi. En gewoon wit, rechtoe rechtaan. Die koop je kant-en-klaar. Bovenkant netjes afkitten en klaar is kees.

6. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Wij hebben mooie hoge dunne plinten. Ziet er strak uit!

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Heel tevreden! Laatst was onze wasmachine kapot gegaan en er heeft een aantal uur water op de vloer gelegen (kwam er pas laat achter), maar geen beschadiginge of opbolling of wat dan ook.
    De meeste mensen merken pas dat het pvc is, als ze er met hun vingers overheen gaan om te voelen. Tot nu toe hebben we ook nog geem beschadigingen door vallende dingen of door de kinderen (die met eigenlijk alles wel hard gooien...)

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.415
    113
    We hebben PVC gelegd (na egaliseren) en daar later afneembare plinten overheen geplaatst.
    Zit een holle ruimte achter, ook handig voor kabeltjes etc ;)

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Is het perse nodig om plinten te plaatsen? Ik lees ook dat mensen het soms strak tegen de muur aan plaatsen?
    In ons huis zit namelijk helemaal niks. Nergens geen plinten. Bovenste verdiepingen helemaal geen kamers. Alles moet boven nog gemaakt worden.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Alles kan.Maar plinten beschermen je muren, en dekken de kier af tussen harde vloerbedekking en muur. (Harde vloerbedekking leg je meestal los van de muren, om geluidsoverlast te voorkomen.)

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Op dit moment zijn ze de pvc vloer in ons nieuwe huis aan het leggen(1e verdieping en zolder).
    Eerder deze week hebben ze geëgaliseerd.
    Hier dus nog geen ervaring.
    Enige tip die ik kan geven....kijk goed naar de dikte van de slijtlaag!
    Wij hebben de dikste slijtlaag genomen dit is 0,55mm.

12. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier inderdaad hoge dunne witte plinten, oog mooi clean.

Voor je beeld. Mijn man heeft een grote vleugel in de woonkamer staan, en dus ook op de pvc. Nu zitten daar 2 kuiltjes in natuurlijk door de druk erop. Als we hem even verrijden, zijn die 2 kuiltjes in een halve dag teruggetrokken tot normaal. Dat zegt ook wel iets over hoeveel het kan hebben.

13. beebj

beebj Niet meer actief

Alles kan idd, maar persoonlijk vind ik plinten wel noodzakelijk, althans, ik vind zonder niet mooi, haha.

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Deze dikte willen we ook zeker nemen.

Deel Deze Pagina