Wij willen graag een nieuwe pvc vloer laten leggen met daarbij vloerverwarming. Heeft er iemand ervaring mee? En zo ja, zijn er tips? We begrepen dat je meerdere opties hebt voor de verwarming, en dat als je sleuven kiest deze erg diep moeten ivm eventueel vrijkomen van de weekmakers in pvc? En wat zijn de kosten bij jullie geweest? Het gaat hier om zon 50m2 totaal.
Wij krijgen ook een pvc vloer, wij hebben gekozen voor een verlijmbare versie. We zijn voor beneden 70m2 3500 kwijt en voor boven 100m2 2500. We hebben beneden voor een dikkere toplaag gekozen omdat hier het meest word geleefd. De kosten zijn inclusief egaliseren en leggen.
Wij hebben vanmiddag een pvc vloer gehaald bij Beboparket in Vriezenveen. Vanuit ons anderhalf uur rijden maar €2850 voor bezorgen, leggen, ondervloer & plinten van 80m2.
Ik heb een huurwoning met vloerverwarming dus bij mij ligt de vloer "los" omdat het makkelijk weg te halen moet zijn.Ik heb beneden pvc en op de slaapkamers, op zolder vloerbedekking en ik was nog geen 2000euro kwijt, inclusief leggen en bezorgen.Plinten heb ik niet,vind ik niet mooi.De vloer is voelt aangenaam aan en het klinkt niet zo "hard"als een laminaat vloer.Hoe het zit met weekmakers, geen idee maar laat je niet te snel iets aanpraten en daarmee op kosten jagen.Er is een keurmerk voor pvc vloeren,bekende winkels verkopen alleen maar vloeren met keurmerk.
Wij hebben een quick step pvc vloer. Verlijmde versie. Waren voor vloer, leggen en egaliseren 70 euro per m2 kwijt
Wij gaan dat volgende week doen. Wordt hier iets duurder door visgraat, maar een kleine 50m2 zorgt voor 3800 euro incl sleuven dichten, egaliseren en leggen met bies.
Netjes! Wij zijn nu dus aan het kijken of het voor ons al het extra werk waard is om er vloerverwarming onder te hebben. Voor mij hoeft dit niet perse, maar met oog op de toekomst is het wellicht handig als het er al ligt.
Wij hebben tegels met daaronder bestaande vloerverwarming. Ik vind de tegels niet mooi. Maar eruit slopen is best een operatie en waarschijnlijk sneuvelt de vloerverwarming dan en moet die er vervolgens ook uit. PVC over tegels is een optie. Maar wat doet dat met de werking van vloerverwarming? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Wij hebben in de woonkamer hout op een bestaande tegelvloer met vloerverwarming (wel bijverwarming, dus is wel anders natuurlijk). Zolang je de tegelvloer goed laat egaliseren en de pvc vloer laat verlijmen, is het volgens mij een prima optie (wij hebben toen ook naar pvc gekeken).
Mijn ouders hebben een PVC vloer over een bestaande tegelvloer laten leggen. Was geen enkel probleem, hoefde zelfs niet geëgaliseerd te worden. Vloerverwarming welke er al onder lag doet het prima.
Ja wij hebben er ervaring mee. Het ligt eraan wat voor vloerverwarmingssysteem er onder jullie vloer ligt? Er zijn verschillende soorten. Je moet kijken of de warmte van de vloer voldoende is om er pvc over te laten leggen.(vaak kunnen bedrijven die pvc leggen dat nameten voor jullie) Helaas was het bij ons zo dat er te weinig warmte door kwam waardoor bij ons alles eruit moest incl vloerverwarming.
Dat hebben wij, en de vloer is heerlijk warm hoor! Merken er niks van. De vloer is gelijmd overigens.
Vloerverwarming is trouwens beneden de hoofdverwarming. (Hebben wel radiatoren, maar die worden loeiheet. Dus voor de zekerheid staan die gewoon uit. Ivm kleine kindjes)
Ik ga toch maar eens wat offertes voor PVC aanvragen dan. Ik vind onze vloer spuiglelijk, maar ben zo bang dat de vloerverwarming dan niet meer goed werkt.
Mag ik je vragen waar je de vloer gekocht hebt? Wij zijn afgelopen zaterdag bij een vloerenzaak geweest, en kwamen qua kosten op zo'n €5500,- voor een pvc visgraat + egaliseren + leggen met bies. Voor een woonkamer met gang voor zo'n 50m2. Hier schrok ik nog al van!
Wij kwamen hier bij de vloerenzaak op 7000 voor pvc incl egaliseren, leggen en plinten, en op 8500 voor verlijmd incl. Beiden met vloerverwarming. Ik lees dat ik nog even verder op pad ga want goeiendag. Dit is wel mega verschil... en geeneens visgraat!
Wat een uiteenlopende prijzen, indd! Zit ook in kwaliteit en garantie. Er zit bij ons geen vloerverwarming bij.
Ja enorm zie ik nu. Hier inderdaad wel echt hoge kwaliteit vloer, en lang garantie op zowel de verwarming als de vloer zelf. Maar dit maakt wel dat ik nog net even iets langer ga zoeken straks...
Die vloer heeft overal iig wel dezelfde prijs, 39,95. Spigato Ambiant of zo Waar ik het nu door laat doen is egaliseren + leggen 22,95 geloof ik, en door visgraat wordt het 30 euro of zo. Toko Hoogeveen Vloerverwarming is nog weer 1700 of zo.