Pvc vloer visgraat of gewoon

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 23 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    We krijgen in juli onze nieuwe woning en zijn nu aan het oriënteren voor de vloer. We zijn eruit dat we graag een pvc gelijmde vloer willen. Alleen nu de keuze tussen visgraat of rechte planken.
    We komen er nog niet uit dus schakelen hulp in :p
    Het is een L kamer..
    En door leggen in de open keuken of in de keuken een andere vloer..
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ik zou doorleggen. Qua motief geheel afhankelijk van de rest van je interieur.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Sowieso doorleggen! Ik ben zelf geen fan van vissengraat, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

    Hier gelijmd pvc. Heel blij met het pvc maar zou volgende keer niet weer voor lijmen kiezen, maar voor click...
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    In elk geval doorleggen! Ik vind een andere vloer in de open keuken echt lelijk. En visgraat is ook echt mn ding niet.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  5. MiniMe81

    MiniMe81 VIP lid

    29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik houd van visgraat, heel chique.
    Willen wij ook gaan doen, en ook lijm pvc (beter bij vloerverwarming).
    En inderdaad helemaal door leggen, dat vind ik ook het mooiste
     
    Bailey07 en Luna86 vinden dit leuk.
  6. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Waarom niet weer gelijmd?

    OT
    Ik zou zelf geen visgraat leggen en zeker wel doorleggen in de keuken!
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Kan zijn dat het slecht gelegd is maar er gaat heel veel vuil tussen de naden zitten wat ik er moeilijk tussenuit krijg. En het werkt behoorlijk dus de naden zijn de ene keer echt groter dan de andere.

    Oh en ik kan mijn stoomreiniger niet meer gebruiken :p;).
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Doorleggen in de keuken en keuze vloer afhankelijk van je stijl. Ik vind het heel mooi, maar het past niet bij ons. Vrienden van ons hebben er wel voor gekozen (iets klassieker huis) en daar vind ik het prachtig (wel echt hout overigens).
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  9. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Aangezien het een open ruimte is: alles 1 geheel doen veel mooier en rustiger.

    Motief: ik persoonljk zeg visgraat. Vindt dat zo mooi! Gaan wij doen in ons andere koophuis. Maar ik moet wel eerlijk zeggen visgraat vind ik niet in elke stijl huis en interieur passen. Ligt er echt aan wat jullie voor stijl huis en inrichting hebben.
     
  10. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Wij hebben een visgraat pvc in een lichte houtkleur, echt onwijs blij mee! We hebben het doorgelegd in de keuken, dat kan juist met pvc. Waarom zou je het niet doen?
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Ik vind het altijd wel mooi om een andere vloer in de keuken te zien. Maar dat vind ik ook weer niet in elk huis passen.
    Hebben jullie de vloer gelijmd?
     
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Zeker doorleggen. Oogt ruimer en rustiger. PVC in de keuken werkt heel erg fijn. Is goed schoon te houden.
    Visgraat of gewoon gelegd ligt idd echt aan de stijl van je huis en je interieur.
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 608121 Dit geeft wel aardig onze smaak weer. De keuken moeten we nog uitzoeken maar ik wil sowieso wit, grijs, groen en hout. Ik vind een gegoten vloer mooi in de keuken maar dat is denk ik een beetje boven budget.
     
  14. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Wij hebben iets ander type maar gewoon recht :) man vind visgraat ontzettend lelijk, ik kan t heel mooi vinden maar ligt wel echt aan t type hout of pvc in dit geval ;)
    Wij hebben een click variant (met kurk onderlaag tweemaal eronder vast voor isolatie - hebben geen vloerverwarming).

    Wat ik kan bedenken tegen een gelijmde vloer: mn moeder heeft dit. En t motief is werkelijk prachtig hoor, lijkt net echt hout.
    Maar in de gang zitten 2 hobbels waarbij ze t gewoon niet netjes gelegd hebben (zonde van zo’n dure vloer)

    En ik vind t altijd nogal dreunen als je loopt (hun hebben nieuwbouw appartement). Onze vloer dreunt bijv weer helemaal niet, maar dat kan ook met de kurk onderlagen te maken hebben ;)

    Verder zou ik denk ik ook de vloer doorleggen, of t nou visgraat is of niet ;)
    Ben ook niet zo van de verschillende vloeren (waarbij je ook weer iets moet verzinnen qua overgangsprofiel ed)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  15. Ann85

    Ann85 Bekend lid

    15 okt 2011
    689
    289
    63
    1 ruimte zou ik ook door laten lopen. En een visgraat vind ik super mooi dus als je huis dat kan hebben zeker doen! Vooral de brede visgraat vind ik persoonlijk een mooie uitstraling.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  16. Ann85

    Ann85 Bekend lid

    15 okt 2011
    689
    289
    63
    Ik vond dit ook een uitdaging. We hebben in onze slaapkamer ook een badkamer gerealiseerd. Waar het bad staat ligt een houten vloer en de rest vloerbedekking. We hebben de houten vloer laten 'omlijsten' zodat de vloerbedekking daar strak tegenaan gelegd kon worden. Dus geen lelijke overgang profielen oid gelukkig
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sowieso doorleggen.
    Visgraat kan heel mooi staan, maar daar moet je wel het type huis voor hebben.
    En vindt het alleen mooi staan bij een lichte vloer.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  18. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb ook getwijfeld maar toch recht genomen. Visgraat is erg druk en met doorleggen kwam het niet overal even mooi uit
     
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Geen spijt van je keuze?
     
  20. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Doorleggen en visgraat! Ik wilde ook visgraat, niet gedaan en nu ontzettend veel spijt van.
     
    Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina