Ladies! 10j geleden een wasmachine gekocht. Maar nu zat er sinds een tijdje een luchtje aan de 60gr was. Vanalles geprobeerd, azijn, "HG wasmachine monteur" 2x, meer 95gr wasjes etc. We hebben vrij "zacht" water hier dus ik verwacht geen verkalking. Het is na het goedje van HG heel even weggeweest maar vrij snel begon de was weer te stinken. Het enige wat ik nu kan doen is de 60gr was daarna nog een keer wassen op 40gr Tips?
Wat hier nog wel is wil helpen is onderaan het klepje eraf halen en de dop eraf draaien. Even een vieze of oude handoek eronder. Daar komt nog wel is wat oud water oid uit met wat haarklipjes. En ik doe elke was een scheut azijn bij mn wasmiddel. Scheelt alles! Hier stonk het ook zo. Heel vervelend!
Rubbers en filter ook al schoongemaakt? En anders de bakjes even goed schoonmaken en de wasmachine op 90 graden laten draaien met een vaatwastablet. Dat zou alle aangekoekte drab in de slangen ook weg moeten krijgen wat eventueel stank kan veroorzaken.
Je hebt rechts of links onder een filter zitten die je normaal gesproken 1 keer per maand hoort schoon te maken, heb je die ooit in die 10 jaar schoongemaakt?
Whahaha filter? Omg. Ik denk dat ik hem wel een paar keer gedaan heb (mijn geheugen is erg slecht). Maar ik zal straks het boekje opzoeken en het filter onderzoeken (en als ik het boekje zie dan herken ik het wel en weet ik of ik het gedaan heb) Waspoederbakje en rubbers zijn schoon!
Haha! Als je nu denkt “ goh dat ga ik even snel doen” neem dan wel een handdoek en een bakje mee er zit namelijk een slangetje bij waarmee je eerst het resterende water eruit moet halen. ( er blijft altijd een laagje water in de wasmachine achter) Daarna haal je het filter eruit en die maak je dan schoon.
Omg die filter! Ik weet van het bestaan af, en ik nam me bij onze nieuwe machine ook voor het regelmatig schoon te maken... maar ik heb het nog nooit gedaan... Ga zo ook maar eens aan de slag!
Dit had ik ook idd. Vooral bij was op 60 graden. Dacht dat ik alles goed schoon had. Bleek je het rubber aan de kant te kunnen duwen, en daar zaten me toch een zeep resten. Oooops! Hihi. Sindsdien weer frisse was!
Dat had ik de laatste tijd ook, geen frisse was, maar ook nog met vlekken. Ik draai maandelijks een kookwas met azijn, maak 3 x per jaar ofzo dat filter schoon, zeepbakje enz. Bleek het verwarmingselement kapot. Was 11 jaar oud. Heb eens tijdens de was aan het ruitje gevoeld, dat bleef koud, zelfs met 60 graden.