Dag dames, Hier wat foto's van de peuter des huizes. Ze had bij aanvang winter een klein schraal plekje onder de mond. Dat kwam op en trok weer weg. Ik dacht dat dat kwam door het koude weer. Sinds een dikke week breidt de plek zich behoorlijk uit, komt het steeds vaker en dus veel groter. Niet alleen buiten, ook gewoon binnen. Ik dacht aan een allergische reactie op voeding maar kan er niet echt een lijn in ontdekken. De ha heeft de foto's bekeken, heb nu vette zalf maar ik heb niet het idee dat dat de oplossing zal zijn. Als het na het weekend niet weg is moet ze naar het spreekuur. Iemand bekend met deze vlekken? Het kan dus opkomen plots en dan weer nagenoeg volledig wegtrekken om een paar uur later weer ineens zo op te zetten
Geen ervaring mee, maar ik vind het er heel erg uitzien als eczeem? Heeft ze er ook laat van? Het zit natuurlijk ook helemaal niet op een fijne plek.
Hier heeft de oudste ook echt rode plekken rondom haar mond met dit weer. Vanmiddag een hele tijd buiten geweest en binnen zag ze er rood gevlekt uit. Dik ingesmeerd met vaseline want ze heeft er ook last van. Vanavond is het dan wel weer minder zolang ze binnen is!
Ziet er wel een beetje als eczeem maar dan is starten met vette zalf een goede eerste stap . Dat is ook het veiligst. Als dat niet helpt kun je altijd een stapje verder gaan zoals de huisarts voorstelt
Ziet er uit als behoorlijke eczeem. Ik ben geen arts maar mijn zoontje heeft dit ook (in mindere mate) en krijg hiervoor eczeemzalf voorgeschreven. Vet houden is in elk geval altijd goed! Als dat niet helpt zou ik zeker een zalfje vragen aan de huisarts. Hier werkt dat als een tierelier. 3x smeren en het is bijna weg.
eczeem denk ik. Goed vet houden. Vaaaak smeren. En anders inderdaad toch even een eczeem creme. Helpt snel en heel effectief
Toch wel vaak eczeem. Ik had zelf ook al aan clowneczeem gedacht. Foto's op het web komen daar ook mee overeen.
Ik vind dit er ook echt uitzien als eczeem. Inderdaad even langs de huisarts als vette zalf niet helpt.
Eczeem, ik herken het enorm van toen mijn kinderen nog klein waren en dan uitsluitend in de winter, vet houden is de basis en zo min mogelijk het gezichtje wassen, droogt enorm uit. Mocht het vet houden onvoldoende werken dan is een lage klasse hormoonzalf ook een optie. Als het straks weer wat warmer wordt dan zal het snel minder worden.
Ik herken dit van mijn jongste, bij haar moesten we echt invetten als we naar buiten gingen en verder het ook goed ingesmeerd houden - ik had het idee dat het door kou en een gure wind echt begon en dat bv spuug, eten ed het dan nog vuriger maakte. Nu zit ze hier ook weer onder de jeukende rode vlekken door de koude, droge lucht. We smeren er vette zal van drs Leenarts op, volgens mij heet het ‘droge huid zalf’. Dat werkt hier súper goed, is verder geur- en smaakloos, heel soepele zalf, en kun je gerust heeel vaak smeren op een dag
Probeer anders de bepanthen eczeemcreme als je geen hormooncreme wilt gaan gebruiken. Die werkt heel fijn en is zonder recept te verkrijgen.
Wij gebruiken die nu ook idd. Ze heeft ook zalven van de dokter maar ze vind heel veel niet fijn aanvoelen. Enige nadeel is dat dr leenaarts wel duurder is, en we het zelf moeten betalen.
Ik heb met mijn eczeem ook als ik buiten ben geweest (in de kou) of sportief bezig ben of heel moe ben ofzo dat het ook ineens heel erg aanwezig is en echt van die plakken op mijn gezicht worden die dan later weer rustig worden. Ook op plekken waar ik dacht dat er geen eczeem zat.
Mijn zoontje heeft hier ook al weken last van. Hartstikke droge wangen en gezicht. Soms is het echt rood en staat zijn huid rondom zijn mond gewoon strak van de droogheid. Achter 1 oortje is het ook hartstikke droogheid en kapot. Ik zie en hoor in mijn omgeving zoveel kindjes met huidklachten/droge huid/jeuk/eczeem. Mijn zoontje smeer ik meerdere keren per dag in met cetomacrogol. En ik heb speciale badolie voor in bad.