PVDA wil van zorgtoeslag af!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaKitty, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    De staatskas bespaart 59 miljoen die moet wel betaald worden aan de verzekeringsmaatschapijen wie denk je dat die mag gaan betalen?
    ben benieuwd hoeveel mijn premie omhoog gaat :(

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik las het, maar voor ons hoeft die zorgtoeslag niet. ( of hoe het ook mag gaan heten )
    Geef het maar aan mensen die het harder nodig hebben dan ons.

(alhoewel... het wel een krappe maand is :))

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nee dus... de 59 miljoen die bespaart word is al betaald immers... die geven ze nu uit aan de zorgtoeslag romslomp, en als ze die aan de verzekeringsmaatschappijen gaan betalen (waarom weet ik niet, maar zeg jij) om de wijziging door te voeren misschien? dan hoef jij dat niet meer te betalen he... snap je?

Dus ik begrijp de redenatie niet helemaal... ze geven dit jaar onnodig 59 miljoen uit, die willen ze besparen door de zorgtoeslag te stoppen en een inkomensafhankelijke basispremie toe te passen... komt allemaal op hetzelfde neer op de administratieve rompslomp met de belastingdienst na, dussss en je blijft minder betalen als je er recht op hebt en er blijft 59 miljoen extra over in de staatskas...

4. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

:D

Voor ons verandert er eigenlijk weinig gezien ons gezamenlijk inkomen.

Zou het erg vinden voor de gezinnen die het hard nodig hebben dat het dan in het hondert loopt straks zoals wel vaker namelijk

Berichtgeving is zodanig dat het niet echt duidelijk is wat er nu daadwerkelijk word bedoelt en hoe men dit wil gaan invullen.

;)

5. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Laat die verzekeringsmaatschappijen samen met de overheid eens stoppen met het jaarlijks ophogen van de premie's

Lijkt me een goed begin.

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Helemaal mee eens!

Inderdaad, de berichtgeving is nog niet echt duidelijk. Sowieso, wij krijgen geen zorgtoeslag dus in dat opzicht is het niet erg, maar ik zit er niet op te wachten dat mijn premie straks (nog) hoger wordt.

En ik hoop voor de mensen die het echt nodig hebben dat ze niet de dupe worden. Ik vertrouw dit soort berichten niet. Zeker 20 euro zorgtoeslag stopzetten en dan 5 euro van de basisverzekering aftrekken. Steken ze nog 15 euries extra in de kas. ;)

7. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Het is een goed plan om alles te verekenen met de premie, maar ik zal er weinig aan hebben :( Mijn premie is dit jaar met €10,- omhoog gegaan omdat ik 30 werd en in een andere groep ging vallen en komend jaar gaat weer alles omhoog, echt belachelijk....Ik betaal al €130,- en krijg €9,- pm terug en zoveel verdienen wij niet hoor, gewoon normaal...hoe moet je strax nog rondkomen?

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    De zorgtoeslag wordt nu ook alleen maar berekend over het basispakket want die is verplicht. Aanvullend ben je niet verplicht.
    Dus ook daar veranderd helemaal niets aan.

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik ben echt soms zooooooooooooooooooooo'n wup he...
    Helemaal niet goed gelezen......sorry sorry ;)

Anyway, dat ze het inkomensafhankelijk maken ben ik het wel mee eens.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hetzelfde, maar je kan er natuurlijk weer op wachten dat hogere inkomens weer eens meer gaan betalen....:x
    Iedereen heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken, maar ik vind het nogal frustrerend dat ik waarschijnlijk weer eens opdraai voor mensen die niet willen werken (en daarmee bedoel ik dus niet de mensen die niet kunnen werken).

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Iedereen heeft toch het basispakket! Zonder basispakket kan je niet aanvullen heh;)

De toeslag van nu hangt er ook niet vanaf of je wel of niet aanvullend verzekerd bent!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat een onzin zeg. Of maak je je nu ook al druk om de zorgtoeslag die mensen met een lager inkomen krijgen? Want aan dat bedrag veranderd namelijk niets, het wordt alleen maar anders toegepast. Dus je hoeft helemaal niet meer te gaan betalen dan een ander als je nu al doet.. En niet alleen mensen die niet willen of kunnen werken krijgen zorgpremie (of in de toekomst dus korting op de basispremie, mòcht dit voorstal überhaubt doorgaan), ook mensen die niet zo fortuinlijk aangelegd zijn en een minder betaalde baan hebben dan een ander, hebben dat recht. Neemt niet weg dat zij ook keihard werken voor hun centjes en om deze maatschappij draaiende te houden...

13. Aura

Aura Niet meer actief

Ik geloof er dus echt helemaal geen klap van....dit wordt weer een mooi excuus om de hogere inkomens aan te pakken, en wrs. blijven de lagere inkomens gewoon waarop ze nu zitten. Weet nog goed het verhaal van de euro...niks wordt duurder...nee nee..
    En hoe zat het ookal weer met eigen bijdrage van de zorgverzekering toen particulier en ziekenfonds werd afgeschaft?
    Om over de belastingen nog maar te zwijgen.......
    nee mooie praatjes allemaal maar geloof er echt helemaal niks van...Sowieso geloof ik maar barweinig van wat heel die pvda zegt.

14. Aura

Aura Niet meer actief

Trouwens Anakin ben het helemaal met je eens!

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0

Goed gezegd meid!
    En voor de duidelijkheid: wij hebben zelf een hoog inkomen en alle maatregelen die inkomensafhankelijk zijn hebben mijn steun.

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik zie nergens een excuus hoor. Sterker nog, dat is de bedoeling van de maatregel, dat de mensen met lage inkomens er niet te hard op achteruit gaan. Van een kale kip kun je namelijk niet plukken, weet je.

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onzin..?
    Volgens mij is het niet bepaald onzin dat mensen met een hoger inkomen meer gaan betalen dan mensen met een lager inkomen als een premie inkomensafhankelijk wordt.

En ik blijf erbij dat ik het frusterend vind dat mensen die bewust thuis zitten (en al die andere mensen waar jij het over hebt heb ik niet eens genoemd in mijn eerste post) wel aan alle kanten gepamperd worden met aanrechtsubsidie, zorgtoeslag, kindertoeslag etc.
    Dat recht heb ik dan weer.

En verder slaap ik er gelukkig geen nacht minder om en op de PVDA heb ik nog nooit gestemd, dus dat scheelt weer :p.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar dat doe je nu toch in feite al? Doordat mensen met geen of een lager inkomen zorgtoeslag krijgen, betalen zij, door deze vergoeding, minder aan de zorgverzekering dan jij. Dus er veranderd voor de hogere inkomens helemaal niets of de zorgtoeslag nu blijft of dat het in inkomensafhankelijke korting op de basisverzekering wordt...Daarom snap ik je frustratie niet zo op die eventuele verandering. Als je echt pissig bent om als iemand met een hoger inkomen, meer te moeten betalen, dan zou je dat dus nu al moeten zijn (maar schijnbaar ben je dat al:D)

19. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    #39 mommy1979, 11 nov 2009
    Laatst bewerkt: 11 nov 2009
    * dubbel geplaatst!

20. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

het wordt inkomensafhankelijk. Dat betekent dat de lage inkomens minder betalen dan de hoge inkomens. De lage inkomens zullen waarschijnlijk dan ongeveer net zoveel betalen als ze nu uiteindelijk betalen als je de zorgtoeslag er vanaf haalt.
    Waar komt dat geld dan vandaan? Juist, van de hogere inkomens die meer premie moeten gaan betalen.
    Het staat er niet bij hoe het gaat, maar wel dat het inkomensafhankelijk wordt. Hoe moet je dat anders zien?

Deel Deze Pagina