O en dat fiets stoeltje daar heb ik van de Fysio een soort kruis borststuk van gekregen en dat kan ik dan weer vast maken met dubbelzijdig klittenband
Een hele dikke knuffel voor je!! Beterschap voor Saar. Arm gupje . Maar wat goed dat het zitten dichterbij aan het komen is!! Stiekem toch wel wat vooruitgang dus. Jullie lopen denk ik al wel bij logopedie voor het eten he? Hier willen stukjes écht niet, laatst erwt met mini vliesjes, hij moest er gewoon van spugen. Zo vervelend.. Heeft Saar al tandjes of zijn dit de eerste? Hopelijk heeft ze snel minder last! Tandjes zijn het niet bij Q.. Dan zou hij al 4 maanden tandjes krijgen . Ik heb echt alles geprobeerd om erachter te komen wat het is.. Enige gok nu nog is dat nutramigen niet koemelk vrij genoeg is of toch geen KMA. 'S nachts wissels het, afgelopen week weer elke nacht paar keer wakker en fles, maar nu pap gegeven en weer twee nachten doorgeslapen. Heb jij een voorop stoeltje? Ik ben wel heel benieuwd naar een foto.. Heb je die toevallig? Kan ik het morgen met fysio bespreken.. Als je niet openbaar wil snap ik dat, kan m'n email dan ook even sturen in een PB.
Oh! Fijn dat de heupen goed zijn!! Dat is weer een opluchting. Fijne vakantie alvast . Hier heeft de spreidbroek uiteindelijk een positief effect gehad. De spanning in z'n benen was daarvoor een stuk hoger. (Hoewel de spanning wel weer erger lijkt te worden met momenten)
We lopen nog niet bij de logopedist. Moet het wel aan blijven bieden. Stoeltje is inderdaad voor voorop de fiets. Zal kijken of ik morgen een foto kan maken! Slaap lekker voor straks!! Hopelijk slapen onze kindjes heerlijk door 😉
Misschien eens aankaarten dan, een logopedist.. Eet ze verder wel goed? En ook stukjes? Was het foto maken nog gelukt? Ik ben erg benieuwd! Had me vergist en heb morgen pas fysio, hoop dat zij het kent en het geschikt is voor Quinten. Hoe lang neem jij Saar al mee op de fiets? En heeft ze een goede nacht gehad?
Even een verslagje van de kinderarts vandaag . Ik heb aangegeven dat Q zo onrustig is, hij vertelde dat dit vaker voorkomt bij kinderen met zijn problematiek (herkenbaar voor iemand?). De optie voor een opname ter observatie is open, maar ik twijfel. Ik ben bang dat ze hem daar gewoon zullen laten huilen, dat mama dan niet in de buurt is lijkt me niet bepaald bevorderlijk voor de hechting. Toen ik aangaf dat Q gewoon door krijst tot hij paars zien vroeg de kinderarts 'oh, valt hij dan ook flauw?'. Nou zo ver ga ik het niet testen hoor, dus denk dat ze hem daar gewoon laten krijsen . Dat wil ik echt, echt, echt niet! Wat hij wel heeft gedaan is ons aangemeld bij een psycholoog voor Quinten. Ik denk om naar zijn gedrag te kijken. Kinderarts dacht namelijk aan een overlevingstechniek, dat aandacht vragen. Ik ben daar dus heel erg benieuwd naar. Ook een verwijzing naar de dietist, daar kunnen we donderdag al terecht. We mogen in ieder geval weer standaard voeding proberen en over naar nummer 2. Als hij nou weer meer last lijkt te krijgen, schrijft de kinderarts een machtiging uit. Dat is dus al mooi . Hoeven we geen provocatietest meer te doen. Maar hij verwacht niet dat het KMA is. En voor de rest was hij eigenlijk wel tevreden, Quinten maakt goed contact. Hij begon wel ook over afplakken van z'n oog en vond het gek dat de oogarts dat nog niet geadviseerd had . Dus ben benieuwd in november, dan mogen we daar weer heen. Heeft er iemand ervaring met een psycholoog in zo'n situatie? Kan me er niet zo goed iets bij voorstellen.. Verder ook fysio therapie gehad. Quinten heeft eindelijk eens goed laten zien wat hij allemaal kan! Van z'n buik naar z'n rug gerold, van z'n rug naar buik (met wat hulp), goed omhoog gekomen vanuit buikligging en hoofd was aardig stabiel . Goed dingen gepakt, wat geoefend met zitten.. Knappe vent . Zij heeft het wel even gehad over het aanvragen van een aangepaste eetstoel, omdat hij niet stabiel genoeg zit in andere stoelen (dag mooie stokke ). En de fietsstoel is nog steeds een nogo voorop. Met zo'n kruisstuk is z'n hoofd alsnog niet stabiel genoeg. Dus helaas, het blijft bij een achterop stoel.
Hoe oud is quinten nu?? Ik ben ook met Saar bij kinderpsycholoog geweest. Is Q te vroeg geboren?? Ze wilde Saar ook opnemen maar dat wilde ik pertinent niet. Saar huilde zo erg en wilde niet in der bedje slapen. Ik heb toen echt geel veel tijd er in geïnvesteerd. Op bed leggen ( t bed ritueel) dan weg. Als ze ging huilen, der kamertje in hand op der buik en Niks zeggen. Totdat ze rustig werd. Soms als ze bleef huilen..steedse t zelfde liedje zingen steeds zachter. Dit kon soms half uur 3 kwartier duren en dan viel ze in slaap.. En zo heb ik het slapen opgebouwd..
Quinten is nu 10,5 maand ongecorrigeerd. Hij is met 30 weken geboren. Saar en Quinten schelen maar 2 maandjes . Zou je willen vertellen wat de kinderspycholoog precies gedaan heeft bij jullie? Hoe gaat dat in z'n werk? De kinderarts laat de keuze wel of niet opnemen echt aan ons gelukkig. Maar ik wil wel heel graag dat hij wat beter leert te slapen en minder onrustig is overdag. En dat is een patroon wat denk ik doorbroken moet worden. Wat jij omschrijft hebben we allemaal al geprobeerd . Als ik hem in bed leg en hij begint te huilen, steek ik z'n fiep terug. Dan probeer ik de kamer weer uit te gaan. Dat resulteert in huilen, dus fiep weer terug en ik blijf erbij, hand op hoofd/buik/zij en in de maneschijn zingen tot ik een ons weeg. Maar zodra z'n ogen dichtvallen 'schrikt' hij krijsend wakker. Dan is hij écht niet meer te troosten zonder op te pakken. Hij krijst gewoon door tot hij paars ziet en geen lucht meer krijgt. Dat is voor mij het teken; oppakken. Bij mij slaapt hij wel, maar ook niet diep en lang. Hebben al zo veel geprobeerd.. Heel af en toe valt hij wel uit zichzelf in slaap. En eigenlijk gaat hij na z'n pap (en dus bedtijd) wel goed uit zichzelf slapen meestal. Vind het zo lastig , hij moet toch ergens last van hebben?
Ik zat maar te wachten op het verhaal over Alyssa's eerste schooldagen . Maar is dat juist dan niet het fijne aan dit topic? Kunnen spuien over de dingen die je even ontkent en waarom je die ontkent.. Ik heb de laatste tijd heel veel dingen waarbij ik m'n kop in het zand steek (kans op epileptie, aangepaste kinderstoel, achterop stoeltje fiets, slecht eten etc). Maar merk ook dat doordat er niemand hier mee reageert, dat ik het ook voor me blijf houden! Terwijl jullie er juist misschien goed mee kunnen helpen . Dus antares, mocht je ergens mee zitten of kwijt willen. Zeg het dan alsjeblieft gewoon. Ik zal m'n uiterste best doen je daarmee te helpen en anders gewoon een dikke digitale knuffel te geven. Je bent nergens tot verplicht natuurlijk, maar ik 'mis' het contact in dit topic wel.
Misschien. .. Maar school gaat super goed hoor! Ach ik ga eens kijken of ik de laptop Savonds weer eens aan zet om ff te kletsen en goed reageren. ..lees alles hoor!
Dat het goed ging wist ik al, gelukkig!! Ik was benieuwd naar het uitgebreide verslag . Doen waar jij je goed bij voelt. Is er iets gebeurt waardoor je nu in de ontkenning zit?
Hm ja ik heb nu therapie. ..en moet veel na denken. Kom erachter dat ik niet zo geaccepteerd heb. ....verwachtingen zijn nog hoog en dacht dat ik daar al overheen was. Maar als ik op de laptop zit zal ik echt meer vertellen. Via foon gaat niet fijn. Ik ga nu slapen. Welterusten.
Truste! Klinkt heftig. Goed dat je daar hulp bij zoekt/hebt gezocht, is denk ik erg belangrijk om zulke zaken zo goed als het kan te accepteren. En dat is erg zwaar en het is ook niet gek dat je veel weg hebt gestopt. Hopelijk kan de therapie je er goed bij helpen! Ik vind je in ieder geval een topper. Een super mama en een erg lieve vrouw met veel kennis in pacht. Als ik iets voor je kan doen .
Ik ga later weer goed reageren...waren er nog dingen die belangrijk waren, zoals afspraken ofzo? Hoe zijn die gegaan dan? En nog andere dingen die gemeld zijn? Hoe gaat het met iedereen en de kindjes? Alyssa haar 1e schooldag begon met vroeg opstaan... Ze had de nacht al niet goed geslapen want ze wist dat ze morgen naar school zou gaan en toch was ze zenuwachtig erom, terwijl je verder weinig aan haar zag of merkte. Het is een binnenvetter, die vooral snachts vaak wakker word als er spannende dingen zijn gebeurd, of zoals nu gaan gebeuren! Ze wist dat ze niet meer naar het Molenveld en de Korf hoefde, en daar was ze wel blij om zei ze...of dat echt zo is weet ik niet. We gaan maar uit van wat ze verteld op dit moment. Want zoals ik al zei, binnenvetter.... Dus vroeg opstaan, ze was zelfs al voor de wekker wakker en kwam met een vuile broek en shirt aan de kamer op...kijk mama ik ben klaar voor school hoor! Moest wel een stiekem lachen, nee lieve schat mama had andere kleren klaar gelegd! Waar dan mama, ik zag ze niet hoor...... Dus samen andere kleren aan getrokken en daarna gewoon ontbeten met papa en Ryan erbij. Tasje in pakken met eten en drinken, twee bekers mama? Ja twee bekers lieverd, je wilt toch ook iets drinken bij je fruitje? Ja dat lust ik wel, geen melk he! Jawel schat, je moet je melk bij je boterham drinken. Mama heeft het op de beker geschreven, maar deze beker is voor de melk en deze beker is voor de ranja. Als je het niet weet, vraag het maar even aan de juf. Ik heb je brood, en je cracker en je fruit in je broodtrommel gedaan. Net zoals op de Korf, dus dat weet je wel hoe dat werkt he! Ja, mama gaan we nu! Ik wil naar school, ik wil nu gaan.... Nee Alyssa, het is nog te vroeg. Wil je even rustig tv kijken? Jaaaaaa, maar wel heel even hoor, anders kom ik te laat op school! Toen was het tijd voor te gaan, we gingen naar de auto. Mama geen bus? Jawel, morgen ga je met de bus en vanmiddag ook terug met de bus. Maar nu gaan we even allemaal jouw weg brengen! Wij hebben de juf ook nog niet gezien, dus we zijn wel benieuwd wie het is. Vind je dat goed? Een super blije lach op haar gezicht, ja mama ik vind het fijn dat jullie mee gaan! Ryan ook mee naar school, maar hij mag niet blijven hoor....is mijn school!! Op school in de gang kijken of haar naam aan de kapstok hing, dat was niet zo. Dus naar binnen, daar zei de juf meteen hallo, en wees naar alyssa haar tafeltje. Alyssa heeft een kleuren rondje, dat is Alyssa haar kleur. Onder die kleur moet ze haar eten en jas ophangen! Ooh daarom stond er geen naam....dus Alyssa rent naar de gang met haar jas en hangt hem netjes onder haar kleurtje. Ik vraag welke kleur heb jij als rondje? Ik weet nie mama....(was ook moeilijk, was namelijk zilver) ik heb spiegelkleur zei ze! Ja meis dat noemen we zilver, maar dat is ook een moeilijke kleur. Ga je broodtrommel en drinkbekers maar netjes op bergen daar in de bakjes! Ze huppelt ernaartoe en kijkt wat rond, daarna huppelt ze naar haar tafeltje en kijkt daar wat rond...ze staat even verloren om zich heen te kijken en weet niet wat ze moet doen. Wij praten even met de juf en stellen ons voor enz. Dan zegt de juf, je mag wel een boekje pakken als je wilt en even op je plekje gaan zitten en lezen. Oh dat wilde ze wel!! Dus boekje gepakt, en ik vraag moeten we nog even blijven? Nee hoor, ga ma zegt ze.....en meteen zwaait ze erbij en draait zich om..Dag mama dag papa.... Wij kijken elkaar aan, geen kus lieverd? Oh ja...kus handje kregen we nog net....en toen werd er weer gezegd, dag mama!dag papa! maar nu met wat meer drang als eerst...zo van zijn jullie nog niet weg! Toen ze dus thuis kwam die middag was dat met de grote bus, die stopte niet voor de deur (eerst altijd wel, een klein busje) en daar kwam ze wat beduusd kijken uit. Even leek ze helemaal van de wereld en toen zag ze me..en lachen en praten en alles. Nou dat zijn we niet gewend, meestal zegt ze geen boe of bah! Ze had het leuk gehad en ze moest netjes zitten en ze had met water gespeeld en buiten mocht ze ook nog....en alle eten was op, en drinken was lekker. Nou ze had het dus goed gehad.... dat was fijn om te horen! De bus vond ze nog niet zo heel leuk, de grote kindjes deden lachen namelijk en dat vond ze niet leuk. Na 5 dagen ging het helemaal goed zelfs in de bus, en toen de juf op vrijdag dus even belde om te laten weten hoe het gegaan was. Was er alleen maar alles gaat super goed, en ik zag dat ze echt aan school toe was.......dus ze zit er super op! Ze heeft ook al een paar tekenkunstwerken en een sticker vel vol stickers mee gekregen, dat krijgt ze als ze iets goed doet. Nu in het begin nog na elk werkje...later bouwen ze dat af als ze dus ook echt iets goed hebben gedaan. Zoals bijvoorbeeld als ze bang zijn van water of zand..even in de zandbak gespeeld enz.... Groetjes, Miranda
Oh wat klinkt dat helemaal super! Heel leuk omschreven . Ik vind het zo fijn voor haar dat ze nu op de juist plek is en ze het naar haar zin heeft op school. En dan nog enthousiast vertellen, beter dan jullie hadden durven verwachten denk ik. Toppertje, die dochter van jullie. Ik ben er gewoon helemaal blij van, haha. Vind het écht fijn voor jullie dat het zo goed gaat op school. Er zijn hier best een paar belangrijke afspraken geweest ja, maar niets wat nog niet in het topic staat . Vandaag hebben we voor het eerst een stukje kunnen fietsen! (Rondje over de parkeerplaats voor de deur . Het was nog even spannend of alles ging passen, gister mijn nieuwe fiets en meteen het fietsstoeltje gehaald, dat was een dure dag! Vandaag proberen te monteren, maar er bleek niet genoeg ruimte voor het montageblok. Ik heb me echt even heel erg zielig gevoeld, de tranen prikten achter m'n ogen. Het is niet gauw dat ik zielig in een hoekje ga zitten huilen, maar vanmiddag had ik het even gehad. Ik heb zelfs gezegd dat ik zo graag een gezond kind wilde, zodat we niet al die k*t problemen hadden met zulke normaliter simpele dingen. (Heel veel problemen met mijn fiets gehad , heb nu twee moederfietsen waarvan er eentje 7 maanden oud is en eentje 1 dag. De 7 maanden oude is al een drama van af het begin en de leverancier geeft niet thuis. Buh.) Uiteindelijk naar de fietsenmaker geweest en hij kreeg het voor elkaar! Kon hem wel zoenen . Ik ben daarna een doos gebakjes af gaan geven. Was zó blij! Dus thuis even geprobeerd met Quinten, hij vond het leuk! Morgen dus eventjes langs mijn oma fietsen, zo fijn, iets wat normaal een half uur lopen is, is nu in nog geen 10 minuutjes fietsen gedaan. Waar ik wel helemaal moedeloos van word, is het eten van Quinten. Donderdag zijn we bij een dietiste geweest en veel nuttige tips gehad. Maar hij kokhalst zo snel. Eergister heeft hij super goed kwark gegeten (met wat fruithap erdoorheen voor de zoetige smaak). Gister en vandaag moest hij er van kokhalzen. Ook z'n avondeten, gehakt-wortel-aardappel kokhalst hij van. Het gehakt raakt niet helemaal fijn. Herkend iemand dat? Een fietsfoto :
wat me nu met ryan opvalt...die heeft de kokhals reflex ook gehad...maar alleen in het begin van het leren eten. Als ik nu terug kijk, alyssa heeft die zelfs nu nog. Als het eten te grof is, of ze een te groot stuk in haar mond duwt, dan kokhalst ze meteen. Het zal daarom bij jouw ventje ook een kwestie van gewenning moeten worden denk ik. En loop je ook bij een logopediste? Of pre logopedie, daar ben ik nooit geweest maar mijn logo zei me toen dat dat eigenlijk wel had gemoeten, dan hadden we veel dingen van het eten kunnen voorkomen. Nu was het achteraf proberen goed te maken. Wat een vrolijke foto!!! super dat hij goed zit!! En misschien is het een optie om eens bij de gemeente te gaan vragen hoe het zit met hun budget voor aangepaste dingen? Je hebt het nu al aangeschaft...maar misschien als je in de toekomst iets moet hebben. Mijn gemeente doet helaas moeilijk met alles, dus ik heb de moeite niet genomen. Maar nieuwe fietsstoel aan moeten schaffen, fietskar aan moeten schaffen, fiets meerdere malen laten repareren ivm teveel gewicht en dat kunnen de wielen niet aan. Dat zijn maar kleine dingen, maar toch een grote hap in ons budget....