PVL (hersenbeschadiging)

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door azucena, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Knappe kindjes! Alyssa kijkt ook zo heerlijk trots!

Quinten is ook vanaf het begin heel helder geweest, altijd grote ogen! Hadden ze nog nooit meegemaakt, zo vroeg en dan toch al zo wakker en helder :).

Hier is hij een week oud:

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hihi ja ze had paardrij medaille gewonnen. 5e plaats!

Grote ogen, zo mooi! maar zie ik het goed dat hij hier ook links zijn oogje dicht houdt? Is het je eerder wel eens op gevallen eerder?

Wat een lieverdje en dat voor 1 weekje oud en te vroeg geboren. Mooie haren! Ik heb rode kinderen, en weinig haar...kaalkopjes!

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nou ga ik echt!! Alyssa komt morgen al vroeg....ze moet naar school, en anders zijn we weer te laat hahaha, vorige week ook al omdat ik me verslapen had!

Welterusten!

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Oh, wij kunnen echt niet zonder fiep! Quinten haalt daar echt heel veel troost uit. En fijn genoeg wil hij ook alleen die lastig verkrijgbare (lelijke) ziekenhuis fiepen ;).

Haha! Michellin poppetje :)! Klinkt eigenlijk ook wel heel lief :D! Zo lekker knuffelbaar.

Dat kruisen klopt ja. Rechterhersenen sturen links aan en andersom. Hoe het met ogen zit, geen idee!

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Truste :)!

En nu neem ik m'n woorden helemaal terug ;)! Super fijn ervaringen uit te wisselen met jou! En ook heel gezellig.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hahaha, ja hoeveel pagina's hebben we nu vol....stuk of 4...arme bijlezers! :p

:p Heb niet veel mensen met wie ik zo kan praten..maar was toch al toen we het over de kleding hadden hahaa, misschien klikken wij wel goed met elkaar! oh jij had toch ook de mobile of niet? Nog iets aan gehad voor hem?

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik had het gelezen op je blog! Zo mooi dat ze zoveel leert door het paardrijden :)!

Hij ligt op z'n linkeroog, is dus dicht door de druk die er op staat.

Dat haar is gezichtsbedrog. Dat is ook nog heel erg kaal geworden ;). Was nog vooral Laguna.
    Enne. rood haar is hartstikke mooi! Ik heb een rode gloed door m'n haar, ben benieuwd wat Quinten uiteindelijk krijgt.

8. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Haha, sorry lizzyb! Succes met bijlezen.

Ja, en de magnetron sterilisator! Beide goed gebruikt :D! Toevallig hebben we een schommelstoel uit dezelfde collectie gekregen dus matchte allemaal mooi.

Ja met die kleding zijn er volgens mij ook best wat berichtjes en pb's heen en weer gegaan;).

9. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Nou, zodra ik m'n hoofd op m'n kussen legde om te gaan slapen ging de sirene weer af. Toch maar even een klein flesje gegeven. Hopelijk slaapt hij nou wat langer dan 06:00, zou wel heel fijn zijn :).

10. Lizzyb

Lizzyb Lid

24 mei 2013
    41
    0
    0
    omgeving utrecht
    help, hier kan ik toch nooit meer op reageren :D, veel en veel te veel, wat kunnen jullie beppen zeg!!!!!!
    na jullie nachtelijke avontuur zullen jullie nu al wel op een oor liggen!

morgen overdag ga ik overal :$ op reageren, nee hoor grapje, leuk om te lezen over het reilen en zeilen!

nu een flesje erin om te kijken hoever boef de nacht doorkomt!

slaap lekker meisjes, wat zijn jullie echte namen eigenlijk? Die van mij Liesbeth.

11. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wat me vandaag opviel, nav jouw verhalen gister Antares, is dat Quinten soms ook vertraagd reageert.

Vandaag waren we aan het afwassen en Quinten stond in z'n wipper in de keuken. Vriend spetterde een beetje water richting Quinten, maar hij reageerde echt pas een paar seconde later! Alsof hij even moest verwerken dat hij net druppeltjes op zich had gekregen.

En dat langer slapen dan 06:00 is hem niet geworden ;). Om 05:45 wilde meneer een fles, dus heerlijk 4,5 uur kunnen slapen :). Gelukkig nog wel even kunnen doezelen daarna, maar ga toch nu al wel m'n bed in. Hopelijk zonder nachtvoeding vannacht.

12. Lizzyb

Lizzyb Lid

24 mei 2013
    41
    0
    0
    omgeving utrecht
    ik ben zo blij met al jullie berichten, ik weet nu duidelijker waar ik op moet letten, de boog bij bobby is erg kort, veel slaap, mijn intuitie is denk ik goed, komt door de pvl denk ik.

ik heb geprobeerd ook een foto in te lassen maar is geloof ik niet gelukt (nee, komt niet door mijn leeftijd :p, ben gewoon niet zo handig).

wat een heerlijke foto's van jullie kindjes!

over de nieuwe zwangerschap, ik kan me het gevoel helemaal voorstellen, toen ik vorige keer na 35 weken beviel en er al 4 in het zieken huis had gelegen en daarna nog weken op en neer moest had ik zo een onafgemaakt gevoel, zo hoorde het niet en wilde al snel voor nummer drie gaan, die heeft dus uiteindelijk lang op zich laten wachten en nu had ik zo een zin in verlof, showen met mijn buik, genieten van de kraamtijd maar ook nu mocht het niet zo zijn, we zijn nu ook wel klaar, drie is een mooi aantal, we zijn er helemaal gelukkig mee! zelf zou ik nog even wachten met een nieuwe zwangerschap tot wat duidelijker is wat q allemaal kan en wat zelfstandiger is, dat is wel heel prettig hoor, je handen vol heb je namelijk echt!

ik ga even bijslapen, meneer vond het nodig vannacht drie keer te komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groeten liesbeth

Bijgevoegde bestanden:

13. Lizzyb

Lizzyb Lid

24 mei 2013
    41
    0
    0
    omgeving utrecht
    ahhh, het is gelukt!!!!!

bobby is nu 14 weken oud, eigenlijk 6 weken! wat heeft die boef toch al veel mee moeten maken zeg.

Bijgevoegde bestanden:

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oeh...das vroeg. Alyssa was al om 6 uur aan het spoken, maar heeft gelukkig de leeftijd dat een ga terug naar bed alyssa! Genoeg is..ze blijft dan op haar kamer totdat de wekker gaat :p

Dat verwerken kan goed kloppen hoor....ik zie dat hier heel goed als ze valt...dan valt ze namelijk ook als een blok beton plat op haar gezicht...........hoeveel blauwe ogen en bulten die al heeft gehad terwijl ze helemaal niet hard viel. Ze komt er gewoon te laat achter dat ze haar handen uit kan steken en daar op vallen...scheelt wel want gebroken armen heeft ze nog niet gehad hihihi. (naja 1tje maar dat kwam omdat we met de fiets vielen)

Alyssa heeft dan wel bijkomstig probleem van hypermobiliteit, dat belemmerd haar ook in veel dingen....

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oef..zware nacht..hopelijk snel beter! Mijn naam is trouwens Miranda. :D

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wat een lieve foto's Liesbeth!!!!!

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Vannacht ook weer om 02:45 fles gehad en 05:50 weer wakker, gelukkig toen nog wel een half uurtje kunnen rekken :). Bleh, ik wil m'n slaapkopje weer terug!

Jeetje, dat is best heftig hoor! Gewoon jezelf niet opvangen. Kan me voorstellen dat ze dan vol blauwe plekken zit. En omdat ze motorisch niet de handigste is, zal ze ook lekker vaak vallen ook. En dan ook nog hypermobiel, het zit d'r niet mee!

Vriend en ik zijn beide redelijk fanatiek snowboarders, maar ik denk dat ik de familie wintersport ook maar uit m'n hoofd moet gaan zetten, als ik dat zo hoor :p. Jezelf niet opvangen met skiën/snowboarden is niet echt handig. (Sowieso motorisch al geen grote kans meer dat dit gaat lukken ;)).

18. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Even Quoten Antares stijl :cool:

En wat een onwijs leuk trio!! Zijn jouw oudste eeneiig of twee-eiig? Ze lijken veel op elkaar! Bobby is ook een schatje :).

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ben ik heel bang voor dat dat niet gaat lukken....:( Maarrrr zoals al eerder gezegd, bekijk het met de tijd! Het kan zo anders zijn he....het is niet te voorspellen. maar als ik naar alyssa kijk, nah.... daar is fietsen al een strijd.......;)

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Vandaag dus bij het cb geweest en ze wil de ogen nog even aankijken. Over zes weken weer een afspraak. Aan de ene kant denk ik, prima! Maar aan de andere kant wil ik ook duidelijkheid of er wel of niet iets aan de hand is. Wil ik het nog 6 weken afwachten of toch maar een afspraak zien te krijgen via ka.. Ik weet het niet.

Ook tot de conclusie gekomen dat Quinten toch echt wel wat grammetjes extra kan gebruiken. Nu 6040 gram bij 66,5 cm. Hij zit zelfs in de gecorrigeerde curve (dus curve van baby's geboren met 30 weken) nog onder de onderste lijn. Maar z'n lengte is gewoon goed. Ze wil nu dat ik rijstebloem ga gebruiken als indikker ipv jpbm. Maar ik weet het niet! Hij geeft nog best wat mondjes terug met jbpm en met rijstebloem kan dat meer worden.
    Ook komt het slapen waarschijnlijk gewoon door een vraag naar meer voedingsstoffen, maar krijgt hij die niet genoeg binnen. Een half ijsblokje groente per dag voegt natuurlijk niks toe ;).

Vrijdag maar weer eens goed overleggen met de logopediste.

Deel Deze Pagina