hahaha, ja ik viel idd om...val nog om, ben daarom ook hulp gaan zoeken omdat ik het niet trek allemaal..alles ff plekje geven en proberen orde te creeren hier in huis.. Alles van de laatste 10 jaar komt er beetje uit zullen we maar zeggen :S FF bellen voor jouw gemoedrust kan altijd! Maar wil je echt je zoontje nu al onderwerpen aan weer een testje? Tis best wel een eng onderzoekje voor zo een kleintje voor de ogen.....ik zou zelf nog even wachten, kijk het nog een maandje of 2 aan. Is het dan nog zo dan kan je altijd nog hulp zoeken erin. Het is niet zo dat net zoals niet horen hij er iets mee mist..hij kan zien toch? Hij reageerd op dingen? Het corrigeren van een probleem doen ze toch nog niet zo vroeg, hooguit een bril....of afplakken... ja dat kokhalzen ken ik...deed alyssa ook...heeft ook lang geduurd voordat ze een stukje brood kon opeten zonder dat haar melk eruit kwam.... Maar hem het gewoon in de hand geven zodat hij er zelf op kan sabbelen knijpen kijken, dat kan toch geen kwaad? hij zal het niet zo ver in zijn mond steken denk ik, tenmisnte doet hij met speelgoedje toch ook niet? Dan nog ff wachten met stukjes hihihihi.....beodel enkel om eraan te wennen he en ermee spelen iets in zijn hand geven, niet om te eten nog niet! Zo gauw je merkt dat het beter gaat kan je dan gaan bijvoeden....hij zal het moeten leren, en misschien gaat het door de motorische input problemen net zoals bij alyssa iets moeilijker...maar geloof me, je wilt niet hem met 4 jaar nog puree moeten geven............ Hier geld echt des te eerder geprobeerd en geleerd...des te beter.... En dan niet meteen een hele boterham geven he........ Een stukje van 4a5 cm korst (liefst nog van een oude taaie boterham) en daar hem mee laten spelen....niet voordoen dat het eten is..laat hem dat zelf ontdekken! ach opruimen...kan morgen ook nog hihihi, ik wilde vroeg naar bed, ga ook zo hoor! Ben doodmoe eigelnijk, slecht geslapen heb last van mijn schouder....bah! twas weer gezwellig!.......succes met bijlezen peeps! welterusten!!
hahaha, ja, heb zelfs bijna in mijn broek geplast...was onderweg nadat ik het te lang uit had gesteld hahahaha...Kon de wc nog net halen!
Ik kan het niet meer bijbenen!!!!!! Vannacht een topnacht, 20.00 uur fles en toen om 4.00 uur, daar word ik nou blij van!! Even wat minder actief omdat mijn moeder gister geopereerd is, ongeluk komt nooit alleen 😬 Wat leuk dat jullie zoveel kunnen delen over eten ed, door jullie verhalen heb ik bedacht dat ik me vast schrap kan gaan zetten! Bevallen, een hel, nooit meer, eerster keer spoedkeizersnede, was er zeker van dat het nooit meer oké zou worden, ik na vijf dagen uit het ziekenhuis en dan op en neer terwijl je nog niets kan, dit keer een normale bevalling, in anderhalf uur van 0 naar 10 cm, ook een hel 😉. , herstel ging wel een stuk sneller. Heb nu al een paar dagen dat ik zonder tranen kan vertellen over Bobby en mijn moeder, heb ik een nieuw iets, diegene aan wie ik het vertel barsten in tranen uit! Begin langzaam te wennen denk ik 👶. Kan ook niet anders met zo een lief kind! Fijne avond
LizzyB, fijn dat je een betere nacht had! Hoe is vannacht gegaan? Haha, wie weet doet Bobby het eten wel hartstikke goed! Z'n flessen gaan in ieder geval beter dan bij Quinten en Alyssa het geval was. Misschien dat dat een beetje hoop geeft. Ik ken het, spoedks, naar huis en dan maar steeds op en neer. Niet fijn voor je herstel zeg maar. En dan nu zo'n stortbevalling terwijl je op iets heel anders gehoopt had! Hopelijk gaat alles goed met je moeder! Sterkte in ieder geval.
Hier vannacht een betere nacht gehad . Om 20:45 laatste fles, 23:30 sliep hij en om 06:00 volgende fles! Dat mag vaker zo gaan. Eergister was het nog 23:45 fles, 04:00 fles en 08:00 fles . Vanmiddag even ka bellen.. Zal dan wel een bel afspraak worden, maar hopelijk heeft hij nog wel wat tips!
wat goed dat je ook een betere nacht hebt gehad, dat geeft weer hoop voor de toekomst! jammer alleen is dat als ik er om 23 nog een fles instop hij ook om 3 of 4 uur komt, dan ga ik liever met de kippen mee op stok! volgende week als ik wat meer energie heb dan ga ik het proberen,hij kan dus een lange ruk maken...... goed dat je toch even gaat bellen, bij twijfel altijd doen! fijne dag groeten liesbeht
Ik vind het ook altijd fijner om 's nachts eruit te moeten, dan rond een tijd dat het eigenlijk nog te vroeg is om op te staan, maar te laat om nog echt te gaan slapen . Hier om 20:00 fles gehad, 21:00 sliep hij en een half uurtje geleden werd hij wakker. Even bij me gepakt en hij slaapt weer . De kinderarts heb ik gebeld, maar de assistente kreeg hem zo snel niet te pakken. Zij of de ka zou vanmiddag nog terug bellen, maar niks meer gehoord . Was de vorige keer ook zo.. Morgen dus maar even langs lopen als ik toch in het ziekenhuis ben.
Bah, wat heb ik een baaldag! Na vannacht om 23:00 en 24:00 Quinten in slaap te hebben moeten sussen en om 02:00 en 05:45 een fles gegeven te hebben, werd ik om 08:00 wakker met het bericht dat in het pas geopende tweede filiaal van mijn werk ingebroken is. Ik werk bij een goudsmid/juwelier en alle sieraden zijn meegenomen. Ze zijn via het dak naar binnen gekomen en hebben op hun gemak de vitrines leeg kunnen halen . En als klap op de vuurpijl heeft mijn baas de verzekering nog niet afgesloten voor dit filiaal! Ik vrees dus dat ik zeer binnenkort geen baan meer heb, omdat ze deze schulden nooit kunnen betalen.. Volgende week woensdag krijgen ze hun vierde kindje, heb zo ontzettend met ze te doen. Het is een heel persoonlijk bedrijfje en ik ken mijn baas, vrouw en kinderen vrij goed.. Dit hebben ze zo niet verdient. Heb er al de hele dag een knoop in m'n maag van. Verder vandaag naar het ziekenhuis geweest. Even langs de ka gelopen en per toeval had hij even tijd om ons te zien. Nou dus geen klap wijzer geworden . Hij dacht dat ik het meeste moeite had met de nachtvoedingen van Quinten. Nou nee, niet dus.. Ik heb moeite om te zien dat hij last heeft van alles. Die nachtvoedingen zijn jammer, maar daar doe je niks aan . Ik wil gewoon weer een gelukkig mannetje! Wel doorverwezen naar de oogarts, want dat kon toch geen kwaad volgens de ka. Bij logopedie vandaag ging het wel goed. Ze zag veel verbetering, wat natuurlijk ook niet gek is aangezien hij de vorige keer nog geen een keer hapjes gekregen had . Geloof dat hij van de 35 te behalen punten er zo'n 20 had. Best netjes dus. Ik ga over een paar dagen ook fruit bij geven, maar stukjes kan ik voorlopig nog even uit m'n hoofd zetten. Dat gaat 'm nog niet worden. Over 7 weken weer een afspraak (wilde eigenlijk eerder, maar kon niet ivm vakantie van collega's). Bij fysiotherapie zag ze wel verbetering, maar of ik daar nou blij mee ben weet ik nog niet. Hij was vandaag errug moe, was wakker om 08:15 en heeft vanaf toen tot 16:00 45 minuten geslapen. Dus hij was toetie kapoetie. En daardoor had hij minder spierspanning, dus deed hij de meeste dingen beter . Wat dus betekend dat hij normaal zichzelf in de weg zit door een te hoge spierspanning. Ook heel duidelijk gezien dat hij in een ronde houding veel meer kan met z'n handjes. Dan gaan z'n vingers echt individueel bewegen en draait hij z'n polsen. Als hij gestrekt is, doet hij dat veel minder. Kinderarts merkte het volgende op 'over z'n handen maak ik me niet zo veel zorgen, daar doet hij veel mee. Maar z'n benen, ja daar ben ik niet zo positief over. Daar heeft hij een veel te hoge spierspanning.' Z'n armen zelf waren ook wel stijf, maar z'n handjes zijn dus vrij goed.
Ach meisje, wat een zware dagen! Allereerst wat een slecht nieuws van je werk en de baas, dat zal je niet in de koude kleren zitten. Wat fijn dat je bij de arts terecht kon maar rot dat je er niets aan had! Bij mij gister ook fysio, allerlei testen gedaan waar hij op kon scoren, ik vond het er goed uitzien maar uitslag was toch weer confronterend, over zijn eten en nek en linkerarm is ze positief en scoorde in de plus, met rechterarm twijfel en benen allebei in de min door te hoge spierspanning, verdrietig toch! Ze vindt de uitspraak van ka wel voorbarig, ik niet, ik ga nu uit van het slechtste en alles wat hij straks kan is geweldig, liever zo als naar beneden aanpassen! Hoop dat q zich vandaag beter zal voelen! Ik vind het knap hoor hoe je het doet met zo weinig nachtrust! Hou vol, x
Weet je, ik had het er gister nog met mijn vriend over.. Dat de kinderarts meestal niet zo heel nuttig voelt. Echt adviezen heeft hij niet op 'normaal' gebied. Het is eigenlijk meer een CB controle. We komen er eigenlijk nooit met een tevreden gevoel van thuis. Vind dat eigenlijk best lastig . Hij heeft bij de eerste afspraak gewoon niet zo'n goede indruk gemaakt. Hij kon het even niet verwerken dat wij zo jong waren en deed daar heel raar over. Nou is het sowieso wel een aparte man hoor, maar de afspraken daar voelen een beetje nutteloos (op de verwijzing ed na). En Lizzy, hij is nog maar heel jong he! Er kan nog zoveel verbeteren . Dat z'n nek en linkerarm nu al positief testen is toch hartstikke goed! En ook heel fijn dat de fysio het allemaal niet zo zwart ziet als de kinderarts. Maar ik snap jouw redenatie ook hoor, uit gaan van het slechtste, kan het alleen maar meevallen. De benen hebben hier wel vanaf het begin een te hoge spierspanning gehad. Dit is iets afgenomen door de pavlik-bandage (wil je hem lenen ?), maar begint weer terug te komen nu hij deze niet meer om hoeft. En Quinten liep in het begin ook voor met rechts, links bleef wat achter. Met rechts doet hij dingen eigenlijk veel sneller en beter, links hobbelt er wat achteraan. Maar waar hij eerst met links amper iets vastpakte als je het voor hem hield, reikt hij daar nu zelfs mee over z'n middenlijn . Het heeft zich dus wel weer redelijk gecorrigeerd. Vannacht 24:00-04:00-07:45. Maar steeds een uur eerder wakker (23:00-03:00-06:30). Ik wil hem 's nachts eigenlijk niet eerder dan om de 4 uur een fles geven.. Maar nu lig ik een uur te troosten, dat is ook niet handig.
Over die ka, waarom vraag je niet om een ander? Q zal nog jaren langs moeten komen, wel een goede reden om vertrouwen te hebben in een ka. Ik heb vorige week contact gehad met die van ons met de vraag hoe hij ons kan begeleiden, zelf heeft hij er vertrouwen in en hij heeft een goede achterban zegt hij. Volgende week langs voor onderzoek en verder praten! Dat je dat volhoudt met slapen!!! Als je dat flesje gewoon om drie uur geeft, slaapt hij dan niet tot half zeven? Dat zou op zich toch een prima tijd zijn....je probeert natuurlijk te rekken maar je moet zelf ook een beetje fit blijven...ik weet dat het makkelijk praten is hoor, probeer een beetje mee te denken.... Afgelopen weekend voor het eerst weg met zijn allen, was natuurlijk gelijk bingo met slapen, nu weer in eigen bed, hoop weer snel terug te zijn op het oude niveau! Slaap lekker straks
En hoe is het nu met je moeder? Kun je het allemaal al wat beter behappen? Ik heb er met onze fysio eens over gesproken dat ze bij jou nu al aangegeven hadden dat Bobby waarschijnlijk niet zou kunnen lopen. Zij zei ook dat dit een erg gevaarlijk uitspraak was. Bij sommige baby's zie je het heel erg, maar die blijken achteraf goed te ontwikkelen. En baby's waarbij het aanvankelijk mee lijkt te vallen, kunnen soms juist heel slecht scoren naar mate ze ouder worden. Het is gewoon in zoveel verschillende gradaties, zij heeft niet patientjes die wel gewoon kunnen lopen, lopen met een karretje of in een rolstoel zitten. En bij geen van drie was al vanaf baby af te voorspellen wat er nou uit zou komen. Pas vanaf 1,5 jaar kunnen ze er schijnbaar meer van zeggen.
Nouja, hier is het dus nog steeds niet heel fijn met de nachten . En nu met deze hitte is het al helemaal een ramp. Verder maandag bij de huisarts gezeten omdat Quinten in een keer bloed in z'n ontlasting had zitten. Waarschijnlijk een gesprongen adertje oid, het bloed liep in een straaltje naar beneden vanuit z'n anus. Was zó zielig, krijsen, krijsen.. Arm kereltje. Maar podverdorie, wat ben ik wanhopig. Nergens kunnen of willen ze ons verder helpen . Ze doen alles af als gewoon babygedrag terwijl het dat écht niet is. Ik ken mijn kind ondertussen wel en hij is helemaal veranderd en niet ten goede. Dus ja, ik ben inmiddels redelijk moedeloos wat het poepen (en krampen), slapen en eten betreft. Verder gister fysio gehad, ging eigenlijk wel goed. Nog even en hij gaat hopelijk echt rollen! Hij blijft nu steeds hangen op het punt waar hij z'n been over het midden moet tillen zeg maar, dus op z'n zij. Dinsdag afspraak bij de oogarts, maar in een ander ziekenhuis. Nouja, andere locatie, verder weg. Morgen dus even bellen of dat niet in Veldhoven kan en anders of het dossier wel gewoon beschikbaar is voor ka/fysio etc.
Hou een eet slaap wakker huil dagboek bij. Hou dat 2 wekenvol. En secuur zijn.... geef dat aan je ka en vraag dan of het normaalis en vooral wat je eraan kan doen. Vaak zie je patronen na een paar dagen bijv. Pap eten 1,5 uur later keampen enz....kan je helpen. En heel moeilijk....neem eens op met een camera als hij huilt enz. Zosat he kan laten zien hoe het gaat..... Klinkt vreemd maar bewijs laat jouw sterker staan. Nu is het jouw erhaal en met alles wat er speelt word het al snel afgedaan als bezirgde moeder.....snap je?
Hee, je leeft nog ! Haha, druk gehad? Ik kan het eens proberen, zo'n dagboek bijhouden, maar word wel lastig. Quinten heeft geen schema en omdat we dagelijks wel ergens heen moeten of ik werken ben, hebben we ook geen structuur. Goh, ja. Dat bezorgde moeder gevoel. Dat kreeg ik wel echt heel erg bij de huisarts! Ik kreeg een beetje traanogen en trillende stem, omdat ik het zo vervelend vond dat hij niet geholpen kon worden. En toen zei ze ook echt dat ze merkte dat ik wel bezorgd ben, maar dat zij dat niet is . Nouja, het gaat nu opzich ook wel beter. Vooral het poepen. Eergisteren had hij een gewone dunne poep luier zonder moeite. Maar denk dat de volgende weer krijsen gaat worden. Vandaag al wel veel scheetjes, maar dus al twee dagen niets meer qua ontlasting. En nu moet ik in gaan pakken . Morgen gaan we een weekendje weg! Niet heel ver (Loonse en Drunense Duinen, Helvoirt), maar we moeten wel veel meenemen met zo'n baby . Dat wordt de auto vol stouwen en hopen dat we niks vergeten!
Jeetje, wat zal je geschrokken zijn!!! Ik vind het zo naar voor je dat je het gevoel hebt nergens goed begrepen te worden, lijkt me heel frusterend! Het idee van het dagboek lijkt mij een Goed plan, gewoon een klein memo boekje, inderdaad wel heel Gied bewijs en inderdaad kost dat wel tijd, misschien een idee voor de toekomst... Wat lief dat je er met jou fysio over gesproken hebt, ik ben ook bezig met loslaten, we zien wel, kon het eerst niet maar verwerken gaat duidelijk de goede kant op! Even een trots puntje vanuit hier: gister fles om 20.00 uur, daarna om 5.15!!!! Hij slaapt heerlijk in zijn eigen kamer, daar hebben we ook verduisterings gordijnen ( een aanrader voor als je het nog niet hebt) Ben benieuwd wat komende nacht brengt... Hier was het ook slecht slapen met de warmte...twee keer maar vannacht heeft hij alles goed gemaakt 👶❤ Veel plezier op je weekend weg! Lekker meeslapen met zijn slaapjes om op te laden lijkt me een goed doel !
Mua. Vandaag weer bij de huisarts gezeten omdat hij drie keer bloed bij z'n ontlasting had afgelopen week. Nu lactulose voorgeschreven gekregen nadat ik zei écht niet elke week 4 avonden 2 uur lang met een krijsend kind ga zitten omdat hij pijn heeft. Maar denk niet dat dat de oplossing is. Z'n ontlasting is helemaal niet dik.. Ik heb z'n gekrijs nu op video, zodat ze niet kunnen doen alsof er niets aan de hand is. Zelf begin ik nu ook wat aan KMA te denken. Ga daar de kinderarts morgen over bellen. Als hij niet mee wil denken, ga ik op eigen houtje hypo allergene voeding proberen. Verder een doodvermoeiend weekend gehad. Wel leuk hoor! Maar vooral vermoeiend . Veel op de kinderen van mijn broer gepast, omdat hij en z'n vriendin liever andere dingen deden . Alle avonden zat ik om 21:30 met de kinderen op de hotel kamer terwijl de rest gezellig aan de bar zat. Maarja, wat doe je er aan.. Verder morgen naar de oogarts. Ben heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik hoop niets natuurlijk . Van te voren nog lunchen met een vriendin daar heb ik wel heel veel zin in! Wat goed dat je het wat los aan het laten bent! Daar zul je denk ik al heel veel rust door krijgen. Hoe gaat het slapen nu?