Het is volgens mij ook een misvatting dat democratie 'u vraagt, en wij draaien' betekent. Geen 1 partij zal 100% aansluiten op je eigen ideeën en dat is maar goed ook. Anders krijg je die emopolitiek van populisten, die werkelijk van 0 waarde is en totaal niet constructief.
Het zijn Sowieso allemaal grote verhalen met weinig inhoud van alle partijen ik stem dus gewoon niet... Het land is toch al naar de piep
Maar dat is dan toch ook niet verstandig? Gaat jouw stem dan niet uiteindelijk automatische naar de op dat moment hoogst staande politieke partij? Ik zou dan eerder op een partij van de dieren ( bijvoorbeeld ) stemmen dan helemaal niet. Ik zou trouwens niet weten op wie ik nu zou moeten stemmen.
Mwah. Ik denk dat wij het nog helemaal zo slecht niet hebben eerlijk gezegd. Wat is er dan precies "naar de piep"?
Waarom zou je dat doen? Dat telt alleen mee voor het opkomstpercentage en verder niks. Dan kun je net zo goed thuis blijven.
Nee hoor, telt ook mee voor de kiesdrempel en dat is zeker wel van belang. Dat de PVV het programma niet laat doorrekenen, zegt al genoeg. Dat doen alle serieuze partijen wel met hun programma.
Dit roepen veel mensen, maar ik snap nooit waar dit vandaan komt. Mensen praten elkaar blijkbaar gewoon na zonder ooit iets te controleren. Maar dit.is simpelweg niet waar. Een blanco stem doet niets voor de kiesdrempel of zetelverdeling. Hij wordt meegeteld in het opkomstpercentage. Maar verder wordt bij het verdelen van de zetels alleen gekeken naar het aantal geldige stemmen dat is uitgebracht.
Op zich wel een mooie belofte om het eigen risico te schrappen en de wegenbelasting te halveren. Maar de manier waarop Wilders dit wil bereiken is dan weer erg sneu. Een religie verbieden.... hoe verzin je het?! Je hebt bij alle religies rotte appels tussen zitten, hoef je de appels nog niet uit te bannen. Hoe dan ook.... stel Wilders wint wel, ben ik voor 1 ding bang. En dat is oorlog in Nederland. Andere partijen hebben uiteraard ook veel loze beloftes en mooie praatjes die kant noch wal raken.... heel benieuwd wat Nederland gaat stemmen dit jaar...
Maar zelfs als hij wint moet hij nog een coalitie zien te vormen, en ik betwijfel of er ook maar iemand is die het ziet zitten om samen met de PVV te regeren...
Mwah, ik denk het niet hoor... Ik denk wel, dat er veel meer agressie komt. Agressie tegen moslims én agressie van moslims tegen niet-moslims. Maar vooral heel veel non-verbale agressie en angst, aan beide 'kanten'. Wat er óók gaat gebeuren, is dat het volk gaat roepen, dat ze actie willen. Dat Wilders zijn beloftes waar gaat maken. En dat kan hij niet. Hij zal hierbij anderen de schuld geven. Het ligt aan anderen, dat hij zijn beloftes niet waar kan maken. En een deel van de PVV stemmers zal dit slikken als zoete koek, en hun frustratie op de door Wilders aangewezen zondebokken uiten. Een ander deel zal inzien, dat Wilders inderdaad zijn beloftes niet waar kan maken. En weer en ander deel, inclusief veel niet-PVV stemmers, zal dit altijd wel geweten hebben en afwachten wat er gaat gebeuren. Waar IK nog het meest bang voor ben, is dat Wilders de staatskas gaat plunderen. Allerlei maatregelen gaat financieren uit gelden, die daar niet voor zijn. Of in elk geval alle potjes, die daar wel voor zijn, tot op de bodem leeg gaat halen en geen maatregelen zal nemen om er weer geld in te krijgen. Met als gevolg een nieuwe financiële crisis. Of dat hij de AOW leeftijd terug gaat draaien naar 65 en dat tegen de tijd dat wij 65 zijn, er geen geld meer is voor ons pensioen, want het geld dat wij nu aan het sparen zijn, wordt opgemaakt door ZIJN generatie (die 10-20 jaar ouder zijn dan wij).
Ach, het zijn allemaal leugenaars. Ze beloven en zeggen alles wat wij maar willen horen. En als ze de zetels binnen hebben verdraaien ze, of draaien ze veel zo niet alles terug waar ze zich voor hard zouden maken.
Ohhhh ik meng mij nooit in deze discussies, maar nu kan ik het toch niet laten... Ik ben ZO allergisch voor die 'het zijn allemaal leugenaars, egoïsten en zakkenvullers'-filosofie! Geloven jullie (jullie=degenen die dat zeggen) dan werkelijk dat er alleen maar politici zijn die het slechtste met ons voor hebben? Dat ze enkel gaan voor geld en macht over de ruggen van iedereen die ze 'naaien' kunnen? Dat zij die de politiek in gaan geen enkele droom of wens hebben voor een beter Nederland? Kijk, ik geloof echt wel dat je misschien teleurgesteld bent in de politiek of dat je je niet vertegenwoordigd voelt door de mensen die er zitten. Misschien voel je je wel enorm belazerd, omdat de partij waar jij op stemde verkiezingspunten die jij belangrijk vond niet waar heeft gemaakt. Maar dat vreselijke wantrouwen in de mens (ik zeg bewust mens en niet politiek, want daar zitten toch allemaal mensen te vechten voor hun idealen) vind ik treurig en boosmakend.