Bij mijn zoontje is in mei dit jaar gebleken dat hij vrijwel geen afweer heeft. Hij was hierdoor ook vaak en snel ziek. Vorig jaar winter was voor ons allen een hel. Elke keer weer een ziek kind in huis. Nu wil ik deze winter positiever in gaan, maar merk nu al dat hij weer onwijs aan het kwakkelen is. Veel hoesten, snotteren, benauwd (hij is astmatisch) en hij zit gewoon weer niet lekker in zijn vel. Nu weet ik dat alle kinderen met dit weer en in deze tijd van het jaar meer ziek zijn, maar hij heeft er zo'n last van... Nu wil ik hem wat helpen om hem die winter beter door te komen. Hij eet al veel fruit en probeer gezonde groente te geven (eet hij alleen heel slecht), maar zijn er nog andere dingen/middeltjes die ik hem kan geven? Hij wordt over 4 weken 2 jaar. We hebben vrijdag ook een afspraak bij de kinderarts om te kijken of zijn bloed weer getest moet worden voor zijn afweer om te kijken of die inmiddels wat verbeterd is.
Ik geef elke dag Davitamon kauwvitamines, die zijn vanaf 1 jaar. Geef ik sinds ze weinig tot geen groenten eet en sowieso weinig avondeten.
Ze eten allebei goed maar merk toch dat ze minder verkopen of ziek zijn als ze vitaminen gebruiken. Ze krijgen Davitamon kauwtvitaminen, is multivitamine.
Optimax multi vit Geef ik sinds hij met regelmaat weinig groente binnen kreeg en sowieso niet altijd aan z'n 300cc zuivel komt Periodes dat hij weer flink goed eet geef ik geen of 1 pilletje ( ipv aanbevolen 2 ) en geef vit d apart in tijden dat hij geen multi vit slikt
Davitamon 'snoepjes' Zo gauw de -r- weer in de maand komt begin ik er mee te geven. En zoontje dus nog vitamine D druppels.
Davitamon, vloeibaar. Dit geef ik aan de oudste ivm geen groente eten. Om de weerstand te verhogen vind ik sambucol heel goed. Dit geef ik bij ziek zijn. In het jaar van de mexicaanse griep hebben wij dit prefentief gebruikt. We zijn de hele winter niet ziek geweest, terwijl we normaal altijd wel een griepje en zeker een verkoudheidsgriep te pakken hebben.
Wij geven ook standaard multivitaminen, de sterke beer vloeibare, en probiotica ABC dolphilus poeder ook standaard. Probiotica ivm preventieve anitibiotica, kinderarts zegt wel kan geen kwaad voor de darmen maargoed ik merk wel als we het geven dat haar eczeem een stuk minder is.
De mijne hebben juist een goede weerstand maar ze krijgen toch multivutamientjes. Ik koop ze altihd bijde vitamine store van animal parade ofzo. Ja ja rare naam ik weet het hahaha maar het is echt voor kinderen. Wel een beetje duur
Hier ook 'snoepjes'. Een multi, voor onze zoon. Is vorig jaar de hele winter bleek, moe en ziek geweest en wil geen herhaling Onze dochter krijgt ze niet, die eet als een paard hihi!
Niets, mijn zoontje wil ze niet en zou ze wel moeten omdat hij niet voldoende gevarieerd eet en mijn dochtertje eet voldoende gevarieerd, dus die hoeft wat mij betreft zeker geen extra vitamines.
Vergeet niet: Ieder kind moet tot 4 jaar 10mcg vit.D krijgen. Het hele jaar door! Daarna bij niet voldoende buiten komen. Nu maak je buiten geen D aan, dus moeten kinderen >4 ook 10mcg krijgen en jijzelf ook.
Dit + extra fruit met dit kwakkelend weer. Ze eten vrij veel fruit, maar nu doen we ook standaard s avonds na het eten gezellig aan salontafel fruit schillen en uit een groot schaal eten met zn allen. Toch die extra vitamintjes