Pyama met knoopjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Baileyy, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Ik ben op zoek naar een pyama met knoopjes om straks makkelijker borstvoeding te kunnen geven. Hoe doen jullie dat? Mag ook een dun shirt zijn met lange mouwen.

Ik heb nog niks voorin het ziekenhuis met de balling, maar ook niet daarna.

Alles wat ik zie met knoopjes is met van die sierknoopjes.

En een echte borstvoedingspyama vind ik wel erg duur.

Ik hoop dus hier op tips??!

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb er een gescoord bij primark, maar weet niet of je daarbij in de buurt zit? En 1 bij kruidvat maar dat is tijdelijk wat ze dan hebben. Bevalling zelf had ik een oud bigshirt aan, had het zoooo warm dus dun laagje was zat haha, omhoog gedaan om baby op blote borst te leggen. In de kraamweek heb ik die pyjama's met knoopjes wel overdag gebruikt, met bezoek enzo, maar ook heel veel zonder iets op dikke handoek geslapen, lekte namelijk erg veel, soms nog, dus pyjama altijd doorweekt. Had bedacht te slapen met topje met zoogcompressen, maar lekkage was dusdanig dat regelmatig onbedekt beter was voor mn tepels als steeds klamme compressen...

3. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Wat je ook kunt overwegen is een shirtje/ hempje met een lage hals en veel stretch. Dan trek je 'm gewoon naar beneden. Dat doe ik voor overdag... 'S nachts draag ik niets.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Ik had een hemdje gekocht, thuis getest maar net te weinig stretch om onder de borst te trekken. Verder ben ik nogal een koukleum en heb ik graag iets om mijn schouders armen. Dus vandaar een pyjama.

Ik woon niet bij een Primark in de buurt nee helaas.

Voor de bevalling een bijschrift kan ik wel naar kijken dan, weet niet of dat handig is zo omhoog geschoven. Haha

5. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik had gewoon een pyjama aan en daaronder een bh (later een hemdje). Pyjama omhoog en hemd naar beneden, alles bedekt.
    Maar goed, ik draag ook nooit speciale borstvoedingskleding, alleen een voedingsbh.

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb verschillende borstvoedingspyjama's omdat ik het zijn geld wel waard vind (ik voed inmiddels ook al meer dan 5j ;)). Maar ik wou even zeggen dat ik knoopjes een afrader vind. Het duurt relatief lang om ze open te krijgen, en zeker 's nachts moet het vooruit gaan zodat baby niet echt compleet wakker wordt. Bovendien zitten de knoopjes aan 1 kant in de weg, kan pijnlijk en lastig zijn (beetje afhankelijk van de grootte ook natuurlijk).

Goedkopere alternatieven zijn gewone voedingsshirtjes (heb je voor alle budgetten, vb. bij Hema of H&M), en dan bij voorkeur met opening genre Boob (niet met zo'n gekruiste overslag, daarvan is het gat soms te klein om handig liggend te voeden, wat ik prettiger vond 's nachts). Als je handig bent met de naaimachine kan je ook zelf een shirt verbouwen. Google op diy / homemade nursing shirt / top, of zelfs zonder naaimachine: no sew nursing top.

Wat ook nog kan, zeker voor in het ziekenhuis als er bezoek komt, zijn gewone watervalhals shirts, gewone overslag hemdjes en bloesjes... en dan een super stretch topje eronder.

7. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik heb 2 nachthemden met lange mouw en knoopjes bij hema gehaald, ideaal! Rekken goed mee. Grijs gestreept en oranje gestreept.. Zag ze laatst nog als restanten in de winkel. Ook een pyama bij Wibra. Mochten ze allemaal in de was zitten, trek ik een rekbaar hemdje onder een gewone pyama aan.

8. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze ook nog bij de hema gezien met knoopjes. En ze hadden maandag ook shirtjes met lange mouwen en knoopjes bij de Lidl voor 4,99. Misschien zijn die nog niet uitverkocht? Verder heb ik ook een nachthemd met een brede hals die ik gewoon omlaag trek.
    Ik laat 's nachts trouwens gewoon de knoopjes open, geen gedoe met open en dicht maken.
    En om lekkage te voorkomen heb ik lilypadz, die plakken ook op je borsten zonder beha

9. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
  10. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had altijd een kort hemdje aan en een gewoon shirt met wijde nek. Bij het voeden deed ik dat shirt naar beneden trekken en het korte hemdje omhoog dan was er ook niets te zien.

11. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik sliep altijd in een voedingshirt van de H&M of een voedingsbh van de prenatal. een Pyjama klinkt als een goed idee, maar ik lekte als de neten en had echt zoogcompressen nodig die in een voedingsshirt en gewone pyjama niet bleven zitten.

12. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een pyjama van de hema met knopen. In de kraamweek veel gebruikt, daarna vond ik mijn gewone pyjamas veel fijner zitten, die trek ik omhoog tijdens de nachtvoeding.

13. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik draag er trouwens wel m'n ruimste voedingsbh onder, ivm lekken...

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Zeeman?
    Daar had ik ze destijds vandaan en ik had er altijd een bh onder voor de zoogcompressen..

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik dacht vooraf ook dat een pyjama met knoopjes handig zou zijn, maar dat viel tegen. Het duurt inderdaad veel te lang voor je de knoopjes open en dicht hebt. Zeker 's nachts was ik nog half slaapdronken en wilde ik gewoon snel voeden en mijn bed weer in.

Een gewone pyjama vond ik prettiger. De pyjama-trui deed ik omhoog en dan kon ik direct aanleggen. In de winter, toen het wat frisser was, droeg ik er een hemdje onder die ik naar beneden trok. Zo hield ik toch een warme buik/rug. Maar dat was al snel niet meer nodig, omdat het toch warm genoeg in het kamertje was. Bovendien ligt er ook nog een kindje tegen je buik aan :)

Daarnaast had ik een bh-topje aan van de action. Een comfort-bra achtig iets, spotgoedkoop en reuze handig met borstvoeding. Daardoor bleven de zoogcompressen redelijk op hun plek. Deze kon ik gewoon aanhouden onder mijn pyjama aan, en naar beneden trekken. Ze rekken genoeg mee.

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik draag altijd hele oude shirts die al zo gerekt zijn dat ze makkelijk omlaag kunnen.
    Speciale kleding heb ik niet.
    In het begin voedde ik altijd op de bank op haar kamertje en had ik een deken (zo'n snuggie) klaarliggen en een vest aan de kapstok. Die aan/om en ik had het s nachts niet koud met voeden en de kleine dus ook niet :)

17. Kaylen

Kaylen Lid

27 aug 2015
    15
    0
    0
    Limburg
  18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb er twee van noppies met voedingsfunctie. Geen knoopjes.

19. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    LIV Nachthemd V&D
    deze had ik mee in het ziekenhuis.
    Misschien zijn er ook pyjama's met koopjes.

Deel Deze Pagina