wanneer helemaal overstappen naar gewone melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door mam1991, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit zou ik dus echt niet weten.

Ivan is nu 11 maanden, deze week bezig geweest met het mengen van poeder met gewone melk tussen de middag. Dit ging hartstikke goed, daarom heb ik hem vanmiddag een beker met melk gegeven. Dit vond hij heerlijk :D Kon er geen genoeg van krijgen.

Hij kreeg 's ochtends nog een gewone fles, de laatste paar dagen geeft hij soms een beetje terug dus besloten om hem vanaf morgen een broodje te geven met eerst nog een fles erbij.

Maar wanneer ga je alle flessen vervangen voor gewone melk?
    Hoe oud was jullie kindje?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier wilde hij met 11 maanden de ochtendfles niet meer dus toen overgegaan naar een broodje met een (rietjes)beker gewone melk als ontbijt, bleef de avondfles over en deze vervangen door gewone melk toen de nutrilon op was.
    Je hebt het over 'alle flessen', hoeveel flessen krijgt ie dan nog? Met een jaar is flesvoeding in principe niet meer nodig...

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hij krijgt nu nog 2 flessen. Dit is zijn schema op dit moment;
    O; 180/6
    T; fruit
    M; 1,5 brood met 1 beker melk
    T; soepstengel/rijstwafel
    A; met de pot mee eten en beetje Griekse yoghurt na
    T; 180/6

Morgen vroeg krijgt hij dus 1 broodje als ontbijt met nog een flesje ???? Wat is wijsheid ?

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Je kan bij het broodje ook een beker gewone melk geven, je merkt vanzelf wel of hij het daar mee eens is of niet ;)

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Oke ga ik proberen! zal het dan niet allemaal te snel gaan voor zijn lichaam? zo in 2 dagen tijd 2 flessen vervangen voor gewone melk?

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier nog niet overstapt.
    Ze krijgt ochtendpap met amandelmelk en door de dag gewoon water en om 20.00 voor slapen krijgt ze opvolgmelk in flesje. Ze is van de hongerige geval en slaapt niet door dus voorlopig geen gewone melk..
    Ze krijgt ook van gewone melk als ik die 3-4 dagen pap van maak bijv vuurrode en schrale billetjes.

Maar als het gewoon gaat dan kan je overstappen bij 1 jaar zeker denk ik

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Met 11 maanden de middagfles vervangen door gewone melk...
    Nadat een week goed ging de ochtend fles en toen de flesvoeding bijna op was de laatste fles ook gaan vervangen en sinds een dikke week al helemaal over

Deel Deze Pagina