Hier in België raden ze wel dreumesmelk aan (zit gewoon in een pak, is geen poedermelk). Ik geef mijn dochter dit omdat zij ook een kleintje is, en die extra calorieën wel kan gebruiken. Ook wordt het hier aanbevolen wegens de lagere hoeveelheid eiwitten. Het Voedingscentrum adviseert ook magere of halfvolle yoghurt te geven aan kinderen in de groei, dat vind ik echt een raar advies. Dit zijn gewoon dieetproductenen daar heeft een dreumes of peuter helemaal niets aan. Heb de neiging om ze wat dat betreft niet zo serieus te nemen. Ze krijgt als ontbijt wel gewone melk met pap, en dan 's avonds voor het slapen gaan een beker of fles warme dreumesmelk.
Hier zei het CB dat die opvolgmelk e.d. puur geldklopperij was.... Heb tot 14 maanden bv gegeven en nestle pyjamapapje kant en klaar als voeding voor het slapen. Mijn dochter is wel groot (lang: ongeveer +2 lijn). maar qua gewichtlijn tussen -1 en -2. dus wel echt dun, maar ze doet het super, nooit ziek en ontwikkelt als een tierelier!
Wij hebben overigens wel voor volle melkproducten gekozen. Vind magere en halfvolle producten voor een kind in de groei niet nodig.
Goh ik leer nog wat... Mijn dochter zit ook tussen -1 en -2 nu te wankelen en eet bijzonder slecht haar avond eten.... Misschien eens stof om over na te denken...