pyama papje ivm stoppen borstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door naampje, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier in België raden ze wel dreumesmelk aan (zit gewoon in een pak, is geen poedermelk). Ik geef mijn dochter dit omdat zij ook een kleintje is, en die extra calorieën wel kan gebruiken. Ook wordt het hier aanbevolen wegens de lagere hoeveelheid eiwitten.

Het Voedingscentrum adviseert ook magere of halfvolle yoghurt te geven aan kinderen in de groei, dat vind ik echt een raar advies. Dit zijn gewoon dieetproductenen daar heeft een dreumes of peuter helemaal niets aan. Heb de neiging om ze wat dat betreft niet zo serieus te nemen.

Ze krijgt als ontbijt wel gewone melk met pap, en dan 's avonds voor het slapen gaan een beker of fles warme dreumesmelk.

2. Mnon

Mnon Niet meer actief

Hier zei het CB dat die opvolgmelk e.d. puur geldklopperij was.... Heb tot 14 maanden bv gegeven en nestle pyjamapapje kant en klaar als voeding voor het slapen. Mijn dochter is wel groot (lang: ongeveer +2 lijn). maar qua gewichtlijn tussen -1 en -2. dus wel echt dun, maar ze doet het super, nooit ziek en ontwikkelt als een tierelier!

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben overigens wel voor volle melkproducten gekozen. Vind magere en halfvolle producten voor een kind in de groei niet nodig.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Dreumesmelk koop je hier ook in pak hoor.

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Goh ik leer nog wat... Mijn dochter zit ook tussen -1 en -2 nu te wankelen en eet bijzonder slecht haar avond eten.... Misschien eens stof om over na te denken...

6. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    bedankt dames!

het is gewone melk geworden zonder papje of poedertje en hij doet het er super op!!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helaas, wel reclametruc, en je kinderarts is er in getrapt...

Deel Deze Pagina