Hebben jullie dat ook? Ik heb het idee dat mijn zoontje niet lang genoeg wakker is om alles op te eten/drinken wat hij eigenlijk zou moeten hebben. Hij krijgt 's ochtends een ochtendpapje uit een bakje. Dan weer slapen tot 10 uur. Daarna doet hij er een half uur/drie kwartier over om een stuk fruit en diksap te drinken. Dan krijgt hij een uurtje niets, rust voor z'n tandjes. En dan om 12 uur een boterham met fles melk, slapen, om 3 uur wordt hij wakker, dan krijgt hij een halve soepstengel of een rijstwafel met diksap. Dat is om 4 uur op en om kwart over 5 alweer avondeten, omdat hij anders met badje/omkleden/avondfles niet om 7 uur in bedje ligt. Ik heb soms het idee dat hij het allemaal niet opkrijgt, terwijl het toch niet zo heel veel is... Hij heeft nauwelijks nog tijd om te spelen, ongeveer 2 uurtjes per dag
k zit daar nu zelf ook een beetje mee...en dat terwijl Finn nog 4 flessen krijgt enwe eigenlijk net begonnen zijn met bijvoeden...heb soms het idee dat ik hem wakker moet maken om te eten! En dan krijgt hij nog geen tussendoortjes en brood! Ik heb geen tips...helaas...maar lees wel al even mee! Ik zou alleen denken dat je die rijstewafel of soepstengel soms toch weg zou kunnen laten...dat is toch niet echt iets essentieels? Of heb ik het nu mis? Als hij slaapt dat zou ik hem laten liggen...is hij wakker...dan mag hij het hebben!
pff.. heb dat gevoel ook wel eens.. het is echt eten, drinken, slapen, eten, spelen, slapen etc.. Nu ze 9 maanden zijn mogen ze zoveel. Maar ik heb nauwlijks tijd om alles goed te introduceren. Kwestie van tijd denk ik.. in principe gaan ze steeds minder slapen.
Oh, heel herkenbaar. Mijn zoontje slaapt lang zo veel niet, maar ik herken wel erg het gevoel dat je de hele dag bezig bent om er iets te eten in te stoppen. Had ik bij de oudste ook. Op een gegeven moment gaat het wel over. Ze gaan sneller eten, kunnen meer zelf doen, gaan minder slapen en uiteindelijk hou je vanzelf meer tijd over voor spelen of uitstapjes. Maar in het begin kost het idd erg veel van de beschikbare tijd.
Onze meid heeft in de tijd dat ze wakker is, ook geen honger genoeg om het op te eten. Ze krijgt dus de 3 hoofdmaaltijden en die gaan meestal redelijk goed. 's Avonds voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje, en dat is heel wisselend wat ze daarvan drinkt. Tussendoortjes die ze in principe niet nodig heeft, krijgt ze ook niet. Heeft ze niet nodig en ze heeft er zelf geen behoefte aan.. Maar waar laat ik nu het fruit??? Onze meid slaapt trouwens nog wel een uurtje of 16-17 per dag. Dus ze is ook nog maar weinig wakker. Ik zou als ik jou was iig de soepstengel weglaten. Zeker als hij er zo lang over doet. En hier staat altijd een flesje met water/diksap op tafel, die ze zelf pakt als ze dorst heeft (tijdens het spelen..). En ik weet niet of je een toetje geeft na het eten (yoghurt ofzo), misschien kun je dat vervangen door het fruit, dat scheelt 's ochtends ook weer!
zo herkenbaar! dacht dat het aan mij lag....heb dus ook geen tips maar ben wel benieuwd en lees daarom even mee! zoontje is 7 maanden en slaapt nog steeds niet door, wil 1 of 2 voedingen 's nachts en we denken dat hij te weinig binnenkrijgt. vind dat zo zielig en probeer hem genoeg te geven maar wil het er ook niet 'inproppen' ...zucht lastig hoor!