Zelf eten met lepel/vorkje

Discussie in 'Voeding' gestart door MC lover, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Mijn jongens eten eigenlijk al een volledige maaltijd op de Rapleymanier (maar dan geen vlees wel vis) ik leg het eten altijd los op tafel of op het blad van de kinderstoel, ze pakken het dan zelf met hun vingertjes en eten alles op. Nu vroeg ik me af wanneer beginnen ze zelf uit een kommetje te eten met een lepel of vorkje?
    Ben heel benieuwd!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier in ieder geval nog niet... de lepel vindt Eva vooral interessant om wat erop zit, eraf te halen. Behalve met boerenkool en haar toetje. Maar zelf scheppen is er nog niet bij.
    Ze eet haar brood wel met een vork, een hele tijd prikte ik haar brood op een vork en gaf de vork dan aan Eva en dan stopte ze de vork in haar mond. Ze heeft ook een tijdje zelf haar brood geprikt. Nu zijn we weer een beetje 'terug bij af', Eva wil nu wel prikken of de vork met brood aanpakken, maar ze pakt het brood er met haar andere hand er vanaf :).

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje wilde perse rond zijn 1e verjaardag zelf eten. Dat probeerde hij wel met lepel, maar motorisch gezien was het nog wat chaotisch.. En rond de 16 maanden kreeg hij weer zo'n fase. En sindsdien eet hij redelijk netjes met lepel en vork. (en handen als je honger hebt, en snel wil eten)

4. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Die van ons wil het liefste zelf eten, al een weekje of 2. Hij is nu net 13 maanden. Gaat redelijk goed moet ik zeggen al sturen we wel vaak bij. Vaak zitten we met twee lepels, wij 1 en hij 1. Mag hij zelf scheppen en happen en wij helpen. Stukjes knäckebröd, soepstengel en ander hard eten eet hij wel uit het vuistje. Ik heb nooit de Rapley methode gevolgd maar hij krijgt wel regelmatig nu een stukje broccoli of boontje in zijn handjes als hij nog honger heeft als zijn bordje leeg is. Moet wel zeggen dat hij redelijk vlot is in zijn fijne motoriek (dat richt hij zijn aandacht op nu, lopen en staan en veel praten doet hij b.v. nog niet).

Deel Deze Pagina